یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: در بحث مدیریت آتش‌سوزی نباید تلاش سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها را فراموش کنیم و البته باید تلاش‌هایمان دوچندان شود تا حریق در عرصه‎های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی را به صفر برسانیم.
به گزارش پایگاه خبری یافته، محمد اصلانی در جلسه شورای عالی مدیریت بحران استان با بیان اینکه نیاز است با همدلی و همکاری دستگاه‎های اجرایی آمار تصادفات به ویژه جاده‎ای به حداقل برسد، بیان داشت: در حال حاضر با توجه به پیاده‌روی اربعین حسینی، جاده‎ها و راه‎های مواصلاتی پرتردد هستند و باید موکب‎ها در جاهایی که منجر به گره ترافیکی نشود ایجاد شوند.
وی با تاکید بر اینکه شرایط کنترل ترافیک حضور مستمر پلیس در محورهای مواصلاتی را می‎طلبد، تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه‎های استان در این ایام به پلیس کمک کنند تا تخلفات به حداقل برسند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: وقوع 91 مورد زلزله و 17 حادثه طبیعی در استان ما را بر آن می‎دارد که همیشه به مدیریت بحران توجه کنیم و امروز گزارش ارائه‌شده از سوی مدیران نشان از آمادگی آن‌ها در مقابل حوادث احتمالی دارد.
اصلانی در ادامه با بیان اینکه در سال‏های گذشته یکی از مشکلات استان موضوع حریق و آتش‎سوزی در سطح جنگل و اراضی ملی و طبیعی بود که خوشبختانه منابع طبیعی لرستان با سایر دستگاه‎های اجرایی استان این مهم را مدیریت کردند تا هم تعداد آتش‌سوزی‌ها و هم وسعت آن‌ کاهش چشم‌گیری داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: در بحث مدیریت آتش‌سوزی نباید تلاش سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها را فراموش کنیم، البته باید تلاش‌هایمان دوچندان شود تا حریق در عرصه‎های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی را به صفر برسانیم.
وی اضافه کرد: چنانچه تاکنون از اعتبارات ماده 10 برای خریداری و نوسازی تجهیزات دستگاه‎های اداری جهت جلوگیری از حوادث طبیعی احتمالی تزریقی انجام نشده است، از محل اصلاح موافقت‌نامه‌ها، درصدی از اعتبارات عمرانی را برای تامین این تجهیزات هزینه خواهد شد.
اصلانی برای جلوگیری از آب‌گرفتگی جاده، آبراه‎ها و پل‎ها خطاب به سازمان حمل و نقل و پایانه‎های استان گفت: باید راهداری آبراه‎ها، پل‌ها و... را کنترل کند. همچنین امور عشایری استان اهتمام ویژه بر کوچ پاییزه داشته باشند تا در مسیر رودخانه و مسیل‎ها نباشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه کانال‎های آب به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی توسط برخی از شهروندان مسدود شدند، افزود: نیاز است قبل از اینکه سانحه‌ای رخ دهد شهرداری مرکز استان نسبت به تمیز کردن آن‌ها اقدام کند.
وی یادآور شد: نیاز است اعضای ستاد بحران طرح جامع زمستانی خود را ظرف یک هفته به صورت مکتوب به مدیریت بحران استان ارائه دهند تا بدانیم در مواقع بحرانی با چه شخص و اشخاصی طرف شویم.
اصلانی اظهار داشت: همچنین دستگاه‌های اجرایی استان لیست تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات خود را به مدیریت بحران استان اعلام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی لرستان باید مکان‎هایی برای اسکان موقت در محورهای مواصلاتی استان تعیین و تجهیزات لازم را در آنجا قرار دهند.

دیدگاه‌ها  

#1 پاپی 1396-08-15 08:01
جناب آقای اصلانی یکی د پر حادثه ترین نقاط استان ورودی شهر خرموا دسمت فرودگاه تالشگر 84 نه روشنایی داره نه بلوار داره شویا منی شوزنگ سیه تون خدا فکری وحال ای ورودی بکنی
نقل قول کردن
#2 شهروند 1 1396-08-15 11:29
سلام ، آقافکر کنم طغیان رودخانه وسط شهر را بحساب نیاوردید ، لطفا سری بزنید ساحلی خصوصا طرفین پل های که بوسیله خیر ساخته شده را ملاحظه فرمایید ، کوپه های خاک ، ماسه ، سنگ ، قسمت هایی از سد خراب شده و .... که با اولین بارشی مثل سال گذشته چه خساراتی به مردم می رسد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا