یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: این کمیسیون از ابزارهای نظارتی خود برای بررسی کوتاهی دانشگاه‌ها در خصوص وضعیت سفر نخبگان به خارج از کشور استفاده می‌کند.
به گزارش یافته، "محمد بیرانوندی" در گفت‌وگو با خانه ملت درباره آمار بالای خروج از کشور دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور ضمن مخالفت با استفاده از اصطلاح «فرار مغزها» در این خصوص، تصریح کرد: در حال حاضر همه حصارها و مرزبندی‌های دنیا شکسته شده و تعبیر دهکده یا میزگرد جهانی برای دنیای امروز استفاده می‌شود و تبادل اطلاعات و ارتباطات علمی مسئله‌ای بوده که در همه جای دنیا رایج و روال است.
نماینده مردم خرم‌آباد و‌چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت ارتقای رتبه دانشگاه‌های ما در بین دانشگاه‌های برتر دنیا این مهاجرت می‌تواند به صورت معکوس نیز محقق شود، افزود: در حال حاضر نیز شاهد درصد کمی از این مهاجرت علمی معکوس در کشورمان هستیم و برخی دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل خود به ویژه در دروس علوم انسانی به ایران سفر می‌کنند.
وی ادامه داد: البته نباید خود را گول بزنیم و باید به این مسئله واقف باشیم که رتبه‌بندی دانشگاه‌های ما در میان دانشگاه‌های معتبر خارجی از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و برای کاهش مهاجرت نخبگان علمی برای ادامه تحصیل یا کار باید برای آن‌ها برنامه داشته باشیم.
بیرانوندی تأکید کرد: الزاماً تمام دانشجویان نخبه سفرکرده برای مهاجرت دائم به خارج از کشور نرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها پس از پایان تحصیل به کشور بازمی‌گردند.
وی یادآور شد: بخش دیگری از این مهاجرت‌‌ها برمی‌گردد به نبود بازار کار مناسب ایده‌آل برای این نخبگان و لازم است در این خصوص مسئولان امر تدبیر ویژه بیندیشند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس نسبت به مسئله سفر نخبگان به خارج از کشور دغدغه دارد و چنانچه کوتاهی و تخلف در این زمینه در دانشگاه‌های مطرح کشور صورت گرفته باشد، مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها  

#1 دانش آموز 1396-06-26 19:35
آقای بیرانوند به عمل کار بر آید. به سخندانی نیست.
نقل قول کردن
#2 لرستان 1396-06-27 00:24
فقط سخنرانی بلدی با اینکه ی بیرانوندم ولی خدا رو شکر انتخابم نبودی..
نقل قول کردن
#3 شهرام 1396-06-27 02:35
ماشاالله چقدر خوب مسیولین بلدند مشکلات رو ردیف کنن .بفرمایید چکار کردید برای رفع این مشکلات ؟ اگر کاری نکردید چرا ؟چه کاری قراره انجام بدید؟کی قراره انجام بدید ؟جز برنامه هاتونه یا بهر مصلحت نشتید و گفتید و برخاستید ؟خواستید بگید منم بلدم از این حرفا بزنم یا منظورتون این بود که این موضوع دغدغه شماست و شبانه روز برای رفع اون تلاش می کنید ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا