یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کمیته امداد گفت: رقم اختصاص یافته به پرداخت وام اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد در سال جاری به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "سید پرویز فتاح" در سفر به لرستان در دیدار با حجت‌الاسلام میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد به تشریح عملکرد کمیته امداد در خدمت‌رسانی به نیازمندان پرداخت از برنامه‌ریزی برای خودکفایی و توانمند کردن مددجویان و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۱۰ درصد آمار تحت پوشش مستمری‌بگیر کمیته امداد کاهش یافت که خروج بیش از ۵۰ درصد از مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد به علت توانمندسازی خانواده‌ها بود؛ البته امیدواریم امسال نیز به این آمار ۱۰ درصدی دست‌یابیم.
وی با اعلام اینکه رقم اختصاص یافته به پرداخت وام اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد در سال جاری به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت گفت: سال گذشته حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی به ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش پرداخت شد که نتیجه آن خروج تعداد زیادی از خانواده‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد بود.
 فتاح با اشاره به اینکه طی ارسال درخواستی به محضر رهبر معظم انقلاب با موضوع پرداخت وام‌های قرضه الحسنه، ایشان اجازه دادند از محل جمع‌آوری زکات مبلغی به این موضوع اختصاص یابد، گفت: صندوق قرض‌الحسنه ولایت امداد از سال گذشته با مجوز بانک مرکزی تأسیس شده است و تا کنون حدود ۷۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس دستور داد شده قرار است، مستمری مددجویان نیز از طریق این صندوق پرداخت شود، گفت: با توجه به اینکه وام‌های قرض‌الحسنه این صندوق بدون بهره پرداخت می‌شود، توان کمیته امداد برای پرداخت وام در سطح ۲ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان است.
فتاح با بیان اینکه خوشبختانه مدت‌زمان پرداخت وام به مددجویان به‌شدت کاهش یافته است گفت: در مورد وام‌های ضروری تا سقف پنج میلیون تومان تقریباً متقاضی در صف انتظار نداریم؛ چرا که تضامین درخواستی از گیرندگان وام بسیار ساده است.
وی با تاکید بر اینکه مردم نیازمند لرستانی از اهمیت ویژه‌ای بر ای این نهاد برخوردارند اعلام کرد: پنج تا شش درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند؛ اما این آمار در لرستان حدود ۱۰ درصد است؛ بر این اساس تقریباً جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در لرستان دو برابر میانگین کشوری است.
رئیس سازمان کمیته امداد با اشاره به اینکه معضل بزرگ کشور و به‌ویژه استان لرستان مسئله اشتغال است، گفت: سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ فقره وام در لرستان در حوزه اشتغال پرداخت شده است و امسال نیز با همت مجلس وام حوزه اشتغال دو برابر شد؛ البته در تلاش هستیم تا سهم بیشتری از این مبلغ را برای لرستان ببینیم و اعتبار این حوزه را به سوی پرداخت ۱۰ هزار فقره وام ببریم.
رئیس کمیته امداد ضروری‌ترین و مهم‌ترین نیاز مددجویان را تأمین مسکن دانست و گفت: تاکنون در حوزه مسکن استان لرستان ۱۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است که این رقم امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.
فتاح با تاکید بر اینکه خوشبختانه امسال در ماه رمضان حجم کمک‌های جذب‌شده بسیار خوب بود و حامیان ایتام و محسنین بسیاری جذب شدند، اعلام کرد: این د ر حالی است که در لرستان هشت هزار و ۲۷۰ نفر حامی ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان جذب شد.
 وی درآمدزایی پایدار برای مددجویان، یافتن حامی برای ایتام را در کنار اکرام مددجویان از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد برشمرد و تأکید کرد: کمک‌های مردمی به هر استان برای رفع مشکلات و محرومیت‌های مردم همان استان هزینه می‌شود.

دیدگاه‌ها  

#1 بیرانوند 1396-04-29 18:03
استان لرستان با این همه رودخانه و منابع و معادن و جوانان تحصیلکرده دانشگاهی چرا باید در تمام شاخص های اقتصادی جزء محروم ترین استان های کشور باشد؟ پس نمایندگان ما چکار میکنند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا