یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون عمران مجلس وظیفه دستگاه‌های مختلف می‌داند که برای فضاهای آموزشی، ورزرشی و فرهنگی مسکن مهر خدمات مورد نیاز را پیش‌بینی کنند.
به گزارش یافته، مجید کیان‌پور با اشاره به کمبود فضای آموزشی و فرهنگی در پروژه‌های مسکن مهر گفت: مسکن یک مقوله فرابخشی است؛ صنعتی که به خودی خود کارکرد و کارایی ندارد و باید تمام خدمات آن اعم از خدمات زیربنایی و روبنایی فراهم شود و وظیفه دستگاه‌های مختلف است که برای فضاهای مختلف مسکن مهر خدمات مورد نیاز را پیش‌بینی کنند.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: آب، برق، گاز، تلفن و آماده‌سازی جدول و آسفالت و ... خدمات زیربنایی و خدمات آموزشی، ورزشی، بهداشتی، درمانی و ... که باید در انبوه‌سازی به آن توجه شود، خدمات روبنایی هستند و وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی مربوطه است که این فضاها را پیش‌بینی کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درست است که وزارت راه و شهرسازی برای مسکن سیاستگذاری می‌کند اما سیاستگذاری آن منطبق بر قانون بودجه و بر اهدافی است که در هیئت دولت مصوب می‌شود و براساس قانون ساماندهی حمایت از عرضه و تولید مسکن ایجاد و کارهای آن انجام می‌شود.
 
همه دستگاه‌ها باید برای فضاهای مختلف مسکن مهر خدمات مورد نیاز را پیش‌بینی کنند
وی خاطر نشان کرد: در دوره‌ها و دولت‌های مختلف به انواع متفاوتی سیاست‌های کلی مسکن انجام شده اما در کنار آن، وظایف سایر دستگاه‌ها است که منطبق بر فضاهایی که ساخته می‌شود، نیازسنجی کرده و امکانات و اعتبارات پیش‌بینی و منابع مالی تامین شود و در قالب آن باید تامین سازه‌ها وخدمات مورد نیاز پیش‌بینی و احداث شود که فضاهای آموزشی نیز یکی از آنها است.
این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه گفت: حتما باید سازمان برنامه و بودجه، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی و ... در قالب مصوبه هیئت وزیران و دستور سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ریزی کنند تا کار انجام شود.کیان‌پور همچنین پیشنهاد داد: باید به بخش خصوصی برای ساخت فضاهای آموزشی و فرهنگی در مسکن مهر یارانه تخصیص داده شود و زمین از طریق سازمان ملی زمین و مسکن تامین شود و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس فضاهای مورد نیاز را با اولویتی که در قانون پیش‌بینی می‌شود، تامین کند تا خدمات مورد نیاز انجام شود.
عضو مجمع نمایندگان استان لرستان با بیان اینکه وظیفه یک دستگاه نیست که در مسکن مهر فضاهای آموزشی، بهداشتی، درمانی و ... را تامین کند، افزود: یک دستگاه فقط در زمینه کار خود می‌تواند فعالیت داشته باشد؛ فضاهای ورزشی را وزارت ورزش، فضاهای بهداشتی را وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مساجد آن را سازمان اوقاف و امور خیریه ، فضاهای آموزشی و پژوهشی و آموزش‌عالی آن را وزارت  آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس باید تولی‌گری کنند تا کار به سرانجام مناسبی برسد.
 
مسکن مهر یک مقوله فرابخشی است و متعلق به یک مجموعه خاص نیست
عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد بی‌توجهی مسکن مهر در ایجاد فضاهای کافی آموزشی، بهداشتی، درمانی و ... با تاکید بر اینکه مسکن مهر مقوله فرابخشی است و متعلق به یک مجموعه خاص نیست ادامه داد: پروژه مسکن مهر با هدف تامین مسکن اقشارمورد هدف اجرایی شد اما در کنار آن از سوی دستگاه‌های مختلف باید تلاش می‌شد که تمام فضاهای خدمات زیربنایی آن انجام شود.

 


خانه ملت

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1396-05-02 22:11
تو این کشور هیچ چیز فرا بخشی نداریم یا مال چپهاست یا مال راستهاست یا مال حل هاست پس کارای هرگروه مربوط به خودشونه ،مردم عزیزاین اصل رو هیچ موقع فراموش نکنید!!!!!!!
نقل قول کردن
#2 میرزاوند 1396-05-05 21:20
واحد های مسکن مهر خرم آباد نه محوطه سازی دارند ، نه فضای سبز و درختکاری دارند نه خط واحد برای رفت و آمد به مرکز شهر. امیدوارم مسولان راه و شهرسازی و شهرداری خرم آباد فکری اساسی بکند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا