یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به ارائه گزارش آخرین اقدام‌های انجام‌شده برای ساماندهی مؤسسات غیرمجاز اعتباری اظهار داشت: تعیین تکلیف این مؤسسات با هماهنگی نهاد قضایی و مجلس طبق روش پیش بینی شده به پیش می‌رود.
به گزارش یافته به نقل از ایرنا، ولی اله سیف روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز گزارشی درباره تصمیم‌گیری‌های بانک مرکزی درباره مؤسسات غیرمجاز و آخرین اقدام‌های انجام‌شده در این زمینه به هیات دولت ارائه کردم.
وی افزود: خوشبختانه باید گفت که دیگر اکنون موسسه غیرمجاز فعالی در کشور نداریم و اقدام‌های نهایی برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران در حال انجام است.
رئیس شورای پول و اعتبار با قدردانی از همراهی نهاد قضایی و مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل غیرمجازی‌ها اظهار داشت: مجلس و قوه قضاییه هماهنگی مثبتی با بانک مرکزی دارند و کار تعیین تکلیف این مؤسسات بر اساس روش پیش‌بینی‌شده به‌پیش می‌رود و امیدواریم درنهایت شرایط مناسب‌تری فراهم شود.
به گزارش ایرنا، مردادماه امسال با تصمیم شورای پول و اعتبار بانک‌های تجارت، آینده و موسسه اعتباری ملل مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های موسسه‌های البرز ایرانیان، افضل توس و وحدت (آرمان) را عهده‌دار شدند.
سیف بدون نام بردن از اسامی بانک‌ها خاطرنشان کرد که در گزارش امروز به هیات دولت، یکی دو مورد درباره بانک‌هایی که باید درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود نیز مطرح شد.
رئیس‌کل بانک مرکزی درمجموع شرایط حاکم بر نظام پولی و بانکی کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: می‌توان وضعیت مناسب‌تری را برای آینده نیز پیش‌بینی کرد.
وی اظهار داشت: البته بخش دیگری از گزارش امروز بانک مرکزی به سیاست این بانک برای انتظام بخشی به بازار غیرمتشکل پولی اختصاص داشت و امیدواریم سال ۹۶ سالی باشد که همه این مشکلات حل‌شده و همه زیر نظارت بانک مرکزی فعالیت کنند.
وی افزود: این نظارت برای بانک‌های نظامی و انتظامی نیز مطرح است و درباره آن‌ها نیز دنبال خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، اکنون بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان و موسسه اعتباری کوثر که به نهادهای نظامی و انتظامی تعلق دارند، زیر نظر بانک مرکزی فعال‌اند؛ در کنار آن دو موسسه ثامن و مهر اقتصاد نیز به این نهادها وابسته هستند که هنوز مجوز فعالیت خود را دریافت نکرده‌اند؛ در ماه‌های گذشته خبرهای غیررسمی از احتمال ادغام این بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در رسانه‌ها منتشرشده اما هنوز تائید نشده است.
رئیس‌کل بانک مرکزی درباره سند اخیر منتشرشده از سوی این بانک در زمینه پرداخت‌های الکترونیک و فعال‌شده کسب‌وکارهای نوین در این عرصه اظهار داشت: بانک مرکزی می‌خواهد همه‌کسانی که درزمینهٔ پرداخت الکترونیک نقش‌آفرینی می‌کنند، زیر نظر بانک مرکزی فعالیت کنند.
سیف تأکید کرد: هدف ما انتظام بخشی به بازار است تا فین تک‌ها و همه نهادها و مؤسساتی که می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند، طبق شرایط اعلام‌شده بانک مرکزی و باهدف شفافیت و نظارت بیشتر، فعالیت داشته باشند.
خبرنگاری نظر رئیس‌کل بانک مرکزی را درباره پول مجازی پرسید که وی توضیح داد: پول مجازی موضوعی است که بانک‌های مرکزی دنیا به‌تدریج به آن ورود کرده‌اند و در ایران نیز بانک مرکزی مطالعاتی در این زمینه داشته است اما در زمان مقتضی نظر خود را اعلام خواهد کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 محسن 1396-07-26 18:44
زوودتر پول مالباختگان موسسه آرمان را بدهید
نقل قول کردن
#2 اکبر 1396-07-26 22:28
تورابخداپول خانمی که ده میلیون تومن درموسسه آرمان سابق گذشته تاباسودماهیانه دویست هزارتومن پول داروههای سرطانی دخترش راهدیه نماییدبخدادراین چندماه بخاطرندانم کاری ریس بانک مرکزی گدایی می کندکسی هست به داداین زن وهزاران مثل اوبرسه
نقل قول کردن
#3 مهدی 1396-07-26 23:49
تنها مشکل شهرما مالباختگان موسسه ارمانند دیگه هیچ مشکلی نداریم بجزاین قشر مستضعف که بعضی میلیونی وبعضی هم میلیاردی مالباخته اند،تاعکس مسول یا نمایندهای میبینند بند دخیل می بندند که به دادمون برسید
نقل قول کردن
#4 خرم ابادی 1396-07-27 11:27
پس اون همه بنری که برای نماینده شهرمان در میدان کیو ودیگر میادین زدند که مشکل سپرده گزاران موسسه ارمان راحل نموده چی شد ان کسانیکه در روز اول پای این موسسه را به شهر ما باز کردند وبا رانت به بعضی از مسئولین انان برایشان تبلیغ می کردند وهمین موضاعات باعث شد مردم اعتماد کنند وسرمایه شان در موسسه فردسی/ وحدت / ارمان/ بگذارند حالا که بار خود رابسته اند کجایند تا جواب این مادر بی نوائی را بدهند با یک دختر سرطانی خدایا زودتر عدالتت را نشاشان بده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا