یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جمعه گذشته حجت‌الاسلام ارزنده امام‌جمعه الیگودرز در بخشی از خطبه‌ها یکی از خواسته‌های به‌حق مردم الیگودرز را ارتقاء درمانگاه تأمین اجتماعی الیگودرز به تخصصی و شبانه‌روزی دانست و از مسؤولین استان خواست به این مطالبه عمومی جامه عمل بپوشانند و همین سخنان و پیگیری‌هایی که خدا بخشی نماینده مردم الیگودرز در طول یک سال انجام داده موجبات ارتقاء درمانگاه را به شبانه‌روزی فراهم نمود و از این پس درب درمانگاه شب‌ها نیز به روی بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان باز است.
ابتدا جا دارد از توجه مدیرکل تأمین اجتماعی استان به این خواسته قدردانی نماییم، اما هنگامی‌که به چگونگی ارتقاء درمانگاه نظر می‌اندازیم در نیت خیرخواهانه مسؤولین استان نسبت به مردم الیگودرز نوعی تردید در ذهن تداعی می‌شود.
در حال حاضر بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه تنها داشته‌های درمانگاه تأمین اجتماعی الیگودرز می‌باشد که به‌رغم شبانه‌روزی شدن درمانگاه، شب‌ها تعطیل می‌باشند و در این مواقع صرفاً یک پزشک عمومی و منشی در این درمانگاه حضور دارند!
بی‌شک بیمارانی که نیمه‌های شب به درمانگاه مراجعه می‌کنند وضعیت اورژانسی دارند و به‌طور طبیعی نبود داروخانه و آزمایشگاه و پزشک متخصص و...نمی‌تواند مرحمی بر درد آن‌ها باشد.
همچنین اگر قرار باشد بیماران هزینه‌های تردد را پرداخت نمایند و پس از مراجعه به درمانگاه و ویزیت هر چند رایگان توسط پزشک عمومی مجدداً هزینه‌ای مضاعف جهت مراجعه به داروخانه‌های شبانه‌روزی سطح شهر بپردازند، عاقلانه و به‌صرفه است که از همان ابتدا به بیمارستان مراجعه نموده و هزینه درمان را پرداخت نمایند و البته امیدواریم که این روال خدمات‌رسانی به روش واقعی و شایسته خود برسد در غیر این صورت چنانچه خدمات درمانگاه شبانه‌روزی به همین منوال پیش رود پس از مدتی با شرایط موجود دیگر کمتر بیماری شب‌ها به درمانگاه مذکور مراجعه می‌کند و به‌ظاهر الیگودرز از درمانگاه شبانه‌روزی بی‌نیاز شده و...در نهایت این همان تردیدی است که جا دارد مسؤولین شهرستان و به‌ویژه دکتر خدابخشی این تردیدها را جدی گرفته و مسؤولین استان را مکلف به انجام تعهدات و خدمات واقعی نمایند.
هم‌اکنون شهرستان الیگودرز دارای حدود ۶۵ هزار بیمه‌شده اصلی و تبعی تحت پوشش تأمین اجتماعی می‌باشد اما متأسفانه حداقل بهره‌مندی را از خدمات و امتیازات بیمه درمان دارند، این در حالی است که میزان حق بیمه پرداختی افراد تحت پوشش الیگودرز با میزان حق بیمه مشابه در تهران و حتی در جوار بیمارستان‌های میلاد و الزهرا و ...برابر است و این بی‌عدالتی و تبعیض در حق مردم محرومی که درآمدشان حتی به نیمی از درآمد ماهانه بیمه‌شده پایتخت‌نشین نمی‌رسد سزاوار نیست و بیراه نگفته‌ایم که یکی از دلایل افزایش مهاجرت و رشد منفی جمعیت در الیگودرز نبود امکانات درمانی می‌باشد.
اما هنگامی که از درمانگاه تخصصی و شبانه‌روزی سخن به میان می‌آوریم باید تمام شرایط ارائه خدمات آن را مهیا نماییم و جای سؤال است که چرا در درمانگاه تأمین اجتماعی الیگودرز پزشک متخصص حضور ندارد و اگر هم به‌طور اتفاقی متخصصی فعالیت می‌نماید موقت و هفته‌ای چند ساعت این ارائه خدمات صورت می‌گیرد؟!
با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی شهرستان که همواره موردانتقاد مردم قرار دارد معضلات حوزه درمانی سونوگرافی می‌باشد و دستگاه سونوگرافی درمانگاه تأمین اجتماعی به دلیل نبود متخصص سال‌ها خاک می‌خورد، آیا سزاوار نیست برای رفاه حال بیمه‌شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی نسبت به جذب پزشک متخصص سونوگرافی اقدام گردد تا باری از دوش نه‌تنها مردم الیگودرز برداشته شود، بلکه مورداستفاده دیگر شهرهای هم‌جوار هم قرار گیرد؟!
یقیناً مسوولان تأمین اجتماعی به شرایط درآمد و میزان پرداخت حق بیمه در الیگودرز اشراف دارند و می‌دانند که بیمه‌شده‌ای که ماهیانه ۲۷۰ هزار تومان به تأمین اجتماعی پرداخت می‌نماید حق و حقوقی به گردن آن‌ها دارد و سزاوار است که این حقوق ادا شود و متأسفانه همین بی‌عدالتی در ارائه خدمات مردم را به ستوه آورده که تنها برای بیماری‌های پیش پا افتاده از حق‌وحقوق خود بهره می‌برند.
شاید پاسخ دهید که الیگودرز شرایط ارتقاء درمانگاه تخصصی را ندارد که با این منطق جا دارد نمایندگان مجلس برای دفاع از حقوق بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در شهرهای کوچک این سازمان را نسبت به تجدیدنظر در دریافت میزان حقبیمه‌ها مکلف به رعایت همان شرایط نمایند.
کلام آخر؛ شرایط اقتصادی مردم بسیار سخت می‌باشد و شایسته نیست این سازمان به‌عنوان بخش خصوصی هر روز فربه‌تر شود و این رشد و توسعه به بهای نحیف‌تر شدن جامعه بیمه‌شده رخ دهد.
 
عباس شاه‌علی/ الیگودرز

دیدگاه‌ها  

#1 حسنوند 1396-05-04 10:26
الشتر اصلا درمانگاه تامین اجتماعی نداره
ما فقط روز هم باشه راضیم شب پیشکش
نقل قول کردن
#2 شهروندخرم ابادی 1396-05-04 14:57
با تقدیر و تشکر از جناب دکتر امیر بهاروند مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان لرستان از ایشان تقاضا داریم همانطوریکه خبر نگار محترم الگیودرز جناب شاه علی به ان اشاره فرمودهاند حال که درمانگاه ارتقاه یافته وبصورت شبانه روزی درامده ترتیبی اتخاذ فرمایند تا کلیه بخشهای کلینیک تخصصی اعم از پزشکان متخصص وداروخانه بطور شبانه روزی فعال تا موجبات رفاه بیمه شدگان تحت پوشش فراهم اید.
نقل قول کردن
#3 صمد 1396-05-04 16:19
درمانگاه بی داروخانه واقعا خنده داره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا