یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس یادآوری می‌کند که اوایل دهه ۹۰ مقام معظم رهبری در کرمانشاه مطرح کردند که راه نجات نظام اداری و مدیریتی کشور این است که نظام پارلمانی ایجاد شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "محمدرضا ملکشاهی راد" در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص لزوم اصلاح ساختار دیوانی کشور، اظهار داشت: جامعه ما گاهی آبستن تنش‌‎های سیاسی و اجتماعی است که منشأ آن نیز جریانات سیاسی است‌، زمانی این تنش‌ها اوج می‌گیرد که انتخاباتی انجام می‌شود، در انتخابات معمولاً احساسات نیز دخیل است و در نهایت مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و پای صندوق بهترین شرایط را برای کشور رقم می‌زنند ولی جریانات سیاسی بعضاً از انتخابات سوءاستفاده می‌کنند.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعارض و تناقضی در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری وجود دارد، زیرا گاهی ‌می‌بینیم که مجلس و دولت نه‌تنها همراه یکدیگر نیستند، بلکه در مقابل همدیگر هستند و حتی لشکرکشی می‌کنند.
وی با بیان اینکه مردم برای انتخابات مجلس کمتر از انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا نمی‌کنند و با حدود 30 میلیون رأی مردم، مجلس تشکیل می‌شود، افزود: حال ممکن است گاهی غالب ترکیب مجلس را اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان تشکیل دهند، رئیس‌جمهوری میز از بین اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان انتخاب می‌شود.
 
نظام ریاستی فعلی بعضاً دولت و مجلس را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد
ملکشاهی راد با اشاره به اینکه گاها ترکیب مجلس و دولت که هر دو در زمان‌های متفاوتی توسط مردم انتخاب شده‌اند، گرایش‌های سیاسی متضادی نسبت به یکدیگر دارند، ادامه داد: انتخاب رئیس‌جمهور و تشکیل دولت بر اساس نظر مردمی تشکیل می‌شود که در اکثریت بوده‌اند و حتی جایی برای نمایندگان مجلسی که مخالف هستند، قائل نیستند.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر رئیس‌جمهور اعتدال‌گراست ولی اصلاح‌طلبان صاحب آن شده‌اند و مخالف پست گرفتن هر اصولگرایی هستند، متذکر شد: این در حالی است که اصولگرایان بخش عمده‌ای از نمایندگان مجلس هستند و با رأی مردم این نمایندگان انتخاب شده‌اند، این تعارضات بین مردم به سمت دولت و مجلس نیز کشیده می‌شود و ایجاد تعارض می‌کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بعضاً در خصوص اظهارنظر کارشناسی نمایندگان چنین فضاسازی می‌شود که این صحبت‌ها مخالفت با دولت است و حتی مسیر انتقاد نیز بسته می‌شود؛ برای مثال انتقاد نمایندگان استان لرستان از دولت را به‌گونه‌ای مسئولان استانی القاء می‌کردند که انتقاد‌ ما نمایندگان به‌قصد کارشکنی در مسیر دولت انجام می‌شود و اجازه صحبت کردن از نمایندگان را نیز نمی‌دهند.
 
نظام ریاستی؛ عامل اختلاف بیشتر، ایجاد تزلزل در وحدت و صف کشی در برابر یکدیگر است
وی این شیوه از برگزاری انتخابات و نوع نظام ریاستی را عامل اختلاف بیشتر، ایجاد تزلزل در وحدت و صف‌کشی در برابر یکدیگر می‌داند که شایسته‌سالاری را نیز بی‌معنی می‌کند، افزود: جریانات سیاسی نیز سهم خواهی می‌کنند و واقعیت این است که امروز شکل‌گیری دولت در کل استان‌ها سهم خواهی است و شایسته‌سالاری معنا ندارد و گرفتاری، عقب ماندن، توسعه‌نیافتگی و همه مشکلات مردم نادیده گرفته می‌شود.
ملکشاهی راد متذکر شد: دعواها بین خواصی است که اطراف رئیس‌جمهور و نمایندگان حضور دارند و مردم زیر پای آن‌ها له و فراموش می‌شوند و باید راه‌حلی را پیدا کنیم تا از این وضعیت خارجی شویم.
 
مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه راه نجات نظام اداری و مدیریتی کشور را ایجاد نظام پارلمانی بیان کردند
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اوایل دهه 90 مقام معظم رهبری در کرمانشاه مطرح کردند که راه نجات نظام اداری و مدیریتی کشور این است که باید نظام پارلمانی ایجاد شود، اظهار داشت: در این شیوه نمایندگان ملت به‌وسیله مردم انتخاب می‌شوند و این نمایندگان دولت را انتخاب کنند و در دنیا نیز این روش رایج است، اگر چنین اتفاقی رخ دهد مجلس و دولت تکمیل‌کننده یکدیگر هستند و به وعده‌ها عمل می‌کنند و تعارض‌ها به حداقل می‌رسد.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر اگر به خواهیم از رئیس‌جمهوری سؤال کنیم فریاد می‌زنند که اصولگرایان چوب لای چرخ دولت می‌گذارند در حالی که سوال از رئیس‌جمهوری یک ظرفیت قانونی است، بیان کرد: وزرایی که خطا یا ناکامی دارند، باید مورد سؤال یا استیضاح قرار گیرند، اما در زمان رأی اعتماد نیز دولتمردان فضاسازی می‌کنند و نمایندگان را تحت‌فشار می‌گذارند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای برون‌رفت از وضع فعلی باید طرحی تهیه شود، گفت: نظام باید موضوع نظام پارلمانی را به نتیجه برساند.


دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1396-07-02 00:54
آقای ملکشاهی فرمودید در حال حاضر رئیس‌جمهور اعتدال‌گراست ولی اصلاح‌طلبان صاحب آن شده‌اند و مخالف پست گرفتن هر اصولگرایی هستند،


آقای ملکشاهی یعنی شما الان اعتدال گرا هستید؟؟؟


آقای ملکشاهی شما در دولت اصولگرای قبلی به فکر بودید که به غیر هم حزبای اصولگرای خودتون اعتدال گرای صاحب منصبی بشه؟؟؟

آقای ملکشاهی یعنی اصولگراها حتما باید صاحب پست بشن که به مردم خدمت بکنن؟؟؟

آقای ملکشاهی بدون داشتن پست نمیشود به مردم خدمت کنی؟؟؟
نقل قول کردن
#2 امید 1396-07-02 01:09
اینکه اصلاح طلبان صاحب رییس جمهور شده اند به حمایتی که از ایشان داشتند برمیگرد.رییس جمهور اعتدالگراست ولی از سوی نماینده مصاحبه کننده و دیگر دوستانشان حمایت نشد که الان توقع سهم خواهی از دولت دارند. لازمه دموکراسی نیز سهم خواهی است و این سهم خواهی اصلاح طلبان ناشی از حمایت همه جانبه آنها دارد.نظام پارلمانی نوعی نظام حکومتی است که از تفکیک نسبی قوا ایجاد می‌شود و این درحالی است که در حکومت ما هرچند اصولگرایان در اقلیت باشند باز خواهان اکثریت میزهای ریاست هستند.
نقل قول کردن
#3 رضا 1396-07-02 06:38
باسلام.جناب آقای ملکشاهی رادآیادرآغازدول ت اصولگرای احمدی نژادکه جنابعالی مدیرکل آموزش وپرورش لرستان شدید یک غیراصولگراپست مدیریتی گرفت؟
آیادربقیه ادارات جایی برای مخالفان دولت بود؟
برادرعزیزجناب اقای ملکشاهی راددرتمام دنیاهردولتی که ازمردم رای خودش رامیگیرد این حق طبیعی جریان حامی دولت است که تمام پستهای مدیریتی رادردست بگیرد
چون کسایکه به دولت رای دادندبرنامه ها وتفکرات شخص رییس جمهورراقبل ازرای آوردن قبول کرده اندوبه آن اطمینان دارند
وبرای پیشبردآن اهداف وبرنامه هابایدمدیرانی درمناصب مدیریتی حضورداشته باشندکه همراه وهمسوبادولت باشند
دولت روحانی بدون اصلاح طلبان یک میلیون رای هم نداشته وندارد
موفق باشیدباتشکر
نقل قول کردن
#4 حسین 1396-07-02 07:25
اقای ملکشاهی راد پیگیر مطالبات مالباختگان موسسه آرمان باشید اکثرا از اقشار کم درآمد جامعه اند
نقل قول کردن
#5 آرش 1396-07-02 09:07
اون مجلس پارلمانی واقعی هست که رئیس جمهور انتخاب میکنه. نگاهی به مجلسی که در ان تشریف دارید بیاندازید متوجه خواهید شد که این مجلس با اون مجلس خیلی فاصله دارد
نقل قول کردن
#6 محسن 1396-07-04 06:17
به نقل از حسین:
اقای ملکشاهی راد پیگیر مطالبات مالباختگان موسسه آرمان باشید اکثرا از اقشار کم درآمد جامعه اند

تو هم پدر یافته رو در اوردی هر خبری میذاره اینو میذاری زیرش مثل اینکه 30 میلیارد داشتی واقعا دستت درد نکنه کسی که وظیفه خوندن این کامنت ها و ثبتشون داری
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا