یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان در جلسه اقتصاد مقاومتی به انتقاد از چند دستگاه اجرایی استان پرداخت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در استانداری برگزار شد، با اشاره به پروژه پل شاپوری، اظهار داشت: شهرداری خرم‌آباد در اوج بی‌پولی در حال ساخت کافی‌شاپ در آن پارک است و این در صورتی است که می‌تواند ساخت و افتتاح آن را به بخش خصوصی واگذار کند.
وی افزود: چند صباح دیگر شهرداری مجبور می‌شود آن را به بخش خصوصی واگذار نماید کما اینکه بهتر است از همین حالا این کار را انجام دهد.
استاندار لرستان با بیان این که شهرداری وظیفه هتل‌داری ندارد، افزود: چنین پروژه‌هایی باید به بخش خصوصی واگذار شوند چرا که با کیفیت و مدیریت بهتری خدمات‌رسانی انجام می‌دهد و باری را از دوش یک نهاد برمی‌دارد.
بازوند همچنین با انتقاد از تعطیلی شهربازی کیو، اظهار داشت: چرا شهرداری آن را احیا نمی‌کند؟ اگر نمی‌تواند آن را به بخش خصوصی واگذار کند تا این ظرفیت بلا استفاده احیا شود.
وی در ادامه به وضعیت اسب‌دوانی خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: حدود 12 سال است که 8 هکتار زمین در وسط شهر بلا استفاده مانده است و کسی هم از آن استفاده نمی‌کند.
استاندار لرستان خطاب به مدیر کل ورزش‌ و‌ جوانان اظهار داشت: این پروژه ساز و کار ماده( 27،6، 10) *و ... را دارد که باید تعیین تکلیف شود.
بازوند همچنین با اشاره به وضعیت نامطلوب دهکده المپیک خرم‌آباد تصریح کرد: 270 هکتار زمین مربوط به پروژه دهکده است و قانون‌گذار اجازه داده که 70 هکتار آن به‌فروش برسد و با پول آن بقیه پروژه تکمیل شود.
وی در ادامه به پروژه های در حال خواب استان اشاره کرد و گفت: صبح امروز در طول مسیر جاده بروجرد-خرم‌آباد مدرسه یک روستا را مشاهده نمودم که در حال از بین رفتن توسط افراد نامعلومی بود و بابت این موضوع تاسف خوردم.
استاندار لرستان با بیان این که اگر این مدرسه را به یک سرمایه‌گذار می‌دادیم، او می‌توانست در آن، کارگاه کوچک صنایع‌ دستی، تولیدی و... احداث کند و چند نفری در آن اشتغال پیدا کنند.
بازوند با تاکید بر این که سوگند می‌خورم برخی از مدیران کل که می‌گویند پروژه ماده 27 نداریم، برای این موضوع 10 دقیقه هم زمان نگذاشته‌اند، خاطر نشان ساخت: نباید اجازه دهیم بیت‌المال از بین برود.
وی با بیان این که مبلغ 7 هزار میلیارد نیاز داریم که پروژه‌های استانی را به بهره‌برداری برسانیم، عنوان کرد: در بحث ماده 27 تعداد 150 تا 200 پروژه در استان را می‌توانیم واگذار کنیم.
استاندار لرستان با تاکید بر این که برخی از مدیران جرات ورود به ماده 27 را ندارند، تصریح کرد: بسیاری از مدیران در مقابل واگذاری به بخش خصوصی مقاومت می‌کنند و اجازه حضور این بخش را نمی‌دهند.
بازوند گفت: برخی از مدیران مکان‌هایی را احداث می‌کنند که در آن اغذیه‌ فروشی راه‌اندازی کنند و این در صورتی است که این‌گونه کارها صرفا‌ً باید به بخش خصوصی واگذار شود.
مدیر کل ورزش‌و‌جوانان لرستان در پاسخ به سخنان استاندار در خصوص اسب‌دوانی و دهکده المپیک خرم‌آباد اظهار داشت: مالکیت اسب‌دوانی مربوط به اداره ورزش نیست و از سال 76 سند این زمین به شرکت توسعه داده شده است.
علی‌یاور عزیزپور گفت: اگر یک‌ماه هم بروم و در تهران پیگیری کنم نمی‌توانم کاری را به پیش ببرم چرا که توان ما در حد پیگیری این قضیه نیست.
وی تاکید کرد: وضعیت این زمین فقط توسط وزارت‌ ورزش و وزارت‌ اقتصاد حل‌شدنی است.
مدیر کل ورزش‌ و‌ جوانان استان همچنین با اشاره به این که تفکیک 70 هکتار از زمین دهکده المپیک قابل انجام نیست، یادآور شد: 16 هکتار این زمین را تفکیک کرده‌ایم و در مزایده گذاشته‌ایم اما تاکنون کسی مراجعه نکرده است.



خبر: مصطفی باقری



*****************************************

*توضیح برخی مواد قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت:

 ماده6 ـ به وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی ملی و واحدهای تابع آنها در استانها، اجازه داده می‌شود در صورت نیاز به تغییر محل یا ضرورت تبدیل به احسن، درخواست تغییرکاربری اموال غیرمنقول خود را با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی و واحدهای تابع استانی حسب مورد به دبیرخانه کمیسیون موضوع ماده(5) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب 1351 و اصلاحات بعدی آن در هر یک از استان‌های ذی‌ربط ارسال کنند. کمیسیون موظف است در صورت عدم مغایرت با طرحهای توسعه شهری با تشخیص دبیرخانه کمیسیون ماده (5) ظرف مدت یک ماه پس از تاریخ تحویل درخواست، با بررسی موقعیت محل و املاک همجوار و رعایت ضوابط قانونی، نسبت به صدور مجوز تغییر کاربری پس از دستور پرداخت عوارض قانونی توسط دستگاه اقدام و مصوبه کمیسیون را به دستگاه متقاضی ابلاغ نماید.

استانداران موظفند بر حسن اجرای این حکم نظارت و هر سه ماه یک‌بار عملکرد آن را به وزارتخانه‌های کشور و امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هریک از استان‌ها گزارش کنند. این دستگاهها موظفند پس از فروش املاک مذکور از طریق مزایده عمومی، وجوه حاصله را به درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند. خزانه‌داری کل کشور مکلف است یک هفته پس از مبادله موافقتنامه و ابلاغ تخصیص از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، معادل وجوه واریزشده را در سقف اعتبارات مندرج در بودجه سنواتی در اختیار دستگاه اجرائی ذی‌ربط قرار دهد تا صرف جایگزینی ملک فروخته‌شده با رعایت ماده(23) این قانون یا تکمیل طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام مصوب در همان شهرستان و در سقف درآمد حاصله نماید.

تبصره ـ واگذاری منازل سازمانی موضوع ماده(8) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387 و اصلاحات بعدی آن از شمول این حکم مستثنی می‌باشد.

 

ماده10ـ به دستگاههای اجرائی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری به جز نهادهای عمومی غیردولتی اجازه داده می‌شود که پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی مندرج در قوانین بودجه سنواتی و یا مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خود را بر اساس آیین‌نامه‌اجرائی که به‌پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به‌تصویب هیأت ‌وزیران می‌رسد، با استفاده از مشارکت خیرین تکمیل نمایند.

 

ماده27ـ به دولت اجازه داده می‌شود اقدامات زیر را به‌عمل آورد:

الف ـ واگذاری طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید و نیمه‌تمام و تکمیل‌شده و آماده بهره‌برداری در قالب قراردادها و شرایط مورد تصویب شورای اقتصاد با تعیین نحوه تأمین مالی دوره ساخت (فاینانس)، پرداخت هزینه‌های بهره‌برداری یا خرید خدمات در مدت قرارداد با رعایت استانداردهای اجرای کیفیت خدمات و نهایتاً واگذاری طرح پس از دوره قرارداد به بخش غیردولتی با حفظ کاربری

ب ـ واگذاری طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام و تکمیل‌شده که خدمات آنها قابل عرضه توسط بخش غیردولتی است به‌صورت نقد و اقساط به بخش غیردولتی با حفظ کاربری

ج ـ واگذاری مالکیت، حق بهره‌برداری و یا بهره‌برداری طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قابل واگذاری و نیز اموال منقول و غیرمنقول و حقوق مالی مازاد بر نیاز دولت با حفظ کاربری

دیدگاه‌ها  

#1 یزدان 1396-04-31 23:06
اقای استاندار گوشمان از این حرفها پر هست مدیریت ضعیف باعث پسرفت لرستان تو این ۴ سال بوده
نقل قول کردن
#2 و .س 1396-05-01 01:03
كاش نگاهى هم آقاى استاندار به عملكرد خودتان ميكرديد و ...
نقل قول کردن
#3 q 1396-05-01 07:50
برادر عزيز وقتي مشاورتان مي شود فلان ... كه طي سي سال وضعيت استان و شهر خرم آباد را داغان كرده كه اين هم نتيجه اش است حالا انتظار داري استان بشود گل و بلبل
نقل قول کردن
#4 آرمین 1396-05-01 07:56
متاسفانه برخی بدنبال پاک کردن صورت مسئله مشکلات استان است و راه حل مشکلات را در چوب حراج زدن به اموال مردم می داند نمونه واگذاریهای صورت گرفته و پیچیده شدن اوضاع شاهد بر این گفته می باشد.
نقل قول کردن
#5 خادم ملت 1396-05-01 08:28
جناب آقای بازوند تعلل در تغییر مدیران ناکارآمد نه فقط شهر و استان بلکه کشور رو به سمت ضعف هدایت میکنه
برادر عزیز وقتی می بینی مدیری ضعیفه عوضش کن
دل رحم و احساسی بودنم حدی داره
یه سر به محله های فقیر نشین بزن تا بفهمی مدیریت ضعیف چه بلایی بر سر مردم آورده
شهر خرم آبادی که میتونه برترین شهر توریستی کشور باشه و رونق اقتصادی در اون شکل بگیره به حال خود رها شده و مردمش دارن در فقر به سر میبرن
علت رو که جویا میشی می بینی مدیر توانایی مجاب
نقل قول کردن
#6 خادم ملت 1396-05-01 08:29
آقای استاندار مدیران بالادست با ما مشکل ندارن ؛ عدم تخصص خودی ها باعث بدبختی ما شده.
دهکده المپیک و محل اسب دوانی چند ساله به حال خود رها شدن چرا متولیان امر توبیخ نمیشن؟ مگه مردم مضحکه هستن؟ مدیر میگه از عهده من خارجه باید تو این ۱۲ سال تو رسانه ها اعلام کنه! مدیریت محترم صداو سیماو رسانه ها از جمله سایت یافته من بعد اینگونه پروژه ها رو شناسایی و علت عدم پیشرفت رو پیگیری کنید تا مشخص بشه کم کاری از جانب کیه!
مدیران محترم مسئولین بالادست به شما اعتماد کردن که شما رو مدیر کردن
رهبری فرمایش کردن اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل؛ اقدام و عملش رو درک کنید چرا که رهبری تنها نیست
نقل قول کردن
#7 خادم ملت 1396-05-01 08:41
جناب آقای استاندار در حال حاضر مطالبه اصلی مردم مرکز استان آزادسازی قلعه است
مردم از حاج آقا میرعمادی به عنوان نماینده حضرت آقا در استان و شما به عنوان نماینده آقای رئیس جمهور میخوان که اطراف قلعه آزاد بشه تا ثبت جهانی صورت بگیره
قلعه میتونه گره گشای اصلی در رفع بحران بیکاری خرم آباد باشه
چگونه تپه آقبلاغ بروجرد که قابل قیاس با قلعه نیست در حال بازسازی و آماده شدنه اما قلعه باشکوه خرم آبادهر روز یک مسئله برای رفع آزادیش پیش میاد؟
چگونه آقای دهمرده توانست تا حدود زیادی از این بنای خاص رو آزاد کنه ؟
دلیل فقط و فقط در یک جمله است
آقای دهمرده خرم آباد رو مثل خونه خودش میدونست و تا سرحد توان برای رفع گرفتاری خانوادش که مردم خرم آباد بودن تلاش میکرد.
آقای بازوند شما میتونید در کمتر از یک هفته با جلسات اضطراری با مدیران مرتبط و با توضیحات خاص سند آزادسازی قلعه رو بگیرید
تا کی مردم باید منتظر باشن
رهبری که با وسعت اندیشه ای که داره با این موضوع موافقه ؛ ریاست جمهور هم که موافق ؛ آیا پشتوانه ای بالاتر از این نیاز دارید؟
نقل قول کردن
#8 کاندیدا 1396-05-01 10:29
تیتر خبر بنده رو به مدیران استان امیدوار کرد و اینکه مدیران مقاومی در صحنه هستن عالیه.ادامه خبر در خصوص مقاومت مدیران در برابر اقتصاد مقاومتی بود.البته نباید در برابر اقتصاد مقاومتی ؛مقاومت کرد.
جناب استاندار عزیز یه بار و برای همیشه بفرمایید زورتان به مدیران نمی رسه و تهدید هاتون هم تا امروز کار ساز نبوده ؛ میخواین بیام کمک؟
نقل قول کردن
#9 سعید 1396-05-01 10:53
بنظر میاد شهرداری با این حجم اسفالت واقعا کار جهادی میکنه.اگه اقای استاندار میخواد کاری بکنه بیاد وسط.ازاد سازی قلعه مهمترین خواسته مردم
نقل قول کردن
#10 خادم ملت 1396-05-01 10:59
ببخشید این جمله رو تصحیح کنید
علت رو که جویا میشی ؛ می بینی مدیر توانایی مجاب کردن مسئول بالاتر رو نداره چون استدلال تخصصی نداره
نقل قول کردن
#11 علی 1396-05-01 13:56
فساد بعضی سیستمهای اداری و برخی مدیران را فرا گرفته و کارها قفل شده و پیشرفت در این شرایط میسر نیست، خوشایند باشد یا نباشد
نقل قول کردن
#12 سپهر از خرم آباد 1396-05-01 14:05
آقای بازوند استاندار محترم به وعده آزادسازی حریم دژ شاپورخواست و ثبت جهانی این اثر ارزشمند تاریخی عمل کنید تا نام نیکتان تا ابد در ذهن و قلب لرستانیها ثبت شود
نقل قول کردن
#13 سپهر از خرم آباد 1396-05-01 14:09
به نقل از سعید:
بنظر میاد شهرداری با این حجم اسفالت واقعا کار جهادی میکنه.اگه اقای استاندار میخواد کاری بکنه بیاد وسط.ازاد سازی قلعه مهمترین خواسته مردم

اینکه مهمترین خواسته مردم لرستان آزادسازی قلعه هست کاملا درسته.مشکل اینجاست که افراد به اصطلاح حامی محیط زیست و انجمن های مثلا مردم نهاد که در واقع ضد مردم هستن اجازه واگذاری زمین مورد نظر به سپاه نمیدن!حالا که سپاه برای تخلیه حریم قلعه همکاری میکنه یک عده منفعت طلب سنگ احداث باغ گیاه شناسی رو به سینه میزنن و نمیذارن شرایط برای ثبت جهانی قلعه فراهم بشه
نقل قول کردن
#14 همشهری 1396-05-01 14:56
طبق شنیده ها پست روابط عمومی استانداریهای
سراسر کشور به مدیر کلی روابط عمومی تغییر کرده
ولی شنیده ها حاکی از این که در لرستان که مدیر روابط عمومی زیر مجموعه حوزه ریاست استانداری رفته



از سایت یافته و استانداری تقاضا داریم در این مورد خبری درج کنن تا قضیه روشن بشه

با تشکر
نقل قول کردن
#15 اسی 1396-05-01 15:01
قصدم تخریب دولت و نماینده اون نیست اما جناب استاندار گویا از مدیریت فقط عصبانی شدن به مدیران و مخصوصا شهرداری رو بلدن. بجز پروژه ساختمان استانداری در بام شهر کدام پروژه پیشرفت داشته جناب بازوند؟
گویا حضرتعالی خودتون رو از سیستم مدیریت ضعیف این استان مبرا می دونید؟
اگر جز مدیریت استان هستید که کمبودها رو هم بشنوید و نقدها رو پذیرا باشید. اگر هم نیستید که ...
اگر حریم قلعه رو آزاد کردید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا