یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان الیگودرز با حضور اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه و با هدف بررسی مشکلات و ظرفیت‌های این شهرستان برگزار شد.
به گزارش یافته، اعضای کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عصر (چهارشنبه ۱۳ مهرماه) با حضور استاندار لرستان در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان الیگودرز شرکت کردند.
محمد خدابخشی در این جلسه با بیان اینکه شهرستان الیگودرز مزیت‌های خوبی در زمینه معدن، صنایع معدنی، گیاهان دارویی و گردشگری دارد، گفت: متأسفانه در کشور به توجهی به مسئله گیاهان دارویی نشده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از چند پروژه از جمله محور دورود به داران و پروژه‌های راه‌آهن بازدید شد، اضافه کرد: پروژه‌های راه‌آهن به دلیل نبود منابع دچار مشکل شده‌اند، با اسناد خزانه نمی‌توان طلب مالکان را پرداخت کرد.
رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پروژه الیگودرز به مسجدسلیمان از مزایای مهمی برخوردار است که سه استان و ۲۰۰ روستا را به هم متصل می‌کند و موجبات محرومیت‌زدایی روستاها را فراهم می‌سازد، بیان کرد: از دیدگاه پدافند غیرعامل نیز این دسترسی جدید به شمال استان خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار است و مسیر ۶ ساعته مسجدسلیمان را نصف می‌کند.
رئیس فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه کشور مجلس با بیان اینکه برای الیگودرز احداث این جاده از اولویت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اگر احداث این پروژه مصوب شود کمک فراوانی به مردم و مناطق سه استان است.
وی در پایان اضافه کرد: استان لرستان و شهرستان الیگودرز مورد بی‌توجهی دولت‌های قبل قرارگرفته است، درصد آسفالت جاده‌های روستایی استان لرستان و کردستان جای تأسف دارد و ۱۰۱ روستا فاقد جاده دسترسی هستند.
غلامرضا تاجگردون در ادامه جلسه، اظهار داشت: در این سفر که به دعوت آقای خدابخشی صورت گرفت با بسیاری از مشکلات این منطقه آشنا شدیم، همه استان‌ها درد کشیده محرومیت‌ها هستند اما نمی‌توان زحمات دولت را کتمان کرد، همه ما برای رفع مشکلات در کنار یکدیگر هستیم.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال‌ها است که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کنیم تا بخشی از عوارض برق را به منظور برق‌رسانی به روستاها تخصیص پیدا کند، گفت: دوست داریم هرچه زودتر هیچ ایرانی از خدمات اولیه زندگی بی‌بهره نباشد، در این زمینه برنامه‌ریزی از اهمیت بالایی برخوردار است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برق‌رسانی به روستاها نیازمند احداث راه روستایی است، این دو مسئله وابستگی شدیدی به یکدیگر دارند.
وی با تاکید بر اینکه جاده الیگودرز به مسجدسلیمان سه‌نقطه محروم سه استان را به یکدیگر وصل می‌کند، خاطرنشان کرد: حتماً در این دوره با پیگیری‌های که وجود دارد کمک می‌کنیم تا قسمتی از مشکلات تأثیرگذار در مسیر احداث این جاده برطرف شود.
در ادامه جلسه سید موسی خادمی با بیان اینکه روستاها هنوز نیازمند کمک هستند و علارغم کمک‌های دولت‌های بعد از انقلاب نیازهای آن آهن شده گفت: باید منابع مورد نیاز به روستاها را افزایش دهیم.
به گزارش خانه ملت، استاندار لرستان با اشاره به اینکه خواسته تمام اعضای شورای اداری شهرستان الیگودرز احداث جاده الیگودرز به مسجدسلیمان است، اضافه کرد: امیدواریم در سال آینده این طرح اجرایی شود.


دیدگاه‌ها  

#1 حسین 1396-07-14 13:23
جاده اليگودرز به خوزستان تخریب واقعی محیط زیست و اکوسیستم منطقه است. لطفا قبلش مطالعه کنید همه جوانب را
نقل قول کردن
#2 محمد اكبري 1396-07-14 14:16
تخريب اكوسيستم هاي بكر وضد توسعه پايدار صرفا براي جلب رضايت محله يك نماينده واقعل توجيه اقتصادي اجتماعي كجاست ؟
نقل قول کردن
#3 لرستان 1396-07-14 16:26
جاده الیگودرز به مسجد سلیمان ینی ارتباط آسانتر با سایر همتباران..
نقل قول کردن
#4 کوکلا 1396-07-14 17:12
ما موافق توسعه همه شهرها و روستاهای ایران هستیم ولی این جاده الویت اول لرستان نیست و استاندار باید مواظب افرادی باشند که سعی می کنند در لرستان تفرقه ایجاد کنند و جوسازی می کنند این بهتر بود در مرکز استان خرم آباد تشکیل میشد
نقل قول کردن
#5 فرهاد 1396-07-14 23:27
این جاده اولویت استان ارستان نیست
مشکل دسترسی شهرکرد و اصفهان به خوزستان رو حل می کنه
در ضمن خیلی از مغازه دارهای پلدختر دورود بروجرد و خرم اباد که از تردد ماشین هایی که
از اصفهان با شهر کرد به خوزستان و
بالعکس می ایند امرار ومعاش می کنند
محروم می شوند
و یک سری ادم بیکار می سوند لطفا برای هر کاری هزینه های سود و زیان انرا بسنجند
نقل قول کردن
#6 لرستانم آرزوست 1396-07-15 08:13
به نقل از کوکلا:
ما موافق توسعه همه شهرها و روستاهای ایران هستیم ولی این جاده الویت اول لرستان نیست و استاندار باید مواظب افرادی باشند که سعی می کنند در لرستان تفرقه ایجاد کنند و جوسازی می کنند این بهتر بود در مرکز استان خرم آباد تشکیل میشد

عزیز دلم تا حالا همه چی برا خرم آباد بوده به نقل از کوکلا:
ما موافق توسعه همه شهرها و روستاهای ایران هستیم ولی این جاده الویت اول لرستان نیست و استاندار باید مواظب افرادی باشند که سعی می کنند در لرستان تفرقه ایجاد کنند و جوسازی می کنند این بهتر بود در مرکز استان خرم آباد تشکیل میشد

حالا یکم به شهرهای دیگ برسن ،مگه فقط استان لرستان خرم آباد رو داره. خیلی ایده خوبیم هست قسمت اعظمی از بار ترافیک خرم آباد رو به سمت خودش می کشه که بخشیش شامل گردشگران می شوند.
نقل قول کردن
#7 رضا 1396-07-15 13:30
ای کاش اعضای محترم شورای اداری شهرستان الیگودرز پیگیر احداث راه آهن ازنا - الیگودرز به اصفهان می شدند که تعداد زیادی اشتغال پایدار برای جوانان آن دیار ایجاد می کند .یا پیگیر احداث کارخانجات جدید و مدرن کردن و توسعه کارخانه لر کروک می شدند .اجرای هر طرح توسعه نیازمند رائه طرح توجیه اقتصدی می باشد . آیا برای احداث جاده بین این دوشهر این بررسی ها انجام شده است؟
نقل قول کردن
#8 شهروند 1396-07-16 09:52
جالبه برای هر ویرانی بهانه هم دارند ح
این جاده دارای پیوست زیست محیطی نیست
نقل قول کردن
#9 دکتر خسروی 1396-11-24 01:03
با سلام
شما ها یه نگاه به نقشه ایران بندازین تا از اهمیت احداث این محور با خبر بشین
الیگودرز در داشتن موقعیت جغرافیایی از بسیاری از شهرهای ایران جلوتر هست: همجواری با ۵ استان و چسبیده به استان اصفهان و وسعت بالا
مطمئن باشین پیشرفت لرستان در ایجاد زیرساخت هاست
نقل قول کردن
#10 مهدوی 1400-04-14 00:54
با سلام
اگر این جاده احداث شود.مهم ترین پروژه در طول تاریخ خواهد مسیر به تهران نصف خواهد شد ۲۵۰ کیلومتری مسیر کم خواهد.درود بر کسانی که تلاش می‌کنند این پروژه انجام شود.شما نگران خرم آباد وبروجرد نباشید.زیرا هزینه واستقلال ووقت مردم مهمتر است.و انکار ناپذیر است
نقل قول کردن
#11 جهانبخش جمالپور 1401-04-31 14:34
با درود به مسئولان پروژه اتوبان الیگودرز_مسجدسلیمان
این طرح واجب است که هرچه سریعتر به انجام برسد چون باعث می‌شود فاصله قطب اقتصادی ایران یعنی خوزستان به مرکز کشور کمتر شود و میلیاردها تومان در مصرف سوخت صرفه جویی بعمل خواهد آمد.زمان برای همه مهم است پس در زمان هم صرفه جویی می‌شود.مثلا در کوتاهترین زمان یک محصول کشاورزی که دارد حمل می‌شود بدون اینکه فاسد شود و آسیب ببیند به مقصد می‌رسد و این مهم است.ضمن اینکه مسافران با جاذبه های گردشگری جدیدی روبرو خواهند شد و در طول این جاده با ایجاد خدمات رفاهی و رستوران ها و کمپ های گردشگری ایجاد اشتغال خواهد شد.و با کمتر شدن فاصله ها خستگی رانندگان هم کاهش یافته و درصد تصادفات در اثر خستگی کمتر خواهد شد.امیدوارم هرچه زودتر این جاده به بهره برداری برسد.انشالله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا