یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم متولی اشتغال در کشور یک نهاد واحد شود که البته توصیه می‌کنیم این نهاد حتما وزارت کار باشد و امروز آقای ربیعی آمادگی پذیرفتن این تولیت را دارد.
به گزارش یافته، عباس گودرزی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به ارزیابی خود از تیم اقتصادی کابینه دوازدهم خاطرنشان کرد: به نوعی همه وزرا به اقتصاد مرتبط بوده و در اقتصاد کشور دخیل هستند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال اگر وزارت ورزش و جوانان برای جوانان برنامه داشته باشد و بتواند ورزش را لایه‌های درونی جامعه نفوذ داده و فرهنگ ورزش را همگانی کند، زمانی که نیروی انسانی توانمند، شاداب و با طراوت باشد، در فضای تولید و اشتغال نیز می‌تواند نقش ایفا کند.
وی ادامه داد: البته وزارت ورزش نیز در حال حاضر فعالیت خوبی در این حوزه دارد و از عملکرد آن راضی هستیم و فعالیت این وزارتخانه در سطح کشور ظهور و بروز دارد و شخص وزیر نیز شخص فعالی در عرصه ورزش است و تعامل خوبی با مجلس دارد و از ادامه کار آقای سلطانی فر در این دولت نیز حمایت می‌کنیم.
 گودرزی همچنین با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می‌تواند در حوزه اقتصادی کشور تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: بخشی از اقتصاد کشور موضوع اصلاح الگوی مصرف است که وزارت فرهنگ و ارشاد می‌تواند در این زمینه فرهنگ‌سازی کند. همچنین از آنجایی که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی است، وزارت ارشاد نیز می‌تواند در این قضیه با فرهنگ‌سازی خود نقش‌آفرین باشد و از این جهت همه وزارتخانه‌ها می‌توانند در اقتصاد کشور مؤثر باشند و هر یک به فراخور حال و اقتضای مأموریتی که برای آن‌ها تعریف شده است.
وی تاکید کرد: برای وزرای پیشنهادی موافق و مخالفانی وجود دارد که باید حرف مخالفان شنیده شده و به دغدغه‌های آن‌ها توجه شود اما در مجموع وزرای پیشنهادی باشد سعی کنند مجلس اقناع کنند. ما نه به آن‌ها نمره صفر می‌دهیم نه نمره بیست، نه صرفاً نیمه‌خالی لیوان را می‌بینیم و نه نیمه‌پر آن را خواهیم دید و معتقدیم که در همه وزارتخانه‌ها خدماتی انجام‌شده نواقص و کمبودهای نیز وجود دارد که باید با تعامل بین دولت و مجلس هم از اعتماد مردم صیانت و هم در جهت حل مشکلات آن‌ها تلاش کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت خود از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از امتیازات ویژه آقای ربیعی این است که خود وی از جامعه کارگری محسوب می‌شود به دلیل اینکه خود ایشان اهل درد است بهتر می‌تواند درد جامعه کارگری کشور را درک کند.
وی با بیان اینکه جامعه کارگری با آقای ربیعی احساس آرامش می‌کند، ادامه داد: البته این به این معنا نیست که بگوییم ربیعی توانسته تمام کارگران و کارفرمایان را راضی کند چراکه مگر تمام اختیارات حوزه اشتغال در وزارت کار نهفته که ما تمام توقعات و انتظاراتمان را متمرکز به این وزارتخانه کنیم.
این نماینده مجلس دهم تأکید کرد: باید تلاش کنیم متولی اشتغال در کشور یک‌نهاد واحد شود و توصیه می‌کنم که این نهاد حتما وزارت کار باشد و آقای ربیعی نیز این آمادگی را دارد که این تولیت را بپذیرد به طوری که باید شرایط به‌گونه‌ای تعریف شود که همه دستگاه‌ها در کشور نیروی کار خود را از کانال وزارت کار تأمین کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: در بخش تامین اجتماعی وی تلاش خود را انجام داده و در توسعه فضاهای درمانی در کشور و حمایت از خانواده‌های تحت پوشش تامین اجتماعی اهتمام داشته است. همه دولت ها همواره به تامین اجتماعی بدهکار بوده‌اند و باید تلاش کنیم که دولت بدهی خود را به این سازمان پرداخت کند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: البته این یک اشکال اساسی و ریشه‌ای است و متاسفانه سازمان تامین اجتماعی یک صندوق مستقل از دولت نیست در حالی که باید مستقل باشد و همه باید به این موضوع کمک کنیم و در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز به همراه همکاران خود از آقای ربیعی دفاع خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم وی بتواند در دوره وزارت خود در دولت دوازدهم نواقص و کمبودها را جبران کند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص معرفی محمدجواد آذری جهرمی به‌عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آقای جهرمی، فردی پرتحرک، جوان و پویاست و ویژگی جوان، بانشاط بودن و آرمان‌گرا بودن اوست. وی نیز خستگی‌ناپذیر است و نوک قله را می‌بینند و از آنجایی که در ابتدای مسیر قرار دارد همه تلاشش این است که خود را اثبات کند و همین نگاه باعث می‌شود که مثمر ثمر واقع شود.
گودرزی تصریح کرد: آذری جهرمی را جوانی مسلط به حوزه کاری خود، کارآمد و پرانرژی و فعال دریافتیم که می‌تواند از حدنصاب رأی خوبی در مجلس برخوردار شود.
این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: کلیت کابینه پیشنهادی تا حد زیادی می‌تواند تعامل مجلس را با خود همراه کند و ممکن است در برخی وزارتخانه‌ها ملاحظات و نگرانی‌هایی وجود داشته باشد که اتفاقاً به تکامل کابینه کمک خواهد کرد.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا