یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: 251 نفر از کسبه پاساژ قائم خرم آباد که دچار حادثه آتش‌سوزی شده بودند به صندوق کارآفرینی امید معرفی شد که در مجموع تاکنون 9 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد به آن‌ها پرداخت شده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، " مهرداد غضنفری" عصر یکشنبه در نشست ستاد تسهیل لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: 31 نفر واجد شرایط با نرخ چهاردرصد وام 300 میلیون ریالی دریافت کرده‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: این افراد وام با نرخ بهره چهار درصد گرفته‌اند و افرادی که این وام به آن‌ها تعلق نگرفته افرادی هستند که شرایط لازم برای دریافت این وام را نداشته‌اند.
وی افزود: از جمله این شرایط چک برگشتی و یا نداشتن شرط سنی بوده است که می‌توانند برای رفع این مشکل نسبت به تغییر پروانه کسب خود به سایر وابستگان اقدام کنند.
مهندس غضنفری یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید بنا بر وظیفه خود تلاش دارد تسهیلاتی در راستای اشتغال‌زایی ارائه دهد که با توجه به ایجاد مشکل در روند اشتغال کسبه قائم پس از آتش‌سوزی برای رفع مشکلات این کسبه وارد عمل شد.
وی گفت: افرادی که به دلیل نداشتن شرایط لازم موفق به کسب وام 300 میلیون ریالی با چهار درصد نشده‌اند می‌توانند از وام 500 میلیون ریالی با تخصیص پنج‌ساله و نرخ جاری (18 درصد) اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: از کسبه معرفی‌شده به صندوق کارآفرینی امید 21 نفر چک برگشتی داشتند، هفت نفر شرط سنی نداشتند، چهار نفر قبلاً وام دریافت کرده بودند و 17 نفر هم از بیمه خسارت گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید و بانک‌های ملی و تجارت و دستگاه‌های خدمات رسان عملکرد خوبی داشته است، گفت: از شهرداری این انتظار وجود دارد که فضای تبلیغاتی موردنیاز را در اختیار اصناف قرار دهد.
مهندس غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص صندوق ضمانت شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: این صندق طی 2 سال 95 و 96 تعداد 13 ضمانت‌نامه با مبلغ 31 میلیارد ریال به بانک معرفی کرده است.
وی افزود: این صندوق ضمانت بخصوص در استان‌های محروم و کم برخوردار در حوزه اقتصادی آثار خوبی داشته است و بانک‌ها با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات عمل کرده‌اند.
مهندس غضنفری اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص این صندوق می‌توان اثربخشی آن را در حوزه اقتصادی بیشتر کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان در خصوص صندوق ضمانت تعاون نیز گفت: سقف ضمانت‌نامه صندوق ضمانت تعاون یک‌صد میلیارد ریال است که تاکنون عملکرد خوبی داشته است و با ورود حوزه بخش کشاورزی گستردگی بیشتری خواهد داشت.
مهندس غضنفری در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه هر گونه قطع انشعاب از سوی دستگاه‌های خدمات رسان باید با هماهنگی قبلی باشد، گفت: دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز حق ندارند انشعاب خود را به روی واحدهای بزرگ استان قطع کنند.
شایان ذکر است مهرماه سال 1395 پاساژ قائم خرم‌آباد دچار حادثه آتش‌سوزی شد و خسارت دید. پاساژ قائم خرم‌آباد واقع در حدفاصل دوازده‌برجی و سبزه‌میدان قرار دارد .در این حادثه اکثر مغازه‌های این پاساژ که به نوعی تداعی‌گر خاطرات پیوند آغازین زندگی بسیاری از شهروندان خرم آبای در سه دهه اخیر است، دچار سوختگی شد.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا