یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: دولت از آغاز کار خود نتوانسته زمینه و فرصت شغلی را برای بیکاران فراهم کند.
به گزارش مهر، جعفر بدری صبح امروز پنجشنبه در دیدار مسئولین ادارات و مردم بخش «زز و ماهرو» اظهار داشت: روند روبه رشد بیکاری در کشور پیامدهای غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته و تهدیدها و نگرانی‌های زیادی را نسبت به آینده جوانان به وجود آورده است و تأسف‌بارتر از آن بی‌تفاوتی مسئولان اداره کشور نسبت به آن است.
وی با بیان اینکه دولت از آغاز کار خود نتوانسته است زمینه و فرصت شغلی را برای همه بیکاران فراهم کند، تصریح کرد: حتی به دلیل کم کاری و سوء تدبیر در وزارتخانه‌های مسئول برخی از فرصت‌ها و زمینه‌های شغلی را از افرادی که به کار مشغول بوده‌اند نیز گرفته شده است.
 
روند رو به رشد بیکاری شدت یافته است
رئیس کل دادگستری لرستان افزود: در واقع در سال‌های اخیر روند بیکاری شدت بیشتری یافته در حالی که انتظار می‌رفت که دولت طبق وعده‌ها و برنامه‌های زمان تبلیغات انتخاباتی میزان بیکاری در کشور را به نحو چشم‌گیری کاهش دهد.
بدری تصریح کرد: ناتوانی و بی‌توجهی دولت نسبت به وضعیت بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در کشور سبب شده این مشکل روزبه‌روز جدی‌تر و گسترده‌تر شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دست آوردهای مهم انقلاب ظهور نسل جدیدی از دانش‌آموختگان و تحصیل‌کرده‌ها در کشور است، گفت: در سال‌های پس از جنگ صدها هزار جوان از مراکز آموزش عالی دولتی و خصوصی فارغ‌التحصیل شده‌اند؛ بسیاری از آن‌ها با مهارت و دانشی که کسب کرده‌اند هم‌اکنون بیکار در خانه‌های پدری خود نشسته‌اند و حتی امکان ازدواج و تشکیل خانواده هم برایشان فراهم نیست.
 
تعداد زیادی از جوانان در دام بیماری‌های روانی و اعتیاد گرفتار شده‌اند
رئیس‌کل دادگستری لرستان یادآور شد: عدم توانایی دولت در استفاده از این ظرفیت عظیم برای فعال کردن چرخ اقتصاد کشور و فراهم‌سازی زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی و آموزشی موجب شده است که استان لرستان و دیگر مناطق محروم کشور فرصت‌های طلایی خود را یکی پس از دیگری از دست بدهد.
بدری با بیان اینکه با تاسف باید بگوییم که ورشکستگی بسیاری از واحدهای صنعتی و بیکاری جوانان تحصیل‌کرده باعث شده که تعداد زیادی از آن‌ها در دام بیماری‌های روانی و اعتیاد گرفتار شوند، تصریح کرد: حتی شواهدی وجود دارد که در بعضی مناطق محروم و دورافتاده کشور قاچاقچیان با سوءاستفاده از خلاء فضای بیکاری، جوانان سرگردان را جذب و آن‌ها را قربانی سودجوئی خود کرده‌اند تا جایی که هشتاد درصد زندانیان را جوانان ۲۰ تا چهل‌ساله تشکیل می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه جوانان نباید قربانی تصمیمات نادرست و کم‌کاری مدیران دولتی شوند، افزود: تا زمانی که این مشکلات از سر راه نسل جوان کشور، به‌خصوص تحصیل‌کرده‌ها و دانش‌آموختگان برداشته نشود نمی‌توان انتظار داشت که از نیروی انسانی با استعداد کشور به‌گونه‌ای مطلوب برای سازندگی و آبادانی کشور استفاده شود.


دیدگاه‌ها  

#1 سیفی 1396-08-11 12:44
سوال من اینکه چرا این همه جوانی که تو کشور هستند همگی بیکار هستند وفکری جهت اشتغال اونها نشده وشرایط اونها بدتر از فاجعه هستش ولی با این وجود میگن جمعیت کشور باید افزایش پیدا کنه وفرزند آوری اتفاق بیفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1396-08-11 14:03
جناب دادستان اوضاع خرابه .
نقل قول کردن
#3 سهرابی 1396-08-11 20:51
به نقل از سیفی:
سوال من اینکه چرا این همه جوانی که تو کشور هستند همگی بیکار هستند وفکری جهت اشتغال اونها نشده وشرایط اونها بدتر از فاجعه هستش ولی با این وجود میگن جمعیت کشور باید افزایش پیدا کنه وفرزند آوری اتفاق بیفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جمعیت باید کیفیت داشته باشد نه کمیت!
نقل قول کردن
#4 کریمیان 1396-08-11 20:52
کلنگ کارخانه لاستیک سازی لرستان را زدند ولی هیچ کاری انجام نشده است. پروژه بندر خشک لرستان هم که پیگیری نشد
نقل قول کردن
#5 h 1396-08-11 22:39
سلام از کرامات شیخ ما این است، شیره را خورد و گفت شیرین است.!!! مسوولین ما خودمون هم بلدیم بی کاری زیاده جوانان بیکارند. خواهشمندیم کار عملی انجام بدین... خدارو شکر با پارتی ها و دیپلمها به گفته آمار از لیسانس و بالاتر بیشتر شاغل هستند... کاش ما هم دیپلم می موندیم مثل بقیه الآن تو پستهای بالای اجرائی بودیم.... متخصصین بیکار و غیر متخصص ها سرکار و حقوق بگیر دولت و کار راه ننداز!!!! معنی عدالت اجتماعی رو هم فهمیدیم... خسته ایم خسته ....
نقل قول کردن
#6 امیر رضاپناه 1396-08-12 19:39
سلام
به نظر بنده آقای بدری جز اندک مدیران استان هستند که شجاعت بیان مشکلات را دارند که همین هم قابل تحسین هست
نقل قول کردن
#7 شهروند 1396-08-12 20:49
باسلام جناب بدری درکشور بالغ بر سه میلیون کارمند بازنشسته در شرکت های وابسته به دولت مشغول به کارند که طبق قانون باید از سیستم خارج شوند که این کارها انجام نمی شود معلوم روند روبه رشد بیکاری در کشور پیامدهای غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته و تهدیدها و نگرانی‌های زیادی را نسبت به آینده جوانان به وجود آورده است و تأسف‌بارتر از آن بی‌تفاوتی مسئولان اداره کشور نسبت به آن است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا