یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی تکلیف وزرای پیشنهادی دولت روحانی را مشخص کردند، به همین جهت نگاهی به آراء کابینه‌های یازدهم و دوازدهم شده است.
به گزارش یافته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از پنج روز بررسی متوالی صلاحیت و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در نهایت تنها به یکی از وزرا اعتماد نکردند و به این ترتیب هیات وزیران دولت دوم روحانی شکل گرفت.
حسن روحانی تجربه دریافت رای اعتماد به وزرای خود از مجلس را چهار سال پیش برای اولین بار کسب کرد و به نظر می‌رسد با شناختی که از فضای قوه مقننه و خواسته‌های نمایندگان به دست آورده این بار هیات وزیرانی معرفی کرد تا حداقل عدم رای اعتماد را داشته باشند.

چهار سال پیش نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی، با بررسی صلاحیت و رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت اول روحانی، سه وزیر آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان را برای حضور در کابینه قبول نکردند. با این حال در دولت دوم روحانی، نمایندگان تنها حبیب‌الله بیطرف وریز نیرو را از لیست هیات وزیران خارج کردند تا فردی دیگر از سوی روحانی معرفی شود.
از سوی دیگر حسن روحانی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همچنان فردی را به مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت و رای اعتماد معرفی نکرده است با این حساب دولت دوازدهم بدون حضور دو وزیر قطار خود را برای حرکت آماده کرده است تا در بازه زمانی کمتر از سه ماه، وزرایی برای علوم و نیرو انتخاب و برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند.
در ادامه این گزارش جدول مقایسه‌ای از کسب رای اعتماد هیات وزیران 2 دولت روحانی از مجالس نهم و دهم آمده است:


 
 خبرگزاری خانه ملت

دیدگاه‌ها  

#1 مهرشاد 1396-05-30 12:51
دولت زودتر مطالبات مالباختگان موسسه آرمان را زودتر بدهد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا