یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از انجام برنامه‌های مختلف در روز دوم مهر به مناسبت روز غار پاک خبر داد.
به گزارش یافته، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: با عنایت به فرا رسیدن دوم مهرماه که به عنوان روز غار پاک نام‌گذاری شده است اقداماتی از قبیل بازدید از غارهای سطح استان توسط تشکل‌های مردم‌نهاد، پاک‌سازی غارهای سطح استان توسط گروه‌های کوهنوردی و سمن‌های زیست محیطی، اطلاع‌رسانی و نصب بنر در سطح استان و بیان اهمیت غارها و نیز درج مطالب علمی- آموزشی درباره غارها در سربرگ مکاتبات اداری را از جمله اقدامات این اداره کل در این روز برشمرد.
فتحی بیرانوند اظهار داشت: این اقدامات در راستای معرفی و ضرورت حفاظت ازغارها به عنوان چشم‌اندازهای طبیعی و زیستگاه‌های منحصربه‌فرد انجام می‌شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: غارها علاوه بر اهميت حفظ نمونه‌ها، جلوه‌ها و مناظر كارستي به عنوان بخشي از راهبرد حفاظت از تنوع جهاني زمين محسوب می‌شوند.
وی با بیان کارکردهای مختلف غارها از جمله کارکرد توریستی، گردشگری طبیعی، توانمندسازی اقتصاد محلی، سکونت و بعضا" به عنوان محل‌هایی برای درمان بیماری‌های تنفسی خصوصاً غارهایی که دارای چشمه‌های آب گرم هستند بر حفاظت کامل از این موهبت الهی تأکید نمودند.


دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1396-07-01 12:51
چرا غار آبی 60 کیلومتری سفید کوه در سکوت مانده؟ ؟؟؟
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1396-07-01 17:57
متاسفانه اطلاع رسانی از بزرگترین غار ابی ایران{سفید کوه خرم اباد با طول 60 کیلومتر و عمق 70 متر که از غار علیصدر هم بزرگتر است} بخاطر پادگانهای اطرافش در سکوت مطلق مانده .
نقل قول کردن
#3 بنده خدا 1396-07-01 20:29
سکونت!!!؟؟؟
نقل قول کردن
#4 غمخوار خرم آباد 1396-07-01 23:10
جناب مدیرکل محیط زیست لرستان چرا درباره وجود بزرگ ترین غار آبی جهان در منطقه سفیدکوه خرم آباد روشنگری نمی کنید؟سالهاست خبر وجود چنین غاری منتشر شده اما هیچکس به طور شفاف در این زمینه اطلاع رسانی نکرده
نقل قول کردن
#5 غمخوار خرم آباد 1396-07-01 23:13
به نقل از همشهری:
چرا غار آبی 60 کیلومتری سفید کوه در سکوت مانده؟ ؟؟؟

چون اینجا خرم آباد است!نه مسئول دلسوز داریم نه رسانه ای جسور که جزئیات وجود غار آبی سفیدکوه را منتشر کند.متأسفم که از دسترسی به این دریای زیرزمینی محرومیم...
نقل قول کردن
#6 سعید اس اس 1396-07-03 08:30
به نقل از همشهری:
چرا غار آبی 60 کیلومتری سفید کوه در سکوت مانده؟ ؟؟؟

چون به نظرم وجود خارجی ندارد
اگه وجود داشت که رو نمایی میشد ازش یا محلشو چند نفر میدونستند.من از خیلی ها پرسیدم اما هیشکی ندیده .به نظرم یا حدس و گمان بوده یا غلو کردن
نقل قول کردن
#7 محمد رضاهندی زاده 1399-04-20 00:08
سلام راستی چرا ای غار رو آماده نمی کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا