یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشست شورای پیام‌رسان سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور اصحاب رسانه و به‌منظور معرفی کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان لرستان و ارائه گزارش مأموریت و عملکرد 3 ماهه اول سال 96 دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.
به گزارش یافته، در این نشست که با حضور نادر همتی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، اعضای کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی معرفی و در مورد ابلاغ‌های اعضاء بحث و تبادل‌نظر شد.
در این نشست و بر اساس ماده 5 آیین‌نامه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ابلاغ شده از سوی هیئت‌وزیران (در تاریخ 14/آبان/90 به شماره 162187/ت 47221 ه) کارگروه مشورتی سلامت و امنیت غذایی به‌عنوان یکی از 13 کارگروه مشورتی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و در راستانی پیشبرد اهداف و انجام وظایف شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تشکیل شده است.
این کارگروه به همراه، دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی، پس از بررسی، تصویب و ابلاغ سیاست‌های بخش سلامت استان، نظارت بر اجرا و ارزشیابی نتایج برآمده از آن را بر عهده دارد.
ترکیب اعضای کارگروه شامل معاون سیاسی امنیتی استانداری (رئیس کارگروه)، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان (دبیر کارگروه)، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان، مدیر کل استاندارد استان، مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز استان، مدیر کل حفاظت محیط ریست استان، رئیس واحد استانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل دامپزشکی استان، رئیس واحد استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی، دادستان مرکز استان، مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، رئیس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت هست.
به گفته‌ی همتی، شرح وظایف این کارگروه شامل اجرایی کردن تصمیمات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، رفع مشکلات استانی مربوط به ‌سلامت و امنیت غذایی و انعکاس پیشنهادهای مربوط به دبیرخانه شورا، ارتقای خدمات سلامت و امنیت غذایی در سطح استان، بررسی وضعیت سلامت جسمی در گروه سنی کودکان و نوجوانان، به‌ویژه دختران و راه‌های بهبود آن، پیشگیری از عفونت و بیماری ایدز و کنترل آن، تهیه بسته‌های تربیت‌بدنی در جهت سلامت عمومی است.
همتی همچنین تشکیل دبیرخانه این کارگروه را به‌منظور تهیه عملکرد سال 95 دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی، پیگیری جهت برگزاری جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی، تهیه دستور کار جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی، تهیه و ارسال دعوت‌نامه کارگروه سلامت و امنیت غذایی، تشریح ضرورت اجرای برنامه جامع سلامت استان با حضور کلیه بخش‌های توسعه ـ نهادهای مردمی و نهادهای عمومی غیردولتی با مشارکت فعال کلیه اصحاب رسانه، اخذ مصوبه هیأت رئیسه در خصوص تدوین برنامه جامع سلامت استان را ضروری دانست.
شایان است در پایان این نشست عبدالرضا شهبازی به عنوان رئیس شورای پیام رسان سلامت منصوب‌شده تا پیگیری برنامه‌های عنوان شده را صورت دهد. شهبازی در این نشست ضمن تشکر از اصحاب رسانه خواستار همکاری ایشان با شورای پیام‌رسان به‌منظور انعکاس به‌موقع و صحیح اخبار حوزه سلامت به مردم شد.
خبر: وجید کاظمی ذهابی

دیدگاه‌ها  

#1 حسن 1396-08-13 18:57
تخصص اقای همتی در کدام یک از رشته های پزشکی است؟
نقل قول کردن
#2 همشهری 1396-08-13 22:40
این همه بازنشسته مشغول بکار علوم پزشکی
نقل قول کردن
#3 فرحناز دریکوند 1396-08-14 19:53
اخه شهر ما بیکار نداره یا مجبوریم از شهرهای دیکه استخدام کنیم یا از بازنشسته ها بکار گیری شود خوشبحالمون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا