یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: من نمی‌دانم از چه عملکرد و نقطه قوت آقای طیب‌نیا دفاع کنم، امروز دولت با کاهش اعتبارات و کسری بودجه مواجه شده و بودجه سال جاری از هم‌اکنون پیش خور شده است.


به گزارش یافته، محمدرضا ملکشاهی راد در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص اعضای تیم اقتصادی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم، اظهارداشت: هیچ عملکرد اقتصادی را تا کنون از آقای‌کرباسیان نه مطالعه کرده ام و نه اینکه شنیده‌ام و نه اینکه در اذهان عمومی و مباحث اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است.
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای کرباسیان تا کنون کارنامه و برنامه‌ای را از خود ارائه نکرده است، گفت: من به‌عنوان یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سوگند خورده‌ام تا برنامه وزیر پیشنهادی را مطالعه کنم و سپس به شخصیت وزیری که قرار است این برنامه را اجرا کند توجه کنم زیرا در برخی از موارد برنامه وزرا را برخی کارشناسان می‌نویسند که روح وزیر از آن خبر ندارد.
وی با اشاره به اینکه خود وزیر باید بر برنامه ارائه شده مسلط و به آن اعتقاد داشته باشد، اضافه کرد: مشکل اقتصادی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و اقتصاد ما همانندیک زنجیره است در هر کدام از این بخش‌ها نمی‌توان به تنهایی عمل کرد، به طور مثال دولت بخش عمده‌ای از اقتصاد خود را باید بر مبنای اقتصاد ببندد، اما همین دولت یک لایحه را به مجلس ارائه می‌کند تحت عنوان معافیت مالیات بر ارزش افزوده.
ملکشاهی‌راد، ادامه داد: نظام مالیاتی ما تغییر پیدا نکرده و مشکلاتی که در موسسات مالی و اعتباری به‌وجود آمده عملکرد چه کسانی بوده، طبیعتا تمامی این موارد نشان دهنده عملکرد تیم اقتصادی است.
 
دولت با کاهش اعتبارات و کسری بودجه مواجه است
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییری در عملکرد حوزه های مالیاتی و بانکی مشاهده نشده است، بیان کرد: من نمی‌دانم از چه عملکرد و نقطه قوت آقای طیب‌نیا دفاع کنم، امروز دولت با کاهش اعتبارات و کسری بودجه مواجه شده و بودجه سال جاری از هم‌اکنون پیش خور شده است.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی بدهکار است و دولت بیش از 500هزار میلیارد تومان بدهی دارد که همه این موارد نشان از عملکرد تیم اقتصادی در همه حوزه‌ها دارد، من به آقای طیب‌نیا در این دوره چهارساله  وزارت نمرده قبولی نمی‌دهم.
ملکشاهی‌راد در خصوص معرفی آقای زنگنه به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: یک طرح در مجلس مطرح شد که وزرا هرساله در مرداد ماه با حضور در مجلس گزارش عملکرد بدهند، دفاع‌های‌مان از وزرا بر اساس گزارش عملکرد دقیق و تحقیق شده نیست زیرا وزیران در مجلس ارائه گزارش نمی‌کنند.
 
عملکرد بسیاری از وزا مناسب نبوده است
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقای زنگنه در حوزه نفت شاید بگوید در دوران ایشان تحریم‌ها افزایش پیدا کرده اما ما می‌گوییم هنر مدیر عبور از موانع است، بیان کرد: این وزرا باید برنامه‌های خود را بر اساس عبور از تحریم‌ها تنظیم و ارائه کنند، از دیدگاه بنده عملکرد بسیاری از وزرا را عملکرد مثبتی نمی‌بینم.
 
وزیر نیرو در دوران چهارساله نمره منفی دریافت می‌کند
ملکشاهی‌راد  در خصوص معرفی آقای بی‌طرف به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و عملکرد آقای چیت‌چیان در چهارسال گذشته، اظهار داشت: به عملکرد آقای چیت‌چیان در دوران چهارساله وزارت نمره بسیار منفی می‌دهم، در حوزه آب که یک بحران آینده کشور است یک برنامه بلند مدت طراحی نکردند و حتی در برخی از استان‌ها درگیری نیز ایجاد کردند.
وی با بیان اینکه در زمان قطع برق خوزستان به مدت چند در مدیریت نا‌توان بودند و معتقد به عملکرد مثبت آقای چیت‌چیان نیستم، تصریح کرد: آقای بی‌طرف یک دوره 8ساله را در کارنامه دارد که می‌تواند تجربه مناسبی باشد، اما در حال‌حاضر نمی‌دانیم از نظر جسمی، توان کاری، انگیزه و انرژی در چه سطحی قراردارد.
این نماینده مردم در مجل شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقای بی‌طرف باید مسئله کمبود آب را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد، گفت: دیگر اولویت‌ها می‌تواند مهار و دخیره‌سازی آب‌ها، ایمن سازی آب شرب برای آیندگان، استفاده بهینه از آب و روش‌های نوین آبیاری که نیازمند همکاری با وزارت‌خانه‌های دیگر است باشد.
ملکشاهی‌راد در خصوص معرفی مجدد آقای حجتی به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی، اظهارداشت: آقای حجتی در مقایسه با دیگر وزرا عملکرد مناسب‌تر داشته است و نمره قبولی را به‌منظور عملکرد مناسب خود دریافت می‌کند.
 
لزوم افزایش آبیاری مکانیزه و سطح زیر کشت آبی
وی درباره برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: همانطورکه در برنامه ششم توسعه و بودجه سال جاری نیز اشاره شده باید آبیاری مکانیزه و سطح زیر کشت آبی  کشور توسعه داده شود و در کنار آن باید به بخش‌های کشاورزی ستراتیژیک، اقتصادی، شیلات، محصولات و تولیدات داخلی و ممانعت ورود اقلامی که کشاورزی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد توجه ویژه‌ای شود.
 
وزیر مسکن نمره قبولی را دریافت نمی‌کند
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی دوباره آقای آخوندی به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: آقای آخوندی کاری در توسعه راه‌ها انجام نداده است و دلیل آن را نبود بودجه کافی بیان می‌کند، اتفاقی خاصی در حوزه راه و راه‌آهن صورت نگرفت وتوجیه این مسئله را نبود پول اعلام می‌کنند.
وی ادامه داد: به‌طور مثال در سال گذشته گفته می‌شد 130هزار میلیارد تومان پروژه‌های کلنگ زده و نیمه تمام دارند که در مقابل آن 2هزار و 400میلیارد تومان پول وجود دارد و به‌همین دلیل بسیار راحت اعلام می‌شد به‌علت نبود سرمایه کافی توان اجرای پروژه‌ها وجود ندارد.
ملکشاهی‌راد با بیان اینکه در حوزه مسکن کار عمده‌ای صورت نگرفت، گفت: حتی توان ساماندهی حوزه مسکن وجود نداشت و پروژهای گذشته را نیز با اعلام مخالفت ادامه ندادند، در نتیجه به واسطه این عملکرد نمره قبولی را دریافت نمی‌کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر باید مشکل مسکن  ارزان مردم را برطرف کند که لازم آن اعتقاد وزیر به مسکن ارزان قیمت است، بیان کرد: نظارت بر قیمت‌های مسکن باید افزایش داده شود، در حال حاضر ما شاهد افزایش قیمت اجاره بهاء هستیم، باید در مسئله بافت‌های فرسوده بیشتر شود و ساماندهی لازم بر سازمان نظام مهندسی و پیمانکاران انجام شود و در بحث راه نیز باید در حوزه‌ راه آهن، آزادراه‌ها و راه‌های روستایی بیشتر کار شود.
وی ادامه داد: ممکن است گفته شود که بودجه کافی وجود ندارد باید توانایی متقاعد کردن مجلس و دولت را برای دریافت بودجه داشته باشد که تا کنون در این مسئله نیز ناموفق بوده است.
ملکشاهی راد در خصوص معرفی آقای شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، اظهارداشت: آقای شریعتمداری یک تجربه در وزارت بازرگانی را در کارنامه خود دارد و چیزی از فعالیت ایشان در حوزه صنعت نشنده‌ام، پیشنهاد دولت در انتزاع این وزارت‌خانه است و به نظر من آقای شریعتمداری با توجه به تجربه‌ای که دارد می‌تواند وزیر بازرگانی خوبی باشد اما برای وزارت صنعت مناسب نیست.
 
آقای شریعتمداری می‌تواند یک وزیر بازرگانی خوب باشد
وی با تاکید بر اینکه در آنجایی که امروز اساس کار ما تولید است باید یک تیم قوی‌تری در حوزه صنعت حضور پیدا کند، خاطرنشان کرد: به‌عنوان وزیر بازرگانی موافق حضور آقای شریعتمداری هستم اما به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت مخالف هستم و حضور ایشان را مشروط به ارائه برنامه می‌دانم، وزیر سابق انرژی و جوانی کامل را نداشت ولی می‌توانست به‌عنوان مشاور خوبی عمل کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ای کاش جوان‌ترین وزار برای بخش‌های صنعت و اقتصاد انتخاب می‌شد،  تصریح کرد: تیم اقتصادی باید جوان‌ترین وزارای دولت باشند زیرا این تیم جوان باید برای اشتغال، اقتصاد و تولید جوانان کشور تلاش و فعالیت کنند من اگر در جایگاه رئیس جممهور بودم جوان‌ترین‌ها را در حوزه‌های مختلف تیم اقتصادی به‌کار می‌بردم تا معمای امروز را حل کنند، کم‌ترین نمره را در بین وزرا به عملکرد آقای نعمت‌زاده می‌دهم.
وی در خصوص آقای آذری جرمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهارداشت: ایشان به عنوان جوان‌ترین وزیر پیشنهادی باید خود را با ارائه برنامه معرفی کند.
 
لزوم تکیه مجلس شورای اسلامی بر برنامه‎‌ها و گزارش عملکردها
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مجلس شورای اسلامی بر برنامه‌ها  و گزارش عملکردها تکیه کند، خاظرنشان کرد: وظیفه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است که اطلاعات لازم را جمع‌آوری کند و به نمایندگان ارائه دهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: به آقای واعظی نمره قابل قبولی می‌دهم و از دیگر وزرا عملکرد بهتری داشت.

دیدگاه‌ها  

#1 م 1396-05-20 14:25
چنان از وزرا انتقاد کرده که انگار عملکرد خودش حرف نداره اصلا پیاده شد با هم بریم برادر ;-)
نقل قول کردن
#2 مهدی 1396-05-20 15:27
به نقل از م:
چنان از وزرا انتقاد کرده که انگار عملکرد خودش حرف نداره اصلا پیاده شد با هم بریم برادر ;-)

دفاع از دولت چه سودی برای شما و مردم لرستان داره
اجازه دهید نماینده محترم از حق مردم خرم آباد و لرستان دفاع کنه
در 4 سال اول دولت روحانی اوضاع خیلی بد بود و دولت به عنوان قوه مجریه و مسئول تولید و اشتغال و ... نتونست کاری از پیش ببره ، با این شرایط بد و عملکرد ضعیف دولت نماینده چیکاره است
دولت شعار همینه
نقل قول کردن
#3 سروش 1396-05-20 15:47
خودتان چیکار کردید برای حوزه انتخابیه ات .
نقل قول کردن
#4 رضا 1396-05-20 16:36
عملکرد خودتو اول بگو
نقل قول کردن
#5 عباس 1396-05-20 17:26
جناب آقای ملکشاهی صادقانه و خدا وکیلی به عملکرد خودتون در چهار سال اول نمایندگی و این یکسال اخیر دومین دوره نمایندگیتون نمره چند می دهید ...
نقل قول کردن
#6 شهروند 1396-05-21 00:12
در دوران عدالت رییس جمهور هم خط جنابعالی با ان هم دارند نفت چی به لرستان رسید؟ جنابعالی چه کردی ؟دریغ از یک اعتراض.
نقل قول کردن
#7 همشهری 1396-05-21 00:56
به نقل از مهدی:
به نقل از م:
چنان از وزرا انتقاد کرده که انگار عملکرد خودش حرف نداره اصلا پیاده شد با هم بریم برادر ;-)

دفاع از دولت چه سودی برای شما و مردم لرستان داره
اجازه دهید نماینده محترم از حق مردم خرم آباد و لرستان دفاع کنه
در 4 سال اول دولت روحانی اوضاع خیلی بد بود و دولت به عنوان قوه مجریه و مسئول تولید و اشتغال و ... نتونست کاری از پیش ببره ، با این شرایط بد و عملکرد ضعیف دولت نماینده چیکاره است
دولت شعار همینه


دوست عزیز به نظر من نه دفاع از دولت منصفانه است

نه دفاع از نماینده
نقل قول کردن
#8 بابک 1396-05-21 11:20
جناب ملکشاهی کی میتونه نسبت به عملکرد جنابعالی و سایر نمایندگان نظر بده

ای کاش سایت یافته یه نظر سنجی برای عملکرد نمایندگان استان راه بندازه
نقل قول کردن
#9 فرشید 1396-05-21 13:16
آقای ملکشاهی راد پیگیر مطالبات مالباختگان موسسه آرمان باشید
نقل قول کردن
#10 و .س 1396-05-21 23:54
آقاى ملكشاهى راد شما هم شايسته ست يه گزارش از عملكرد خودتون تو اين مدت ارائه بدين
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا