یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیین‌نامه شورای راهبردی توسعه لرستان در هفت ماده ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، متن آیین‌نامه شورای راهبردی توسعه استان به شرح ذیل است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم» 
 
«دانا» 
«شوراي راهبردي توسعه استان لرستان» 
 
پيامبر اكرم(ص): هيچ عبادتي چون فكر كردن و چاره انديشي نيستو هيچ كمك و پشتيباني مطمئن‌تر از مشورت نيست. 
 
حضرت علي(ع): داناترين مردم كسي است كه آينده را ببيند. 
 
حسن مطلع:
استاد سخن سعدی علیه رحمة: 
اول دفتر به‌نام ایزد دانا/ صانع پروردگار، حي توانا/  از همگان بی‌نیاز و بر همه مُشفق/ از همه عالم نَهان و بر همه پیدا/ هر که نداند سپاس نعمت امروز / حیف خورد بر نصیب رحمت فردا 
 
ماده 1 
كليات: 
به منظور هماهنگي اقدامات اجرايي و رفع موانع توسعه همه جانبه لرستان و ايجاد شرايط لازم براي سرمايه‌گذاري، شورايي بالادستي با عضويت نمايندگان قواي سه گانه و نماينده مقام معظم رهبري در استان تشكيل مي‌گردد، اين شورا به اختصار"دانا" ناميده مي‌شود.
كاركرد و تشكيل اين شورا نافي وظايف ذاتي دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها، شوراها، كارگروه‌هاي فني و تخصصي كه با تصويب قانون‌گذار و يا توسط دولت شكل گرفته و يا در آينده ايجاد خواهند شد، نمي‌باشد و منجر به موازي كاري، تداخل وظايف و تضعيف نهادهاي مذكور نخواهد شد و از طرفي رافع تكاليف و مسئوليت‌هاي دستگاه‌ها و شوراهاي مسئول نيز نخواهد بود.
 
ماده 2 
وظایف: 
1-تعیین سیاست‌های کلی توسعه استان 
2- حمایت و تسهیل‎گری و رفع موانع در جهت عملیاتی شدن سیاست‎های کلی توسعه استان 
3- رصد و حمايت از پروژه‎هاي كليدي و مهم توسعه استان 
4- برنامه‎ريزي جهت هم‎افزايي، همدلي، هم پوشاني و همكاري سازنده و مفيد بين عوامل موثر بر توسعه استان 
5- زمینه سازی و ایجاد فضای مثبت در راستاي انسجام و آمادگي استان براي حمايت از سرمايه، سرمايه‎گذار و كارآفرينی 
6- حمايت‎هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، معنوي، امنیتی، قانوني، قضايي از پیشرفت و توسعه استان و رفع موانع سرمایه گذاری و کارآفرینی 
7- هدایت و تلاش براي افزايش مشاركت مردم و گروه‎هاي مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و نيز اشخاص حقيقي در امر توسعه و پيشرفت استان 
8- همكاري و تلاش در جهت حل مشكلات مهم استان در شرايطي كه به روش‌هاي متعارف و معمول قابل حل نباشد. 
9- تصميم‎گيري و ارائه طريق و مشورت‎دهي در مورد مسائل و مشكلات نوظهور و مبتلا به استان 
10-برقراری ارتباطات رسمی و غیر رسمی، رایزنی با مقامات بلندپایه نظام در جهت كمك به پیشرفت و توسعه استان 
 
ماده 3 
اركان: 
الف- شوراي راهبردي استان: متشكل از استاندار، نماينده ولي فقيه در استان لرستان، رئيس كل دادگستري، رئيس مجمع نمايندگان و يا نمايندگاني كه از طرف مجمع معرفي مي‎شوند. 
تبصره: با عنايت به اينكه رويكرد و جهت‎گيري كلي شوراي راهبردي توسعه استان، حمايت از بخش خصوصي استان و تقويت سرمايه‎گذاري مي‎باشد، حسب مورد و به تشخيص رييس شورا از ساير مديران استان و همچنين مسیولان بخش خصوصی و تشكل‌هاي مربوطه دعوت به‌ عمل مي‌آيد. 
ب: دبيرخانه شورا: دبيرخانه شورا مستقر در سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی و دبيري شورا بر عهده رئيس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان مي‎باشد که دبیرخانه متناسب با ماموریت‌ها و نیاز استان می‌تواند نسبت به تشکیل کمیته‌های تخصصی از جمله اقتصادی، زیربنایی، علمی، فرهنگی و امنیتی-قضایی اقدام نماید. 
  
ماده 4: 
رياست شورا بر عهده استاندار مي‎باشد.
 
ماده 5: 
روساي كميته‎هاي تخصصي به پیشنهاد دبیر و تصویب شورا و با ابلاغ استاندار منصوب مي‌گردند. 
 
ماده 6: 
روساي كميته‎ها موظفند نسبت به انتخاب اعضاي كميته‎ها از بين اعضاي هيات علمي، صاحبان صنايع، كارآفرينان، مديران با سابقه و مجرب و صدور حكم اعضاء و تشكيل جلسات اقدام نمايند و موضوعاتی را که از سوی شورا ارجاع می‎گردد و نیز پیشنهادات اعضای کمیته‌ها را بررسی و اعلام نظر نمایند. 
 
ماده 7: 
جلسات شوراي راهبردي استان حسب ضرورت و به تشخیص رئیس شورا و یا درخواست هر یک از اعضاء و با دعوت دبیر شورا  تشكيل می‎گردد. 
اين آئين‎نامه مشتمل بر 7 ماده و يك تبصره در تاريخ 96/9/1 به تائيد اعضاي اصلي شوراي راهبردي استان رسيده است.

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1396-09-05 09:06
با سلام
به نظر می آید به جای دانا نام این شورا همان شورای راهبردی توسعه استان باشد بهتراست.همچنین مردم در اسرع وقت منتظر تصمیمات اجرایی و عملیاتی آن در سطح استان می باشند چرا که عقب ماندگی ها بسیار زیاد است.
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1396-09-05 11:26
طرح خوبی است امیدواریم به تک تک عناوین گفته شده پایبند باشند.
نقل قول کردن
#3 کوکلا 1396-09-05 20:03
همه موادی که ذکر شد در حال حاضر جز وظائف استاندار است آیا مشکلات حل شده است ؟پس مشکل فعلی استان نبود شورا و کمیته نیست همه این وظایف در حال حاضر متولی دارند ولی می بینید که گره مشکلات باز نمی شود و مهمترین مشکل کمبود منابع مالی و اعتبار است که آن هم در دست دولت ها چونکه سرمایه کلانی می طلبد و حتی بخش خصوصی هم قادر به تامین آن نیست حالا به نظر شما اگر این شورا شروع بکار کند دولت همه مشکلات مالی را حل می کند ؟ این فقط مشکل لرستان نیست بیش از شصت در از ایران این مشکل را دارد پس نتیجه اینکه فقط یک تشکیلات دیگر و یک سری پست و منصب برای بعضی از افراد اضافه میشود و کار خاصی صورت نخواهد گرفت و حتی مشکل تفکیک قوا و فرآیند تصمیم گیری سخت تر خواهد شد لطفا به خاطر ایجاد شغل برای خودتان با احساسات مردم بازی نکنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا