یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده انتظامي استان با بيان اين كه پدافند غير عامل، فطری‌ترین عنصر دفاعي بشر در تمام حوادث است گفت: هر ملتي كه نتواند از خودش دفاع كند زنده نيست.
به گزارش یافته، سردار «حاجي محمد مهديان نسب » در مراسم صبحگاه مشترك به مناسبت هفته پدافند غير عامل با حضور نيروي انتظامي و عوامل امدادي استان با اشاره به بيانات مقام عظماي ولايت گفت: پدافند غيرعامل بايد به صورت شعله‌ای پيگيري شود زيرا بايد دائماً آماده‌باشیم چراکه اين مهم مستمر و ايستايي ندارد.
اين مقام ارشد انتظامي استان پدافند غیرعامل را مجموعه‌ای از اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزايش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروري، ارتقاء پايداري ملي و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدات و اقدامات نظامي دشمن دانست و گفت: اين مهم از موضوعاتي است که بايستي مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به اين كه دفاع، جزئی از يك ملت زنده است و هر ملتي كه نتواند از خودش دفاع كند زنده نيست افزود: پدافند غيرعامل اقدامات خلاقانه كه می‌تواند يك نيروي نظامي را در دفاع از ارزش‌های اسلامي پيروز گرداند.
فرمانده انتظامي استان با تأکید بر اين كه پدافند غير عامل از عضو جزئي جامعه شروع می‌شود تا كساني كه مسئوليت دارند تصريح كرد: پدافند غیرعامل در تمام دنيا تعريف شده است و آن‌هایی موفق هستند كه در اين راستا برنامه داشته باشند كه الحمدالله اين آمادگي در نيروي انتظامي و یگان‌های امدادي در مديريت بحران استان وجود دارد.
سردار مهديان نسب با بيان اين كه براي مقابله با بلاهاي طبيعي بايد آمادگي داشته باشيم، ذخیره‌سازی و مقاوم‌سازی را دو عامل مهم در پدافند غیرعامل برشمرد و خاطرنشان كرد: در پدافند غیرعامل همه دستگاه‌ها بايد آمادگي خود را احراز كنند و دائماً رصد و بروز رساني شوند.
 
پدافند غیرعامل مسیر تعالی و رشد است
فرمانده انتظامی خرم‌آباد گفت: پدافند غیرعامل باید به يک فرهنگ تبديل شود.
سرهنگ «صفی اله بیرانوند» گفت: پدافند غیرعامل را بايد به يک فرهنگ تبديل کنيم چراکه وقتي اصول پدافند غيرعامل رعايت شود هم جنبه صرفه‌جویی دارد و هم جنبه مسئوليت آفريني و اين می‌تواند براي کشور يک مسير تعالي و رشد باشد.
وی افزود: وجود احساس مسئوليت بالا و جديت از اهداف پدافند غيرعامل است، این در حالی است که در زمان صلح و آرامش، وظيفه همه ما اين است که اهميت پدافند غيرعامل را درک کرده و در راه تقويت آن تلاش کنيم.
سرهنگ بیرانوند گفت: امروز اهميت پدافند غير عامل، براي مسئولان بايد شناخته شده باشد و کار در اين عرصه بسيجي‌وار انجام گيرد.
فرمانده انتظامی خرم‌آباد بیان کرد: کاربرد پدافند غير عامل از نکات لازم و ضروري براي همه بوده و به‌گونه‌ای بايد در اين عرصه اقدام عملي صورت گيرد تا بازدارندگي در مقابل تهديدات دشمن همواره مقاوم و به صورت کاربردي و عملي تقويت شود.
وی ادامه داد: پدافند غير عامل و استفاده از ظرفیت‌های تمامي دستگاه‌ها، از جمله نکاتي است که در برنامه‌ریزی و در راستاي آموزش اصول پدافند غير عامل بايد مورد توجه قرار گيرد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا