یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: اعضای شورا به شهردار باید اختیار بدهند تا بتوانند در مسیر توسعه شهر قدم بردارد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سید موسی خادمی در آیین معارفه شهردار خرم‎آباد ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) اظهار داشت: با توجه به جمعیت، استعدادها و همچنین موقعیت شهر خرم‎آباد به عنوان مرکز استان هم اکنون این شهر با آنچه که لازمه و شایسته آن است؛ فاصله زیادی دارد.
وی با بیان اینکه دلیل این موضوع نیازمند آسیب‌شناسی دقیقی بوده و اکنون بایستی به دنبال تغییر و بهبود شرایط موجود باشیم، افزود: المان‎هایی در این شهر وجود دارد که ترکیب آن‌ها می‎تواند تا حدودی اقتصاد آن را جبران و از طرفی نیز به مبلمان و زیبایی شهر کمک کند.
خادمی خاطرنشان کرد: وجود رودخانه خرم‌آباد (گلال) و ترکیب با قلعه فلک‌الأفلاک با ابتکار و هنرمندی به‌تنهایی می‎تواند بخشی از بار اقتصاد استان را به دوش بکشد و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.
استاندار لرستان به موضوع آزادسازی قلعه فلک‌الأفلاک اشاره کرد و با بیان اینکه این بحث تقریباً نهایی شده است، گفت: طبق آخرین جلسه‎ای که در کمیسیون لوایح دولت تشکیل شد موضوع آزادسازی حریم قلعه و خرید مستثنیات سپاه نهایی شده و به حساب سپاه واریز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ارتباط‌های ورودی شهری برقرار نشده و به موضوع آب‎های سطحی تابه‌حال توجه خاصی نشده است، ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت‎های موجود درآمدهای شهری بسیار ضعیف است و با بودجه کوچک نمی‎شود کار بزرگ انجام داد برای همین باید فکر و تلاش و کارهای ابتکاری انجام داد.
خادمی با بیان اینکه بایستی عقلایی حرکت کرد و ریسک‌پذیر باشیم، اضافه کرد: درآمدهای شهرداری خرم‎آباد از بودجه در سال گذشته 130 میلیارد بوده و در مقایسه با درآمد 4000 میلیاردی اصفهان بسیار ناچیز است؛ حق مردم این شهر است که مانند دیگر شهرهای توسعه‌یافته زندگی کنند برای همین باید کارها را با فکر شروع و به سرعت اجرا کنیم.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه برای کار دو دیدگاه وجود دارد، ادامه داد: یک دیدگاه می‎گوید کار را باید شروع و در حین آن فکر کرد اما طبق دیدگاه دیگر ابتدا بایستی فکر کرد و با برنامه‎ریزی درست به سرعت پیش رفت.
وی تصریح کرد: شهر نیازمند کارهای بزرگ بوده اما این بودجه بسیار کم است و نمی‎شود قدمی بزرگ برداشت بنابراین باید با تفکر، راه‎‎حل‎های خوب و درآمدهای پایدار را شناسایی و با جذب سرمایه‎گذاری و مشارکت و تعامل با آنان در راه توسعه و پیشرفت شهر اقدام کرد.
خادمی با بیان اینکه ضمن قبول مشکلات بر طبل توقعات نکوبیم و انتظارات خود را بالا نبریم، افزود: شهرداری و شورا بیش از اینکه قول ایجاد درآمد و جذب سرمایه‎گذاری و حمایت از آنان را بدهند بایستی جلوی درآمدهای اشتباه را در کمیسیون ماده 100 را بگیرد چراکه ماده 100 محل فروش قانون نیست و ما با حمایت قوه قضاییه و دیگر دوستان جلوی این کار را خواهیم گرفت.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه انتخاب اعضای شورای شهر توسط مردم بوده است به شورای شهر توصیه کرد که با توجه به اهداف متفاوت و سلایق مختلف بایستی هنر درک یکدیگر، همکاری و همفکری و تصمیمم جمعی و همچنین نگاه سیستمی را همواره داشته باشند.
وی بیان داشت: اختلاف میان اعضای شورا تنها به شهر آسیب نمی‎زند بلکه مردم نیز ضرر خواهند کرد و رمز ایجاد وحدت میان اعضا تکیه بر قانون و قانون‎مند بودن است؛ البته به عنوان ناظر بر کار شورا اجازه نخواهیم داد به شهر و مردم آسیبی وارد شود.
خادمی تعامل میان شهردار و شورای شهر را ضروری دانست و گفت: اعضای شورا به شهردار باید اختیار بدهند تا بتوانند در مسیر توسعه شهر قدم بردارد.
استاندار لرستان از اولویت‎های دستگاه‎های شهرداری الکترونیکی کردن کارها و خدمات را برشمرد و اظهار داشت: ما با همه توان و اختیارات خود از شهرداری و شورای شهر حمایت خواهیم کرد چراکه موفقیت شما، موفقیت ما و در نهایت دولت و نظام جمهوری اسلامی است. همه ارکان نظام موظف به همکاری با یکدیگرند و در سایه همکاری است که می‎توان مشکلات استان را مرتفع کرد.


دیدگاه‌ها  

#1 سروش 1396-07-10 16:20
تا خوش فکر نباشی هبچ کاری نمیشه کرد ..اگر خوش فکر بودبم اطراف سراب شوا را در طرح تفضیلی می گذاشتیم و نه اینکه در یک متریش 7طبقه بسازیم می توانست این سراب پهن شود واطراف آن رستوران و قطب گردشگری شود ..اگر خوش فکر بودیم ننطقه خبابان حافظ را سنگ فرش می کردیم و به شکل سنتی و خشتی بازاری دزیت می کردیم ..اگر خوش فکر بودیم دوتا خبابان عرضی در طرح تفضیلی جا می دادیم که کسی مجبور نشه بخاطر مسیر 20دقیقه ای 3یاعت دور بزنه ...اگر خوش فکر بودبم اینهمه آب ذلال وارد رودخانه نمی شد ووو....ما مشگل داریم ...مشگل اساسی و فرهنگی
نقل قول کردن
#2 من خرم آبادیم 1396-07-10 17:54
پیش بسوی شهری بزرگ و پیشرفته با کمترین مشکلات,اونم با همراهی مردم و مسئولین..
نقل قول کردن
#3 محسن رضا 1396-07-10 18:26
اقای استاندار پیگیر مطالبات مالباختگان موسسه آرمان باشید اکثرا از اقشار ضعیف جامعه هستند
نقل قول کردن
#4 کوکلا 1396-07-10 19:26
شورای شهر فقط مانع ایجاد می کند و از بودجه تغذیه می کند و هیچ مشکلی را نمی تواند حل کند مخصوصا شورای جدید که متشکل از افراد غیر همگن است چه نیازی به شورای شهر است جز اینست که ایجاد بار مالی برای شهرداری می کند در بعضی از شهر ها مثل خرم آباد نیازی به شورا نیست چونکه شورا بر طبل طایفه گرایی می کوبد و کاری به پیش نمی رود
نقل قول کردن
#5 امیر 1396-07-10 23:52
با شعار نمیشه .گوش مردم پره
نقل قول کردن
#6 خادم ملت 1396-07-11 07:35
(خادمی خاطرنشان کرد: وجود رودخانه خرم‌آباد (گلال) و ترکیب با قلعه فلک‌الأفلاک با ابتکار و هنرمندی به‌تنهایی می‎تواند بخشی از بار اقتصاد استان را به دوش بکشد و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.)
احسنت احسنت احسنت
مشخصه که شعور مدیریتی بالایی دارید
احساس میکنم عین دکتر دهمرده میتونید گره از مشکلات شهر خرم آباد باز کنید.
مردم نجیب خرم آباد با تمام وجود و بدون هیچ چشمداشتی بهتون کمک خواهند کرد.
جناب دکتر خادمی این دو گره اگه باز بشن مشکل اقتصادی شهر حل خواهد شد
میتونید با تمامی کارشناسان بین المللی در این زمینه مشورت کنید و مطمئنن جواب آنها تسریع در به سرانجام رساندن این دو پروژه خواهد بود
هر شهری رو باید بر اساس پتانسیل هاش تعریف کرد و پتانسیل خرم آباد علاوه بر آب و هوا و خاک مناسب و وجود منابع نفتی و گازی ؛ جاذبه گردشگریشه
متاسفانه مدیران ناکارآمدو غیر متخصص نتونستن از این پتانسیل ها بهره ببرن و ضربه اون رو مردم نجیب خرم آباد خوردن
نقل قول کردن
#7 خادم ملت 1396-07-11 07:43
امیدوارم شما با انتخاب درست در بحث مدیران تجربه ی تلخ سنوات گذشته رو جبران کنید.
اکیپ مدیریت فعلی رو تغییر بدید تا بعدا نگید این مدیر رو من انتخاب نکردم و مربوط به زمان استانداری من
نقل قول کردن
#8 خادم ملت 1396-07-11 08:56
به نقل از خادم ملت:
امیدوارم شما با انتخاب درست در بحث مدیران تجربه ی تلخ سنوات گذشته رو جبران کنید.
اکیپ مدیریت فعلی رو تغییر بدید تا بعدا نگید این مدیر رو من انتخاب نکردم و مربوط به زمان استانداری من

و مربوط به زمان استانداری من نیست.
نقل قول کردن
#9 کریم 1396-07-11 09:06
جناب آقای استاندار
لطفا ورودی شهر را ازمسیر فرودگاه خرم آباد بازدیدی بفرمایید ببینید مسافرینی که از سمت جنوب وارد شهر خرم اباد میشن باچه وضعیتی روبروهستن مسیری که فاقد روشنایی ،بلوار امکانات رفاهی برای اسکان موقت مسافرین میباشد.هرجای دنیا مسیرهای منتهی به فرئدگاهشون چقدر زیباست الا خرم آباد که مسیر های پیرامون فرودگاه مثل ویرانه های زمان جنگ میمونه ازپل ماسور تا پادگان لشگر 84 را شخصا بازدید کنین اون موقع دم از توسعه یافتگی شهر خرم آباد واستان لرستان حرف بزنین
نقل قول کردن
#10 اکبر-ظ 1396-07-11 17:46
جناب اقای استاندار درست فرمودید حق مردم کلان شهر خرم اباد این است که مثل سایر شهرهای توسعه یافته زندگی کنند برای توسعه پایدار در ابتدا بایست زیر ساختهای توسعه فراهم شود .لطفا پیگیر ساخت راه اهن دورود-خرم اباد و نیروگاه سیکل 1000 مگاواتی خرم اباد و سد مخلکوه باشید.
نقل قول کردن
#11 لرستان بزرگ ایرانستان 1396-07-12 08:41
پس زودتر کلانشهرش کن تا دیرتر نشده....
نقل قول کردن
#12 پاپی 1396-07-13 00:05
امروز گردشگران خارجی در معابر اطراف قلعه قدم میزدند واقعأ وجود پارکینگ های کوچک ، کانال های جوب پر از زباله ، دستفروشان متعدد ، سد معبر و اشغال پیاده رو توسط مغازه داران ، حضور گسترده مسافرکشان ، وجود مغازه های فرسوده جنب قلعه و … چه تأثیری در ذهن گردشگر و روحیه او دارد؟ چرا قلعه آزادسازی نمیشود؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا