یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: حلقه مفقوده در کنترل و کاهش آسیب‎های اجتماعی آموزش است.
به گزارش یافته، "حبیب‌الله خجسته پور" در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اظهار کرد: خوشبختانه در لرستان هماهنگی خوبی بین دستگاه‎ها و نهادهای مختلف ذیل قوای سه‌گانه داریم.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه در استان آسیب‎های اجتماعی زیادی دارد اما نسبت به میانگین کشوری به‌مراتب بهتر است.
خجسته‌پور با بیان اینکه باید معیار و مقیاسی را برای ارزیابی داشته باشیم، تصریح کرد: آمارها و اطلاعاتی که در استان‌‎های مختلف تهیه می‌شوند به یک شکل است.
وی گفت: در برخی حوزه‎های آسیب‌های اجتماعی که در سایر استان‌ها وجود دارد در استان ما وجود ندارد به عنوان مثال جرائم خشن، اما پاشنه آشیل لرستان نزاع‎های دسته‌جمعی است که به‌گونه‌ای امنیت همسایگان به خطر نمی‎افتد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بحث آسیب‏های اجتماعی فرمودند که در این مساله 20 سال دیرتر شروع کردیم، یادآور شد: باید هم 20 سال را جبران کنیم و هم بتوانیم پا به پای شیوع آسیب‎های اجتماعی در جهت کنترل آن تلاش کنیم و این کاری سخت و طاقت‌فرسا اما ممکن است.
خجسته‌پور با بیان اینکه باید نسبت به آسیب‎های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودک کار ومفاسد اخلاقی را جدی بگیریم چرا که این‎ها به هم مرتبط و پیوسته هستند، تصریح کرد: شناخت نسبت به آسیب‎های اجتماعی ضروری است.
وی گفت: بر اساس برنامه ششم قرار بر کاهش 25 درصدی آسیب‌های اجتماعی را داریم و این مهم نیازمند سعی و تلاش است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه سازمان‎های مردم‌نهاد و خیرین در کاهش آسیب‎های اجتماعی ورود جدی پیدا کنند، خاطرنشان کرد: به سازمان‎های مردم‌نهاد اعتماد کنیم چرا که آنان رقیب ما نیستند بلکه یار ما هستند چرا که دغدغه دارند و وقت می‎گذارند اما حمایت و پشتوانه مالی ندارند.
خجسته‌پور تصریح کرد: دستگاه‎های اجرایی وظایفی ذاتی در حوزه کاری دارند اما تکالیفی به واسطه شورای اجتماعی کشور برای آنان مشخص است و اعتباراتی که شورای اجتماعی کشور تخصیص داده در وظایف ذاتی هزینه نکنند.
وی حلقه مفقوده در کنترل و کاهش آسیب‎های اجتماعی را آموزش دانست و با بیان اینکه آموزش به صورت کاربردی باشد با رویکرد مشاوره‌ای و توانمندسازی خانواده به عنوان رکن رکین جامعه باشد، گفت: امروزه خانواده‎ها ظاهراً زیر یک سقف هستند اما هرکدام با ابزاری که دارد با جمعی دیگر زندگی می‎کند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: ما فرزندان دیروز باید فرزندان امروزی را برای فردا با سرعت ابزارهای تکنولوژی تربیت کنیم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا