یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش با حضور در کنار تربت رئیس فقید کانون بازنشستگان آموزش و پرورش لرستان زنده‌یاد محمدحسن خشنود با تجلیل از تلاش‌های ارزنده وی گفت : تلاش برای ارتقای منزلت بازنشستگان و معیشت آن‌ها مهم‌ترین مؤلفه‌ای بود که مرحوم خشنود تا آخرین روزهای زندگی خود دنبال می‌کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "احمد صافی" با اشاره به آیه‌ای از قرآن افزود: نظم و انضباط، خضوع و خشوع، دلسوزی و جدیت در بیان مشکلات و تنگناهای بازنشستگان فرهنگی از جمله مواردی بود که در بیان و شخصیت مرحوم خشنود به‌خوبی دیده می‌شد.
 وی به صبغه فرهنگی مرحوم خشنود هم اشاره کرد و گفت: وی اولین مدیر کل آموزش و پرورش لرستان پس از انقلاب بودند و با توجه به خدماتی که به قشر شریف فرهنگیان داشت و تقوی و تواضع فوق‌العاده‌ای که داشت از جایگاه بس عظیمی در نزد فرهنگیان برخوردار بود.
صافی در ادامه به وجود 800 هزار فرهنگی بازنشسته در سطح کشور اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های مختلفی به عمل آمده تا در راستای ارتقاء معیشت و منزلت فرهنگیان بازنشسته گام‌های مؤثری برداشته شود. وی تأکید کرد: حداقل پرداختی به بازنشستگان فرهنگی در سال 96 به یک‌میلیون و 150 هزار تومان افزایش پیدا کرد.
صافی به وجود 330 کانون بازنشستگان در سطح کشور اشاره کرد و کانون بازنشستگان لرستان را از جمله کانون‌های فعال کشور معرفی کرد و افزود: رایزنی‌هایی با سازمان گردشگری و میراث فرهنگی انجام شده تا یارانه گردشگری بازنشستگان را افزایش دهند.
 وی بیمه خدمات درمانی را از جمله دغدغه‌های بازنشستگان عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات بازنشستگان مشکلات جسمی و درمان است و باید بیمه درمانی جوابگوی مشکلات آن‌ها باشد. صافی به برنامه‌های سند تحول بنیادین هم اشاره کرد و گفت: برنامه‌ای در دست اجرا داریم که باهدف بهره‌مندی از تجارب بازنشستگان از آنان به عنوان مشاوران سازمانی مدیران دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.
وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد در برنامه دولت جدید شاهد توجه بیشتر دولتمردان به مسائل و مشکلات بازنشستگان باشیم
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش لرستان هم با اشاره به جایگاه پیشکسوتان آنان را مهم‌ترین سرمایه‌های دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: تجربه ارزنده بازنشستگان می‌تواند مسیر حرکت را برای مدیران هموارتر کرده و آنان را در پیشبرد بهتر امور یاری دهد.
محمدحسین اردشیر از حضور و همدردی دکتر احمد صافی با خانواده زنده‌یاد خشنود تقدیر کرد و گفت: آموزش‌وپرورش لرستان از حضور بانشاط پیشکسوتان در عرصه‌های مختلف تعلیم و تربیت بهره‌مند است و از این حضور برای ارتقای شاخص‌های آموزش‌وپرورش استفاده می‌کند.
وی لرستان را مهد فرزانگان و چهره‌های فرهنگی برجسته برشمرد و افزود: چهره‌های برجسته و گران‌بهایی مانند مرحوم عیدی و خشنود کسانی بودند که تا آخرین لحظه زندگی خود در راستای تعلیم و تربیت گام برداشتند و وجود خود را وقف به خدمت به دیگران کردند.
اردشیر تأکید کرد: باید امکانات رفاهی و معیشتی بازنشستگان را فراهم کنیم تا بتوانند با آسایش و راحتی زندگی کنند و دغدغه‌ای برای گذران زندگی نداشته باشند.
شایان ذکر است که رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در پایان با حضور در محل کانون بازنشستگان آموزش و پرورش لرستان از نزدیک با آنان به گفتگو نشست و خواستار تعامل بیشتر آنان با مدیران و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سازمان بازنشستگی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند.
 
توضیح:
استاد حاج "محمدحسن خشنود" اولين مدير كل آموزش و پرورش لرستان پس از پيروزي انقلاب اسلامي و رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان لرستان، كه از چند سال قبل با بيماري دست و پنجه نرم مي‌كرد، روز پنج‌شنبه 24 فروردين 1396 پس از عمري نيك‌نامي، در سن 80 سالگي بدرود حيات گفت.

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1396-05-06 02:07
روحش شاد خدا رحمتش کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا