یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان از بی‌اعتنایی مقامات و وزاتخانه‌ها به این استان انتقاد کرد.
به گزارش یافته به نقل از مهر، "جعفر بدری" در جلسه شورای اداری پل‌دختر در سخنانی با بیان اینکه باید تلاش و برنامه‌ریزی کنیم تا مشکلات مردم حل شود اظهار داشت: ما در شرایط سختی کار می‌کنیم و شاهد قوانین کهنه و ناکارآمد، کمبود امکانات، نیروی انسانی، منابع مالی و ... هستیم و دستگاه‌های اجرایی در این شرایط در حال فعالیت هستند.
 
لرستان و کشور هنوز الگوی توسعه ندارد
وی با اشاره به فعالیت محیط‌بانان، مأموران جنگل‌داری، مأموران حوزه آب و ... گفت: مردم توقع‌هایی دارند و ما نیز وظایفی داریم و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که به مردم آسیبی وارد نشود.
رئیس کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه ما برای مقابله با تصرف ارضی ملی جدی هستیم گفت: قالب پرونده‌های در دادگستری‌ها کسانی هستند که از سر ناچاری دست‌به‌کاری زده‌اند.
وی با بیان اینکه هنوز الگوی توسعه در استان و کشور تعریف نشده است گفت: باید با برنامه‌ریزی لازم و شناخت شرایط کشور را به سمت ظرفیت‌های حوزه کشاورزی سوق دهیم.
بدری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کشور کار ساده‌ای نیست و از هر طرف به سمت سرمایه‌گذار هجمه وارد می‌شود گفت: سرمایه‌گذار در شرایط ناپایدار اقتصادی سرمایه‌گذاری نمی‌کند و محاسبات دقیق دارد و می‌داند وقتی سرمایه‌گذاری که می‌کند باید نفعی عاید او شود.
وی با اشاره به اینکه اگر سرمایه‌گذار ببیند تصمیمات دولت ثبات ندارد و هرروز قیمت دلار، برنامه مالیاتی، امتیازات دولت و ... تغییر می‌کند سرمایه‌گذاری نمی‌کند گفت: این عوامل موجب می‌شود که جوانان جویای کار به سراغ کاری برود که برایش حداقل درآمد را دارد و آن‌هم کار در بخش کشاورزی است و این در حالی است که این حوزه نیز دارای مشکلات فراوانی است.
 
مجازات‌ها تنها برای بیچاره‌های پابرهنه نیست
رئیس کل دادگستری لرستان، گفت: سرمایه گذاری در بخش صنعت نیز مطلوب نیست و از طرف دیگر شاهد وضع نابسامان بانک‌ها نیز هستیم، در این شرایط جوان بیکار که می‌خواهد زندگی تشکیل بدهد و ازدواج کند باید چه‌کاری انجام دهد؟
وی با تأکید بر اینکه ما در مقابل این جوانان مسئولیت داریم گفت: جوانان ما به‌واسطه سوء مدیریت برخی از قسمت‌ها در دولت قربانی می‌شود و حدود ۸۰ درصد زندانیان ما همین جوانان هستند که برایشان برنامه نداشتیم و آن‌ها شغل نداشتند.
بدری افزود، در این شرایط باید جلوی دست‌اندازی سودجویان به بیت‌المال را باید بگیریم و پرونده‌های خرد را نیز بررسی می‌کنیم اما نباید انتظار داشت که ما همه این‌ها را تشدید کنیم و همه را به زندان بفرستیم.
وی بیان کرد، ما برای این پرونده‌های خرد هزینه ایجاد می‌کنیم که فرد متخلف بداند از تصرف به اراضی دولتی نفعی عایدش نمی‌شود، اما اینکه به خانواده‌ای از راه مجازات آسیب وارد کنیم مطلوب نیست و باید در این زمینه برای جوانان تدبیری کنیم.
رئیس کل دادگستری لرستان، با اشاره به تغییر کاربری اراضی ملی بیان داشت: مجازات‌ها تنها برای بیچاره‌های پابرهنه نیست که از سر ناچاری اقدام به این کار می‌کنند و مبارزه با قاچاق فقط برای کول برها نیست و باید قاچاقچیان عمده را شناسایی کنیم.
 
بی‌اعتنایی مقامات ملی به لرستان
 وی افزود باید با آن‌هایی که برای خوش‌گذرانی و ثروت‌اندوزی زمین‌های ملی را تصرف می‌کنند برخورد صورت گیرد و همچنین باید تلاش کنیم که با حداقل آسیب‌رسانی به مردم از اموال عمومی و محیط زیست دفاع و حفاظت کنیم.
بدری با تأکید بر اینکه آسان‌ترین راه برای بهبود شرایط اقتصادی استان تقویت صنعت گردشگری است گفت: با این اقدام جرایم خودبه‌خود کاهش پیدا می‌کند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بی‌اعتنایی برخی از مقامات و وزارتخانه‌ها به استان لرستان بیان داشت: در این راستا به دادستان دستور می‌دهیم که به این موارد وارد شود و معقول نیست و معنا ندارد که بر اساس فشارهای سیاسی به‌جایی توجه صورت گیرد و به‌جای دیگر بی‌اعتنایی شود.
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: در بعضی استان‌ها واقعاً تحول صورت می‌گیرد و آن‌ها توسعه پیدا می‌کنند اما استان لرستان همین‌طور مانده و نمی‌دانیم دلیل این موضوع چیست؟
وی با بیان اینکه ما اعلام کردیم که خط راه‌آهن دورود - اندیمشک فرسوده است و هر روز به محیط زیست خسارت وارد می‌کند گفت: استاندار قبل و همه پیگیری کردند اما معاون وزیر جواب درستی به ما نداد که به دادستان اعلام کردیم که وارد موضوع شوند به معاون وزیر را بیاورد که شما به‌واسطه کوتاهی در انجام وظایف خود به محیط زیست خسارت وارد می‌کنید و ماهیان زیادی به‌واسطه فرسود بودن خطوط راه‌آهن ریلی استان تلف شدند.
 
کشف سه شبکه سلاح، مواد مخدر و فساد توسط مأموران اطلاعات
 بدری با بیان اینکه فشار دادستان موجب شد که اعتبار لازم اختصاص پیدا کرد و خط راه‌آهن استان ترمیم شد گفت: ائمه جمعه، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعات کارهای فراوانی برای رفع مشکلات انجام دادند و اخیر نیز مأموران اطلاعات سه پرونده و کار مهم کشف سلاح، مواد مخدر و شبکه فساد را انجام دادند که جای تقدیر دارد و باید این اقدامات را حمایت کرد.
وی با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین بیان کرد: امنیت که در استان برقرار شد به‌واسطه احساس مسئولیت مسئولان استانی و نیروی انتظامی با کمترین امکانات است.
 رئیس‌کل دادگستری لرستان، با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات اقتصادی جوانان گفت: به‌طور حتم نمی‌توانیم با مجازات جلوی تصرف اراضی ملی را بگیریم.

دیدگاه‌ها  

#1 اصغر محمدی پور 1396-08-16 17:58
واقعا صخبت های شما هرجند که غیربومی هستید اما دلتان برای ما حوانان درد می گیرد
جناب بدری ای کاش دادستان هم به مدیران ناکارامد هم ورود کند متاسفانه برای خوش خدمتی مدیران استان بودجه را بر میگردند تاسف باید خورد برای مدیری که برای ماتدن به سراغ برادر عشایر نمایتده میره که بشود رابط که فلان کس پدرش از دوستان قدیمی من هست تاسف باید بخوریم که فلان مدیر توانایی کار ندارد اما پشت سیاسی دارد
نقل قول کردن
#2 نیروی شرکتی و قراردادی 1396-08-16 19:18
مرسی جناب آقای بدری
برادر عزیز امام(ره) و حضرت آقا خود رو خدمتگزار مردم میدونستن
برادر عزیز بعضی از مدیران این استان و به خصوص شهر خرم آباد صرفا برای بقا از یک نیرو کار چند نیرو اونم با یک حقوق رو میکشن. اینان با نحوه برخورد اشتباه با نیروهای شرکتی و قراردادی در حال ضربه زدن به کشور هستن و اگه نیروهای مذکور اعتراض کنند که چرا برخلاف حکم و قانون با ما برخورد میشه اونا رو تهدید به اخراج میکنن و میگن یه چیز زیاده اونم نیروی بیکار
کجای قانون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این نحوه برخورد غیر قانونی و غیرشرعی قید شده؟
کجا امام و رهبری به مدیران گفتن اینگونه با سرمایه های نظام برخورد بشه؟
ما از شما مقام محترم خواهشمندیم که مدیران ناکارآمد رو براساس تحقیق و بازرسی غیرمحسوس شناسایی و عزل کنید.
و از نیروهای شرکتی و قراردادی که پیرو قانون هستن و کارشون رو براساس حکم و به نحو احسن انجام میدن دفاع کنید.
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1396-08-16 19:18
درود بر ریاست محترم دادگستری لرستان .جناب بدری به همه مشکلات این استان واقف هستند . متاسفانه دولت مرکزی لرستان را فراموش کرده شاید هم از روی عناد به لرستان توجه نمی کنند .یادم میاد تو سفر رئیس جمهور قبلی وقتی اقای صابری{ استاندارسابق} می خواست سخنرانی کند تعداد زیادی از مردم هو کشیدند اخرش سخنرانی اقای صابری خلاصه و زودتر از موعد تمام شد که واقعا ناراحت کننده بود. اگر چه بنده کار اون دسته از همشهریها را تایید نمی کنم اما تحمل مردم هم یک حدی دارد و خدای نکرده به نافرمانیهای مدنی تبدیل می شود که قطعا دودش به چشم همه میرود .
نقل قول کردن
#4 اکبر 1396-08-16 19:32
فقط شماييد که صریح حرف رو میزنید و مدام انتقاد به جا میکنید خدا خيرتان دهد
نقل قول کردن
#5 امیر رضاپناه 1396-08-16 22:10
درود بر جناب آقای بدری.
نقل قول کردن
#6 جایدری 1396-08-19 15:17
واقعأ حرف حق است. برخی به کلی لرستان را فراموش کرده اند. با این بودجه های قطره چکانی و خیل عظیم مشکلات , متأسفانه حالا حالا کارها به خوبی پیش نمی رود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا