یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) گفت: مبلغ 700 میلیارد تومان در قالب 18 سر‌فصل به لرستان اختصاص یافت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "محمد مخبر دزفولی" ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور نماینده ولی‌­فقیه و استاندار لرستان برگزار شد، اظهار داشت: نتیجه این تصمیمات در بحث اشتغال، تعداد 7 هزار فرصت شغلی است که 10 درصد  بیکار­های لرستان را شامل می شود.
وی با بیان این که با تحقق این کار، گام بسیار بزرگی برای اشتغال لرستان برداشته می‌شود، افزود: امیدواریم این کار به سرعت شکل بگیرد تا تعداد بیکارهای استان لرستان کاهش یابد.
رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) همچنین گفت: مبلغ 500 میلیارد ریال توسط بنیاد برکت در قالب مدل­های آفتاب و آسمان در لرستان هزینه خواهد شد.
مخبر با اشاره به این که طرح­های فرهنگی و عمرانی و ... شامل مدل آفتاب و آسمان می‌شود، خاطرنشان ساخت: تمامی این بند­ها در تفاهم نامه‌ای که با استاندار منعقد شده، درج شده است و مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار مشترک درنظر گرفته شد.
وی ادامه داد: دیگر بندهای این تفاهم نامه، ساخت تعداد 1000 مسکن برای محرمین است.
رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: بنا به پیشنهاد استاندار، یک مرکز باروری برای زوج­های نابرور که مستضعف هستند ساخته می­شود که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) 50 درصد هزینه تجهیز آن را متقبل شود.
مخبر با بیان این که رشد جمعیت در لرستان مناسب نیست، تصریح کرد: چنین تصوری نداشتم که رشد جمعیت لرستان کاهش پیدا کند، چون خانواده­های لرستانی معمولاً پر جمعیت بودند.
وی همچنین عنوان کرد: بنا به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در لرستان، 110 خانه عالم و مسجد در لرستان ساخته می‌شود که در تفاهم نامه نیز قید شده است.
رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) همچنین در بحث کمک به موسسات دانش بنیان لرستان اظهار داشت: مرکز موسسه دانش بنیان، بنیاد برکت تا سقف 20 میلیارد تومان به شرکت­های دانش بنیان لرستان کمک می‌کند.
مخبر در بخشی از سخنانش با اشاره به این که در بحث سرمایه در گردش، مبلغ 50 میلیارد تومان به لرستان تخصیص می­دهیم، افزود: با پذیرش بخشی از بهره(سود) سرمایه توسط استانداری، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت انجام خواهد شد.
وی همچنین از پرداخت 5 میلیارد و 500 میلیون تومان وام قرض­الحسنه به محرومان لرستانی برای ایجاد اشتغال،جهیزیه، درمان و... خبر داد و گفت: برای هر شهرستان 100 وام 5 میلیون تومانی قرض الحسنه در نظر گرفته شده  که توسط فرماندارهای شهرستان­ها توزیع خواهد شد.
رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) همچنین با بیان این که 750 نفر از ایتام استان تحت حمایت ستاد فرمان امام(ره) هستند، افزود: قرار است این تعداد به 2 هزار نفر برسد و اولویت نیز با سادات یتیم است.
مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از مشکلات بیکاری نبود مهارت است، خاطر نشان ساخت: هیچ فردی در جامعه که مهارت داشته باشد، بیکار نیست! لذا برای تحقق این امر یکی از هنرستان­های بزرگ استان را تجهیز خواهیم کرد که مهارت­افزایی صورت گیرد.
وی افزود: اگر تجهیز این هنرستان جواب مطلوب داد، آن را توسعه می­دهیم و تعداد دیگری را نیز تجهیز خواهیم کرد.
رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) با تاکید بر این که لرستان در بحث  صنایع دستی دارای ظرفیت های مناسبی است، افزود: ایران به لحاظ تولید در دنیا رتبه هشتم و به لحاظ تنوع، رتبه نخست را دارد.
مخبر تصریح کرد: معاملات بازار صنایع دستی در دنیا حدود میلیارد 30 میلیارد دلار است که کشور ایران با این رتبه، 500 میلیون دلارش را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: لرستان در بحث صنایع دستی می­تواند از این ظرفیت استفاده کند و سرمایه وارد استان نماید.
رییس ستاد فرمان حضرت امام (ره) همچنین از ایجاد یک مرکز درمان بستر در شهرستان رومشکان خبر داد.

 خبر و عکس: مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 Sh 1396-05-03 17:09
بادرود وسلام،امیدواریم که اینچنین باشد.
نقل قول کردن
#2 بیطرف 1396-05-03 17:13
باسلام و تشکراز نماینده عالی دولت و مدیران ارشد استان و نماینده ولی فقیه دراستان و دکترمخبردزفولی...
اگرنمایندگان مجلس هم بجای صرف انرژی برای انتقاد ازدولت انرژی خودرا درمجلس صرف گرفتن ۲درصد
بودجه استان محروم لرستان و گرفتن حق محرومیت کنند
وسعی درافزودن وگرفتن بودجه برای کل استان
کنند...خروجی دستاوردها درسال۱۴۰۰عالی خواهد
بود انشاالله
نقل قول کردن
#3 خادم ملت 1396-05-03 18:12
حضرت ماه سپاس فراوان
ممنون به خاطر الطافتون
مطمئنن اگه اخبار دقیق در باب شهر خرم آباد به شما داده بشه خودتون شخصا پیگیر مسئله این شهر خواهید شد
شما وقتی به خرم آباد اومدید علاوه بر شهر به یکی ازدورترین روستاها در کاشرف رفتید و با مردم آنجا با مهر سخن گفتید
کدام رهبر دنیا اینکار رو انجام میده؟
شما در میان مردم خرم آباد گفتید که نبرد مردم خرم آباد قبل از اینکه شنیدنی باشد دیدنیست
و ما این سخن و سر زدن به روستای دور دست را جز علاقه شما به مردم بی همتای خرم اباد چیز دیگری تفسیر نمی کنیم
حضرت آقا خرم آباد نیاز به تحول دارد؛ چرا که تمام پتانسیل های لازم جهت گردشگری شدن را داره کما اینکه شما خود در سال هفتاد دستور آزاد سازی شاهکار معماری دنیا را دادید
اما متاسفانه عدم پیگیری نماینده و مسئولین مرتبط باعث شده که ۲۶ سال مردم منتظر اجرای امر شما باشن
نقل قول کردن
#4 خادم ملت 1396-05-03 18:22
حضرت آقا شما با توجه به نوع افکارتون یک دانشمند بزرگ هستید ولذا نیک میدانید برای پیشرفت هر شهر مردم باید مطالبه گر به استناد قانون باشند
حال مطالبه مردم شهر خرم آباد آزادسازی قلعه و ثبت جهانی شدن شهر خاص خرم آباد است
لذا مردم شریف خرم آباد اینبار هم دست یاری به سوی رهبر بزرگشان دراز می کنند تا خواسته و مطالبه به حقشان توسط ولی امر مسلمین جهان تحقق یابد
نقل قول کردن
#5 کوکلا 1396-05-03 19:26
انشاالله که این وعده و وعید درست باشد و کاری تمام و کمال انجام شود یعنی کارشناسی لازم قبل از هر اقدامی بعمل اید و سوال کنیم که چکار می خواهیم بکنیم و ریز کارهایی که باید انجام دهیم و هزینه آنها را مشخص کنیم و بعد اقدام کنیم نه اینکه یک بودجه بدون کارشناسی هزینه کنیم و بعد پروژه را نیمه کاره رها کنیم و بکوبیم اعتبار و بودجه تمام شد با این کار بودجه را حیف و میل کردیم و بعد مدتی این پروژه به یک مخروبه تبدیل می شود پس ابتدا هدف مشخص کنیم و بودجه عملیاتی را مشخص کنیم و همه ساز و کار لازم را در نظر بگیریم و بعد شروع کنیم در ضمن اینکه گفته شده در بحث ایتام اولویت با سادات است فکر خوبی نیست و تاثیر خوبی ندارد همه ما انسان هستیم و دیندار و در پیشگاه خداوند برابر و یکسان هستیم
نقل قول کردن
#6 شهرام 1396-05-03 22:44
بنیاد برکت زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از طرف مقام معظم رهبری مکلف شد ظرف مدت سه یا چهار سال تعداد هزار مسجد وهزار مدرسه در مناطق محروم بسازه.تاالان 800تاساخته شده و مابقی هم در حال احداثه که تا بایان امسال به مرور افتتاح میشه .این ها به جز سایر خدماتیه که در حوزه محرومیت زدایی وبهداشت و در مان و محیط زیست مثل مثلا کمربند سبز تهران انجام دادن و در حال انجام هستند .
نقل قول کردن
#7 حامد ج 1396-05-04 05:29
ای کاش آقای دهمرده به قول آقا ،صدمرده .دوباره استاندار لرستان بشه تا عقب ماندگی سازندگی این چند سال جبران بشه
نقل قول کردن
#8 سید نادر صورتیان 1396-05-04 14:22
سلام ودرود بر رهبر فرزانه انقلاب که عمق مشکلات وبیکاری مردم لرستان را رصد می کنند وبا دستورات اورژانسی معظم له درآینده نزدیک بخشی از فشار های روحی و روانی جوانان این خطه از ایران عزیز کاهش یابد وبا سربلندی و افتخار همچون گذشته سربازان واقعی دفاع از شرافت و ناموس این آب و خاک مقدس باشند ان شاء الله....
نقل قول کردن
#9 #پایار لور 1396-05-05 06:33
رهبرمعظم انقلاب: (لرها حقیقتا جواهرند)
لرستان بزرگ ایرانستان#لر بومی ایران#زنه بووه لرسو.
نقل قول کردن
#10 چگنی 1396-05-05 21:16
بنیاد برکت نمی تواند کمک کند تا قلعه فلک الافلاک به طور کامل آزادسازی و ثبت جهانی شود؟ آیا واقعأ وضعیت آشفته و بافت فرسوده سبزه میدان خرم آباد در شأن این مردم است؟ تمام مغازه های دور قلعه شدن کارگاه کابینت سازی و قاب سازی و صنایع صوتی و آلاینده. امیدواریم این مسولان میراث فرهنگی و گردشگری یک تکانی به خودشان بدهند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا