یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب رئیس کیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای نگهبان حذف شود نمی‌توانیم جایگزینی برای آن به‌عنوان ناظر بر انتخابات و سلامت آن در نظر بگیریم.
به گزارش یافته، سید "حمیدرضا کاظمی" در گفت‌‌وگو با خانه ملت، در خصوص اینکه گفته می‌شود بهتر است انتخابات‌ها را بدون حضور دولت و شورای نگهبان برگزار کرد، اظهار داشت: قانون انتخابات نیاز به اصلاح دارد و این موضوع در حال حاضر نیز مطرح است و قانون جامع انتخابات که دولت آن را آماده کرده و باید در دستور کار مجلس قرار دهد، اما این به آن معنا نیست که بپذیریم دولت و شورای نگهبان در برگزاری انتخابات نقشی نداشته باشند.
نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچند نحوه برگزاری انتخابات نیاز به بازنگری دارد ولی به لحاظ ساختاری مشکلی در برگزاری انتخابات نداریم، بیان کرد: شورای نگهبان ناظر بر سلامت انتخابات است و دولت نیز مجری انتخابات است، با این شرایط مشکل خاصی در برگزاری انتخابات وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه در قانون انتخابات شوراها حتماً نیاز به اصلاح داریم، ادامه داد: ایرادات اساسی در قانون انتخابات شوراها وجود دارد و نیاز به تغییر نحوه برگزاری انتخابات داریم.
کاظمی با بیان اینکه دستگاه ناظری در انتخابات لازم داریم که به هر شکل مستقل از قوه اجرایی انتخابات باشد که جایگاه مؤثری در انتخابات دارند، متذکر شد: شورای نگهبان جایگاه بسیار خوبی در انتخابات دارد و خارج از این مجموعه اجرایی و آن‌ها که به‌نوعی در انتخابات مؤثر هستند، به یک نهاد ناظر بر انتخابات به نام شورای نگهبان نیاز داریم.
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جهان مرسوم است که در قوانین اساسی کشورهای مختلف دادگاهی برای نظارت بر انتخابات داریم که در ایران این وظیفه بر عهده شورای نگهبان است، گفت: اگر شورای نگهبان حذف شود نمی‌توانیم جایگزینی برای آن به‌عنوان ناظر بر انتخابات و سلامت آن در نظر بگیریم.

دیدگاه‌ها  

#1 آزاده 1396-06-26 18:06
باید فکری به حال کامپیوتر تجمیع ارا هم کرد وگرنه هیچ فایده ای نداره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا