یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بروجرد از دستگیری دو نفر متخلف شکار غیرمجاز پرنده و کشف دو قبضه اسلحه و 2 قطعه پرنده شکار شده از این متخلفین خبر داد. دستگیری شکارچیان غیرمجاز در بروجرد، دلفان و پل‌دختر
به گزارش یافته، مصطفی وند گفت: در پی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان بروجرد در منطقه تالاب بیشه دالان، دو نفر متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز 2 قطعه پرنده از نوع اردک سرسبز و باکلان نموده بودند؛ پس از چند ساعت تعقیب و گریز دستگیر و از آن‌ها دو قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی، به همراه تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.
مصطفی وند اظهار داشت: با عنایت به اینکه عمل ارتکابی صورت گرفته بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می‌شود؛ پرونده این متخلفین پس از بازجویی مقدماتی و اخذ جرائم زیست‌محیطی جهت رسیدگی به دادگستری ارجاع و ادوات کشف‌شده طبق ماده 14 قانون شکار و صید تا پایان دادرسی و صدور رأی قطعی زیر نظر سازمان به صورت امانی نگهداری می‌شوند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بروجرد از تمامی هم استانی‌های عزیز درخواست نمود تخلفات زیست محیطی را به سامانه 1540 اطلاع دهند.
امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: سرزمین کربلا و آب فرات، اولین زمین و نخستین آبى بودند که خداوند متعال به آن‌ها قداست و شرافت بخشید.

دستگیری‌ متخلفین شکار غیرمجاز قبل از وقوع جرم در سلسله
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله از دستگیری 2 نفر متخلف شروع به شکار غیر مجاز و کشف دو قبضه اسلحه شکاری از آن‌ها در منطقه شکار و صید ممنوع گرین خبر داد.
طاهر فتح الهی با اعلام این خبر گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله در حین گشت وکنترل در منطقه شکار و صید ممنوع گرین، جهت جلوگیری از تخلفات زیست محیطی در ارتفاعات کلاشدر به دو نفر متخلف برخورد نموده که پس از تعقیب و گریز، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره موفق به دستگیری آن‌ها شده و دو قبضه اسلحه شکاری و 44 عدد فشنگ از این متخلفین کشف و ضبط نمودند.
فتح الهی افزود: پرونده این متخلفین پس از بازجویی مقدماتی جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع و ادوات کشف شده از آن‌ها تا صدور رأی قطعی به صورت امانی زیر نظر سازمان نگهداری می‌شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله در ادامه بیان داشت: در پایش از زیستگاه‌های این شهرستان جهت جلوگیری از تخلفات شکار و صید، در هفته گذشته یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز از متخلفین در منطقه کاکا رضا کشف و ضبط شده که با هماهنگی با قاضی کشیک و دستور ایشان، متخلف جهت سیر مراحل قضایی تحویل پاسگاه انتظامی کاکارضا شد.
فتح الهی ضمن اعلام اینکه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست بطور شبانه‌روزی در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان حضور داشته و با متخلفین زیست محیطی برخورد می‌کنند. از کلیه دوست داران محیط‌زیست تقاضا نمود هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

شکارچیان گراز در دام یگان حفاظت محیط‌زیست دلفان
رئیس اداره محیط زیست شهرستان دلفان از دستگیری چهار نفر متخلف شکار غیر مجاز گراز و کشف و ضبط سه قبضه اسلحه و لاشه یک رأس گراز از این متخلفین خبر داد.
قاسم دلفانی گفت: در پی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان دلفان جهت پایش زیستگاه‌های حیات‌وحش در منطقه میربگ جنوبی، چهار نفر متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز یک رأس گراز نموده بودند؛ پس از چند ساعت تعقیب و گریز و با همکاری پاسگاه نیروی انتظامی فرهاد آباد دستگیر و از آن‌ها سه قبضه اسلحه شامل (یک قبضه اسلحه جنگی نیمه اتوماتیک ام یک، یک قبضه اسلحه برنو و یک قبضه اسلحه تک لول ساچمه زنی)، 1۲ عدد فشنگ چهار پاره، ۵ عدد فشنگ ساچمه‌ای، ۱۷ عدد فشنگ جنگی‌ ام‌یک و ۱۷ عدد فشنگ برنو کشف و ضبط شد.
دلفان اظهار داشت: با عنایت به اینکه عمل ارتکابی صورت گرفته بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می شود؛ پرونده این متخلفین پس ازبازجویی مقدماتی و اخذ جرایم زیست محیطی به میزان 8 میلیون ریال جهت رسیدگی به دادگستری ارجاع و ادوات کشف شده طبق ماده 14 قانون شکار و صید تا پایان دادرسی و صدور رای قطعی زیر نظر سازمان به صورت امانی نگهداری می شوند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان دلفان از تمامی دوست داران محیط زیست درخواست نمود تخلفات زیست محیطی را به سامانه 1540 اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگری گزارش واصله اقدام گردد.

خبر: محمد نبی حسنوند

دیدگاه‌ها  

#1 احمد 1396-08-17 09:00
سرنوشت این گوشت های ضبط شده توسط محیط بانان زحمت کش چی میشه؟
معدوم میشن ؟
میدن باغ وحش؟
چی میشه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا