یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون عمران معتقد است که نگاه سیاسی به مسکن مهر به صلاح کشور نیست.
به گزارش یافته، محمدرضا ملکشاهی‌رادبا بیان این نکته که داشتن نگاه سیاسی به پروژه‌ی مسکن مهر، نگاهی غیر فنی، غیر منطقی و غیر سودمند است گفت: پروژه‌ی مسکن مهر با وجود اینکه یک گام به جلو در زمینه حل مشکل مسکن اقشار کم درآمد در کشور بود، اما نواقص خاص خود را هم داشت که باید آن‌ها را با نگاهی فنی و علمی دید و برای حل آن برنامه‌ریزی نمود.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تأثیر مشکل فرهنگ مدیریتی کشور بر پروژه مسکن مهر و سایر پروژه‌های از این دست گفت: اگر تقصیری وجود داشته باشد، متوجه وزارت مسکن و رده‌های زیرمجموعه آن است و نمی‌توان همه مشکلات را فقط متوجه پیمانکاران دانست.
وی با تشریح خلاصه‌ای از روند احداث پروژه مسکن مهر از آغاز تا به امروز گفت: در زمان آغاز پروژه، به دستور رئیس‌جمهور وقت همه واحدهای این طرح با قیمت مقطوع در سراسر کشور به پیمانکاران واگذار شدند که همین امر با توجه به شرایط متفاوت مناطق کشور اعم از شرایط اقلیمی، فرهنگی، قیمت و... یکی از نقایص اولیه طرح بود. از طرفی دولت در اجرای طرح بیشتر روی کمیت و تعداد واحدها تأکید داشت تا کیفیت و به همین دلیل برای کاهش قیمت تمام شده، هزینه‌های دستگاه نظارت پروژه‌ها را به شدت کاهش داد و این در حالی است که اساسی‌ترین رکن اجرای پروژه‌های عمرانی با کیفیت، عنصر نظارت است.
ملکشاهی‌راد در ادامه افزود: یکی دیگر از مشکلات به وجود آمده بر سر راه این طرح این بود که دقیقاً در میانه‌ی راه، با افزایش قیمت دلار، قیمت مصالح نیز حدوداً سه برابر شد اما دولت هیچ تمهیدات خاصی را برای جبران این نوسانات قیمتی اجرا نکرد و همین امر عامل دیگری در کاهش کیفیت این پروژه‌ها بود و حتی منجر به ورشکستگی تعداد زیادی از پیمانکاران نیز گردید. این در حالی بود که دولت و وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را صرفاً معطوف اتمام و تحویل پروژه‌ها کرده بودند و به طبع این امر هم رقابتی برای تحویل واحدها در اسرع وقت در بین مدیران کل ادارات راه و شهرسازی استان‌ها شکل گرفته بود که همین امر نیز عامل دیگری در کاهش کیفیت این پروژه‌ها بود.
این نماینده مجلس با یتیم خواندن پروژه‌ی مسکن مهر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: در دولت‌های آقای روحانی نیز به دلیل مشکل فرهنگی که ما در فرهنگ مدیریت کشور داریم پروژه‌ی مسکن مهر به این دلیل که در دولت قبل آغاز شده بود و طبیعتاً اگر به نتایج مطلوبی می‌رسید، منافع آن از نظر افکار عمومی به جریان مخالف دولت می‌رسید، این پروژه عملاً به پروژه‌ای یتیم تبدیل شد که هیچ عزمی برای اتمام و اصلاح نواقص آن وجود نداشت و تمام همت دولت صرف ناکارآمد جلوه دادن این طرح و اتمام آن به هر قیمتی شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این نکته که امروز برداشت سیاسی از این پروژه به صلاح کشور نیست، بیان داشت: وزارت مسکن و شهرسازی می‌بایست به این حوزه ورود پیدا کرده و با دیدگاهی کاملاً فنی و علمی و با کار میدانی در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه، مشکلات این طرح را احصاء و نسبت به اصلاح آن در سراسر کشور با مشارکت صاحبان واحدها برنامه و طرح ویژه‌ای ارائه نماید.
محمدرضا ملکشاهی راد در خاتمه با اشاره به مشکل مدیریت بحران در کشور بیان داشت: متأسفانه با وجود همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها، جلسات، همایش‌ها، مانورها و ... در حوزه مدیریت بحران، در عمل وقتی کشور با بحرانی مواجه می‌شود می‌بینیم که این مدیریت توان کنترل موثر و سریع بحران‌ها را نداشته و همین عامل سبب به وجود آمدن بسیاری از ناهماهنگی‌ها و اتلاف منابع می‌گردد.
وی در این رابطه بیان داشت که در مواقع بحران، این ستاد مدیریت بحران در هر استان است که می‌‌بایست به عنوان مسئول مستقیم، همه نیروها و امکانات را کنترل عملیاتی کرده و با داشتن برنامه‌ریزی جامع و چابک و بانک اطلاعات قوی، کمک‌های مردمی و دولتی را سازمان‌دهی کرده و توزیع نماید؛ که متأسفانه در زلزله اخیر چنین مدیریت واحدی را هرگز مشاهده نکردیم و هر کدام از نهادها، سازمان‌های مردمی و حتی اشخاص، راساً وارد ماجرا شدند و همین عامل سبب شد که در نحوه کمک‌رسانی ناهماهنگی‌های فراوانی به وجود بیاید و نتوانیم کمک‌های مورد نیاز را به موقع به آسیب‌دیدگان برسانیم.

 


منبع: خانه ملت

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1396-08-30 22:54
البته از نمایندگان محترم اصول گرای مجلس این اظهارات بعید نیست
نقل قول کردن
#2 ارسلان کرمی 1396-08-30 23:57
منطقی و عادلانه بود. همه در مورد این پروژه مقصرن اما متاسفانه همش با هم برخورد سیاسی می کنن و مسکن مهر شده ابزاری برای رو کم کنی سیاسی
نقل قول کردن
#3 جواد اکبری 1396-09-01 00:04
درود بر نماینده شجاع و عادل شهرمون. واقعیته که همه دولتها مقصر هستن در این رابطه
نقل قول کردن
#4 سهیل 1396-09-01 00:09
واقعیت رو بیان کردن. الان مسکن مهر شده عامل لجبازی جناح ها هیچ کسی هم دنبال حقیقت نیست. مدیریت بحران هم که شاهکار بود به خدا
نقل قول کردن
#5 ایرج 1396-09-01 00:09
ماشاالله کاربرخی نمایندگان ما شده فقط مصاحبه و اظهارنظر.
دریغ از فعالیت و عملکرد مثبت و ملموس برخی از اونا در جهت پیشرفت استان......
نقل قول کردن
#6 حسنوند ح 1396-09-01 00:13
کاش همیشه. همه بدون توجه به مسائل سیاسی اینگونه به حق حکم کنند و نظر بدن. دمت گرم
نقل قول کردن
#7 حسین بیرانوند 1396-09-01 01:16
ای کاش این دولت اعتدال به جای انکار مسکن مهر ایرادات این طرح رو اصلاح می کرد و اون رو ادامه می داد
نقل قول کردن
#8 ساکی 1396-09-01 08:10
به نقل از علی:
البته از نمایندگان محترم اصول گرای مجلس این اظهارات بعید نیست

ای کاش شما هم اول مطلب رو بخونید و بعد در موردش اظهار نظر بکنید. ایشون در قسمت اول مصاحبه عملکرد دولت های احمدی نژاد رو نقد کردن. بعد رسیدن به دولت آقای روحانی
نقل قول کردن
#9 ا 1396-09-01 08:11
آفرین
پروژه یتیم بهترین عنوانی بود که می‌شد برای این طرح مطرح کرد.
نقل قول کردن
#10 امیرحسین 1396-09-01 09:00
بنده خودم از سال 85 درگیر این پروژه بودم. عین حقیقت همینه که اقای ملکشاهی فرمودن. در دولت اقای روحلنی هیچ عزمی برای اصلاح این طرح نبود چون منافعش به دولت قبلی می رسید
نقل قول کردن
#11 رضا 1396-09-01 13:48
"وزارت مسکن و شهرسازی می‌بایست به این حوزه ورود پیدا کرده و با دیدگاهی کاملاً فنی و علمی و با کار میدانی در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه، مشکلات این طرح را احصاء و نسبت به اصلاح آن در سراسر کشور با مشارکت صاحبان واحدها برنامه و طرح ویژه‌ای ارائه نماید."
مسکنی که از اول با مصالح درجه سه و بی کیفیت و بدون مجوز و نظارت سازمان نظام مهندسی ساخته شده رو چجوری میشه اصلاح کرد؟
نقل قول کردن
#12 ﻣﻨﻆﻤﻲ. ن 1396-09-01 14:03
ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕﻛﺎﻣﻼ ﻓﻨﻲ ﻣﺴﻜﻦ ﻣﻬﺮ و ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻛﺮﺩﻥ ﺣﺬﻑ ﻣﻬﻨﺪﺳﻴﻦ ﻧﺎﻇﺮﻟﻂﻤﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺰﺭﮒ و ﺟﺒﺮاﻥ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮﻱ و ﻣﺘﻮﺟﻪ اﻳﻦ ﻃﺮﺡ ﻛﺮﺩ
نقل قول کردن
#13 اکبر-ظ 1396-09-01 16:24
واقعیت این است که هزینه های هنگفتی برای ساخت مسکن مهر در کلیه شهرها شده .یقینا اگر زلزله شدیدی در شهرهای دیگر هم اتفاق بیفتد ساختمانهای مسکن مهر فرو میریزند .از دولت محترم و قوه قضاییه تقاضا میکنیم با جدیت پیگیر پرونده مسکن مهر باشند چون جان انسانهای بی گناه مهمتر از ان است که چند نماینده از یک ناکارامدی و سهل انگاری بزرگ دفاع کنند .
نقل قول کردن
#14 سبا 1396-09-01 21:10
برادر گرامی من خودم توو مسکن مهر خرم اباد بلوکی که اقای ....میساختن به چشم خودم دیدم تیر بدون اتصال به ستون اجرا شد.کرمانشاه که فقط وال پست اجرانکرده بودن.مسکن مهر خرم اباد یکی از فجایع علم مهندسیه.
نقل قول کردن
#15 همشهری 1396-09-01 23:14
به نقل از ساکی:
[quote name="علی"]البته از نمایندگان محترم اصول گرای مجلس این اظهارات بعید نیست

ای کاش شما هم اول مطلب رو بخونید و بعد در موردش اظهار نظر بکنید. ایشون در قسمت اول مصاحبه عملکرد دولت های احمدی نژاد رو نقد کردن. بعد رسیدن به دولت آقای روحانی


دوست عزیز نوش دارو بعد مرگ سهراب

اون موقع که مسکن مهر داشت شکل میگرفت این آقا نماینده بودن نه انتقادی از مسکن مهر کردن نه از دولت مطبوعه خویش
نقل قول کردن
#16 سعید 1396-09-06 07:41
این همون پروژه ایه که زمان نمایندگیه ...اجازه نگرفت در جنوب خرم آباد ساخته بشه و با لجبازی در بدترین نقاط شهر ساخته شد!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا