یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان لرستان گفت: وضعیت مطلوبی به لحاظ میزان سرانه مطالعه در کشور و استان وجود ندارد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "حبیب‌الله خجسته پور" در جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار در استان، در سخنانی با تأکید بر اهمیت نقش مطالعه و کتاب‌خوانی در تکامل جامعه بشری اظهار داشت: با وجود اینکه مطالعه و کتاب‌خوانی از نیازهای اساسی جامعه امروزی محسوب می‌شوند ولی متأسفانه توجه به این حوزه مهم فرهنگی آن‌گونه که شایسته است صورت نگرفته و هم‌اکنون وضعیت مطلوبی به لحاظ میزان سرانه مطالعه در کشور و استان وجود ندارد.
وی فلسفه وجودی نام‌گذاری هفته کتاب را یادآوری نقش برجسته مطالعه و کتاب‌خوانی در شئونات مختلف زندگی انسان دانست و تصریح کرد ایجاد فضای مطالعه و ترغیب جامعه به امر کتاب‌خوانی و یادگیری نباید فقط مختص به هفته کتاب باشد و توجه به این امر مهم فرهنگی باید در طول سال و به‌صورت مستمر موردتوجه باشد و به فراموشی سپرده نشود.
معاون استاندار از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک ظرفیت عظیم در راستای گسترش سطح فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه نام برد و بر همکاری سایر ادارات و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های هفته بزرگداشت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار در استان تأکید کرد.


لزوم تلاش برای ارتقای سطح فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هم گسترش و ارتقای سطح فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در استان را در گرو تعامل و همکاری سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با آسیب‌شناسی و تدوین برنامه‌های منطقی و عملیاتی شاهد رفع موانع و مشکلات موجود و ارتقای سطح فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در استان باشیم.
«علی جهان‌آرا» با بیان اینکه وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان در شاخصه‌های مختلف به نسبت استانداردهای کشوری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست عنوان کرد: هم‌اکنون 31 باب کتابخانه فعال در استان وجود دارد که با توجه به جمعیت استان این تعداد باید به 75 کتابخانه برسد و این در حالی ست که هم‌اکنون 15 پروژه کتابخانه‌ای با رشد فیزیکی 10 تا 95 درصد در استان وجود دارد که تکمیل و بهره‌برداری آن‌ها در گرو تخصیص و تأمین اعتبارات مربوطه است.
وی برگزاری برنامه‌های هفته کتاب را فرصتی مغتنم و مناسب جهت معرفی جایگاه و نقش سازنده کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه دانست و اظهار داشت برآنیم تا در این ایام از ظرفیت سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در راستای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار در استان بهره بگیریم.


مصوبات جلسه:
در این جلسه سایر مدیران و مسئولین ادارات و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان به ارائه برنامه‌های پیشنهادی خود در خصوص برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته کتاب در استان پرداختند و در پایان پس از ارائه دیدگاه و تجمیع نظرات، مصوبات نهایی به تائید و امضای حاضرین در جلسه رسید.
بازدید مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان از کتابخانه‌های عمومی، ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی با همکاری سایر ادارات استان، نصب بنر با موضوع بزرگداشت هفته کتاب در سر درب ادارات، نواخته شدن زنگ مطالعه در مدارس استان و بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌های عمومی استان در ایام هفته کتاب با همکاری سازمان آموزش‌وپرورش، درج جملاتی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در سربرگ مکاتبات اداری و عضویت رایگان در روز 24 آبان ماه به مناسبت بزرگداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 ابراهیم آریاوند 1396-08-11 12:59
مگربیکاری،تورم و....می گذارندآدم مطالعه داشته باشدوقتی خیالت ازهرلحاظ راحت باشدمیشودمطالعه کرد....بااین اوضاع جامعه مطالعه امکان پذیرنیست...بفکر اشتغال وکاهش تورم باشید.....
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1396-08-11 14:09
خرید کتاب در سبد اغلب خانوار مردم لرستان جایی ندارد اگر هم باشد کتابهای درسی یا کمک درسی است که بنا به اجبار خریدار ی میشود .
نقل قول کردن
#3 صدف 1396-08-11 20:53
کتابخانه مرکزی خرم آباد تنها یک طبقه است و آن یک طبقه هم سالهاست که نیمه تکمیل به حال خود رها شده است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا