یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش سن بازنشستگی تنها برای مشاغل سخت و زنان شاغل مدنظر قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "عباس گودرزی"در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اصلاح نظام بازنشستگی و کاهش سن بازنشستگان گفت: در ارتباط با این‌گونه مسائل باید منطقی و مدبرانه بحث و تصمیم‌گیری کرد و نمی‌شود یک‌جانبه گرایانه و از روی احساسات به این‌گونه موضوعات ورود کنیم.
وی بابیان اینکه در خصوص کاهش سن بازنشستگی دو دیدگاه وجود دارد، افزود: یک دیدگاه معتقد است که اینکه افراد زودتر بازنشسته شوند موجب می‌شود تا فرصت‌های شغلی در اختیار نیروهای کار جوان که عمدتاً تحصیل‌کرده هستند، قرار بگیرد.
نماینده مردم بروجرد گفت: دیدگاه دیگر این است که می‌گوید این افراد در اوج کارآمدی و پختگی هستند و در مقطعی از عمر خود به سر می‌برند که می‌توانند بازدهی قابل قبولی برای جامعه داشته باشند، بر کار خود تسلط کامل دارند و از تجربه لازم و کافی برخوردارند.
 وی در ادامه تصریح کرد: اینکه کسی با سن پائین تر بازنشسته شود باید تا پایان عمر از صندوق تأمین اجتماعی حقوق دریافت کند که صندوق باید توانایی این پرداخت را داشته باشد چراکه اگر صندوق تأمین اجتماعی در پرداخت دچار اشکال شود بحران بزرگی در جامعه به وجود می‌آید.
گودرزی با بیان اینکه باید در مواردی سن بازنشستگی را کاهش دهیم که یا شغل سخت و زیان‌آور باشد و یا برای جامعه فایده‌ای داشته باشد گفت: به‌عنوان مثال سن بازنشستگی زنان شاغل که مسئولیت خانه، خانواده، فرزند، همسر و تربیت فرزند و نسل را بر عهده دارند، باید کاهش یابد و به عبارتی دیگر سنوات اشتغال آن‌ها کوتاه‌تر باشد.
وی تأکید کرد: منفعت و برکت بازنشستگی زودتر از موعد زنان شاغل به خانواده و کل جامعه برمی‌گردد چراکه فرزندان این زنان در دوران شکل‌گیری شخصیت به سر می‌برند و اگر سایه مادر بالای سرشان نباشد ممکن است درزمینهٔ دریافت محبت و تکامل شخصیت دچار مشکل شوند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با کاهش سن بازنشستگی زنان شاغل از بروز هزاران بزهکاری و ناهنجاری اجتماعی که ممکن است در آینده برای فرزندان آن‌ها ایجاد شود پیشگیری می‌کنیم ازاین‌رو می‌توان گفت که این کار هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری اجتماعی برای تربیت نسلی سالم است.
وی با تأکید بر اینکه توجه هر چه بیشتر به نهاد خانواده یک سرمایه‌گذاری مادی و معنوی بزرگ برای آینده جامعه است خاطرنشان کرد: باید این موضوعات را بر اساس هزینه- فایده بررسی کنیم و ملاحظات جامعه را در نظر بگیریم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا