یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما باید با افزایش خدمات رفاهی همسو باشد.
به گزارش یاقته، مجید کیان پور در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت صنعت هواپیمایی در کشور، گفت: برای بهبود وضعیت صنعت هواپیمایی کشور نباید از دو مقوله مهم غافل شد؛ در گام نخست اجرایی دقیق آیین‌نامه حقوق مسافران و در مرحله دوم نوسازی ناوگان هواپیمایی کشوری که باید در دستور کار قرار بگیرد.
 
آزادسازی قیمت بلیت هواپیما باید با افزایش خدمات رفاهی همسو باشد
عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی آزادسازی نرخ بلیت هواپیما منطقی است که همراه با افزایش خدمات‌دهی شرکت‌های هواپیمایی و رعایت استاندارهای خدمات پروازی طبق قوانین احترام به مسافران شکل بگیرد.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسافران انتظار دارد پس آزادی سازی قیمت بلیت هواپیما خدمات رفاهی نیز در صنعت هواپیمایی کشوری به شرایط ایده آل برسد، تصریح کرد: پاسداری از حقوق قانونی مسافران در پروازها الزامی است بنابراین باید شرکت‌های مذکور طبق قانون پاسخگوی تأخیر در پرواز باشند.
کیان پور افزود: برای بهبود آمار کیفی صنعت هواپیمایی کشوری باید تمام تمرکز سازمان هواپیمای کشور به سمت خدمات‌رسانی جامع حرکت کند تا بتوان در این راستا صنعت هواپیمایی کشور را متحول کرد.
 
عمر ناوگان هوایی کشور در کشور 22 است
وی با بیان اینکه عمر ناوگان هوایی کشور 22 و 6 دهم درصد است، تصریح کرد: برای توسعه ناوگان هوایی کشور باید این میزان به 15 سال برسد بنابراین شرکت‌های هواپیمایی کشور برای برند شدن در حوزه داخلی و بین‌المللی باید از هواپیمایی استفاده کنند که از نظر سن تولید جوان‌تر هستند تا بتوان میانگین ناوگان هوایی کشور را به طرز شایانی کاهش داد.
 وی ادامه داد: تعدد شرکت هواپیمایی مانعی برای توسعه صنعت هواپیمایی در زمینه حمل ونقل هوایی تلقی نمی‌شود بلکه اگر در فضای رقابتی، شرکت‌های متنوع هواپیمایی برای ارتقا کیفی سطح خدمات‌رسانی هواپیمایی کشوری ایجاد شوند می‌توان به‌سادگی راندمان خدمات کیفی در صنعت هواپیمایی را نیز با افزایش روبرو کرد.
 کیان پور افزود: در فضای رقابتی می‌توان تعدد شرکت‌های هواپیمایی را به شرطی توجیه کرد که شرکت‌های هواپیمایی کشوری در اجرایی قوانین حقوق مسافر به رقابت بپردازند.
 
سازمان تعزیرات و هواپیمایی با گران‌فروشی بلیت در فضای اینترنتی مقابله کنند
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد: معضل گرانی فروشی برخی از آژانس‌های مسافربری درباره بلیت‌های مرتبط با برگزاری مراسم اربعین در عتبات عالیات در کمیسیون عمران بهارستان در جلسات متعددی برگزار شد، بنابراین در این جلسات مقرر شد که آژانس‌های که در فضای اینترنتی اقدام به گرانی فروش بلیت هواپیما می‌کنند، شناسایی شوند و دستگاه‌های مسئول نیز از جمله تعزیرات و سازمان هواپیمایی کشوری نیز با خاطیان برخورد قانونی قاطع کنند.
 وی ادامه داد: شهروندان برای قرار نگرفتن در دام سود جویان و گران‌فروشان بلیت هواپیما باید قبل از تهیه بلیت از آژانس‌های هواپیمایی، استعلام‌های لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر مجاز بودن مجوز آژانس مسافربری دریافت کنند تا افراد سودجو نتوانند در سایت‌های غیرمجاز بلیت هواپیما را دستخوش گرانی کنند.
 
 افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط سازمان هواپیمایی کشوری تکذیب شده است
کیان پور افزود: هر نوع افزایش نرخ بلیت هواپیمایی در ایام اربعین توسط سازمان هواپیمایی کشوری تکذیب شده است بنابراین اگر افزایش قیمت بلیت در این راستا ملاحظه شد، شهروندان برای جلوگیری از بسترسازی برای گران‌فروشی بلیت هواپیما باید هرگونه از افزایش نرخ بلیت را به سازمان‌های تعزیرات و هواپیمایی کشوری اطلاع دهند.
 نماینده مردم درود و ازنا در مجلس تصریح کرد: هر آژانس هواپیمایی در کشور که بالاتر از نرخ مصوب سازمان هواپیمایی بهای بلیت را افزایش بدهد، متخلف محسوب می‌شود.
 نوسازی ناوگان هوایی کشور نیازمند اجرای یک برنامه‌ریزی چندساله است
وی ادامه داد: نوسازی ناوگان هوایی کشور نیازمند اجرایی یک برنامه‌ریزی چندساله است تا بتوان سیر صعودی در نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور ایجاد کرد و با توجه به شرایط بین‌المللی که در عرصه بین‌المللی وجود دارد، بهترین فرصت است که با قراردادهای مستحکم ناوگان هوای کشور را به نوسازی رساند.
 
نوسازی ناوگان هوایی با قراردادهای خارجی نیازمند پیش‌بینی سناریوهای تحریمی
کیان پور افزود: با توجه به اینکه تولید ناوگان هواپیمایی در عرصه بین‌الملل در اختیار کشورهای خاص قرار دارد بنابراین نوسازی ناوگان هوایی با قراردادهای خا
 رجی نیازمند پیش‌بینی سناریوهای تحریمی است.
 وی با بیان اینکه امنیت و توسعه این صنعت از عمده‌ترین وظایف سازمان هواپیمایی کشوری است، یادآور شد: برای جذب سرمایه‌ها و توسعه صنعت هوانوردی ضروری است که برنامه‌ریزی بلندمدت برای ناوگان هوای کشور تدارک دیده شود.
 نماینده مردم درود و ازنا در مجلس افزود: با اجرای آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی شرکت‌های هواپیمایی باید به مرحله رقابتی وارد شوند بنابراین باید ایرلاین ها کشور برای باقی ماندن در کورس رقابت در اجرای حقوق و قوانین مسافرین به طریق کاربردی حرکت کنند.
 
 ورود قدرتمند به چرخه بین‌المللی حمل‌ونقل بین‌المللی در گرو نوسازی ناوگان هوایی
 وی ادامه داد: بازسازی و نوسازی ناوگان‌ هوایی از اساسی‌ترین نیاز‌های اساسی در حوزه حمل و نقلی بین‌المللی است بنابراین دولت باید با ابزارهای بین‌المللی و با اتخاذ روش‌های از جنس دیپلماسی فضا را برای توسعه ارتباطات هوایی و حمل‌ونقل مسافران در شرایط استاندارد مهیا کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، یادآور شد: باید تدابیری اندیشه شود که ظرفیت‌های صنعت هواپیمایی کشوری به نحو شایانی افزایش پیدا کند تا بتوان نیروی انسانی آموزش‌دیده در صنعت هواپیمایی کشوری را ازجمله خلبانان در فرصت‌های اشتغال بکار گرفت و اگر هم‌ظرفیت به حدی نیست که بتوان از تمام خدمات نیروی انسانی تحصیل‌کرده در صنعت هواپیمایی کشور مدد گرفت باید وزارت امور خارجه با برقراری دیپلماسی نوین خلبانان ایرانی روانه فرصت‌های اشتغال بین‌المللی کنند.

دیدگاه‌ها  

#1 شکوه 1398-05-12 22:10
باید اطلاعات کاملی در رابطه با آژانس مسافرتی و خدمات خود را در اختیار بازدیدکنندگانتا ن قرار دهید اینکار بازدیدکنندگان و
مشتریان را به وب.

Here is my site ... دلتابان: https://deltaban.com/
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا