یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: سپاه فقط یک نیروی نظامی نیست، بلکه پاسدار انقلاب اسلامی است، بنابراین در همه عرصه‌ها اعم از نظامی، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و هر کجا ببیند انقلاب با تهدید مواجه است ورود پیدا می‌کند.
 سردار مرتضی کشکولی در بازدید از خبرگزاری فارس لرستان، در مورد حیطه فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: ما یک انقلاب اسلامی و یک جمهوری اسلامی داریم که بخشی از محتوی انقلاب اسلامی قانون اساسی است و در همین قانون اساسی نهادهایی تعریف شده‌‌اند که بردشان از جمهوری اسلامی بیشتر است که سپاه یکی از این نهادها است.
وی افزود: وقتی گفته می‌شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یعنی اینکه سپاه حافظ تمام ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون است.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در مرد هجمه‌های نامربوط برخی افراد علیه سپاه عنوان کرد: هر کس انقلابی نباشد و هر کس خسته باشد در عرصه انقلاب جا می‌ماند و برای اینکه عملکردش را توجیه کند می‌گوید انقلاب تند رفته و آرمان‌ها تند رفته‌اند که نمونه بارز آن بحث بیداری اسلامی است، چنانکه حالا که پیروزی حاصل شده عده‌ای مخالفان دیروز آن می‌گویند ما هم کنار شما هستیم.
وی بیان کرد: عده‌ای در گذشته اظهار کردند که چرا باید به سوریه یا عراق برویم و مدت‌ها طول کشید تا متوجه شدند که اگر در حلب و موصل نجنگیم باید در کرمانشاه با دشمن مقابله کنیم.
 
نباید هرگز به دشمن اعتماد کرد
کشکولی با اشاره به هجمه‌های وارد شده سپاه، ابراز داشت: این‌ها در واقع با انقلاب اسلامی مخالف هستند اما به سپاه توهین می‌کنند چرا که سپاه پاسدار انقلاب اسلامی است.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره با بیان اینکه افرادی که با اصل انقلاب مخالف هستند برای توجیه رفتارهای خود سپاه را بد جلوه می‌دهند، افزود: هر کسی انحراف پیدا کرد حالا از هر قشری که باشد هر چند سابقه انقلابی نیز داشته باشد، راه به جایی نبرده و سرانجام حذف می‌شود.
این مسئول با تأکید بر اینکه نباید هرگز به دشمن اعتماد کرد، افزود: برخی از انقلابیون قدیم فرزندانشان در اروپا زندگی و تحصیل می‌کنند و لذا واضح است که این افراد نمی‌توانند بگویند اروپا و غرب بد است.
کشکولی بیان کرد: ما با رفاه موافق هستیم، اما برای مردم نه برای صاحب‌منصبان چنانکه مسئولانی داریم که جزء طبقات بالا بوده و در رفاه کامل زندگی می‌کنند و طبقه ضعیف را درک نمی‌کنند.
وی در ارتباط با توان موشکی سپاه و اینکه برخی مسوولان دولتی اخیراً گفته‌اند حمایت مالی دولت موجب به دست آمدن این توان موشکی شده است، گفت: حقوق همه کارگزاران را دولت می‌دهد و دولت بودجه را بین همه نهادها و قوه‌های مختلف تقسیم می‌کند، اما این بودجه از جیب خودش که نیست، بلکه از بیت‌المال است و دولت وظیفه‌اش را انجام می‌دهد.
کشکولی ادامه داد: زمانی که سپاه در حال افزایش توان موشکی بود همین افراد می‌گفتند باید توان موشکی را محدود کنیم و حتی می‌گفتند چرا روی موشک شعار می‌نویسید، اما حالا که موشک‌ها اقتدار خود را در جهان نشان داده است می‌گویند ما پول داده‌ایم و موشک ساخته‌ایم، اما در حقیقت این حرف بی‌ربط بوده و تنها برای عوام‌فریبی است و با این حرف‌ها خودشان زیر سؤال رفته‌اند.
وی افزود: با این وجود ما نگفته‌ایم سپاه موشک زده است، بلکه ما می‌گوییم موشک با اراده مردم و اراده انقلاب مردم متجلی شده است، لذا این‌ها مجادلات بی‌ارزشی است که لزومی ندارد وارد این بحث‌ها شوند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تاکید کرد: انقلاب اسلامی منطقه و دنیا را متحول کرده و در جهان هوادار پیدا کرده است و حرف برای گفتن دارد، بنابراین این اظهارنظرها خیلی مهم نیست.
این مسئول در ادامه در خصوص مسائل فرهنگی اظهار کرد: فرهنگ در دستگاه‌های مختلف ازجمله حوزه، دانشگاه، سازمان تبلیغات، هیات‌های فرهنگی، مذهبی، صدا و سیما، سینما و اداره ارشاد و کار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان این‌کاره نیست
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در خصوص مدیرکل هنجارشکن اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی لرستان و تئاتر موهن به شهدا نیز عنوان کرد: مشکل مدیرکل ارشاد لرستان اینجاست که اگر اشتباهی مرتکب می‌شود و همه تذکر می‌دهند حاضر به عذرخواهی نیست و این لج با انقلاب اسلامی و خودش بوده و در واقع خودزنی است.
کشکولی با اشاره به این مطلب که همفکران مدیرکل ارشاد لرستان نیز به موهن بودن تئاتری که حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت اذعان می‌کنند، ادامه داد: با اینکه تئاتر مورد نظر که سال گذشته اجرا شد، تئاتر توهین به شهدا، بسیج و ارزش‌های دینی و دفاع مقدس بود، اما وی لج کرد و در مصاحبه‌ای صراحتاً اظهار کرد از لحظه‌به‌لحظه تئاتر دفاع می‌کنم.
وی بیان داشت: علاوه بر این موضوع، همین فرد به سپاه نیز توهین کرد و گفت برگزاری این تئاتر یک کار فرهنگی بوده کاری سرهنگی نیست و با صحبت‌های خود به جایگاه سرهنگی و قشری عظیم توهین کرد، در حالی که حتی یک سرباز هم درک بهتری در این زمینه از مدیرکل ارشاد دارد.
 فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان این‌کاره نیست و به درد فرهنگ نمی‌خورد، بنابراین هر چه بیشتر بماند بیشتر ضرر می‌کند و حتی به دولت هم ضرر می‌رساند و لذا بهتر است برکنار شود کما اینکه قول داده بودند بعد از انتخابات وی را برکنار کنند.
کشکولی تأکید کرد: رسانه‌ها باید برکناری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان را مطالبه کنند.
وی یادآور شد: ماندن این فرد در مسند مدیرکلی فرهنگ و ارشاد لرستان برای دولت هزینه دارد، بنابر این اگر برود هم به نفع خودش بوده و هم به نفع دولت و همفکرانش است.
 

میراث فرهنگی لرستان برنامه‌ای برای آینده ندارد
این مسئول در خصوص ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک و واگذاری ساختمان‌های سپاه به دولت نیز اظهار کرد: طبق مستنداتی که داریم سپاه موظف نیست جابجایی را انجام دهد، یعنی نه قانون و نه رهبری نگفته‌اند سپاه موظف است جابجایی انجام دهد.
وی عنوان داشت: اما اگر دولت و استانداری بتوانند زمین مناسب را به سپاه واگذار کنند و مبلغی هم بدهند که بتوان پادگانی ساخت به طوری که توان رزمی سپاه لطمه نخورد، سپاه کمک می‌کند میراث فرهنگی حفظ شود، هر چند تاکنون نیز اگر ما نبودیم این اثر حفظ نمی‌شد چرا که میراث فرهنگی لرستان برنامه‌ای برای آینده ندارد.
 کشکولی افزود: هر حال استاندار لرستان در این زمینه صادقانه پای‌کار آمد و مکاتبات متعددی با رئیس‌جمهور و وزیر جهاد و معاون رئیس‌جمهور انجام داد که منجر به عقد تفاهم‌نامه‌ای طی سال 93 در این راستا شد.
وی ادامه داد: طبق این تفاهم قرار بود 11 هکتار زمین به سپاه واگذار شود و در آن زمان 40 میلیارد تومان پول نیز به سپاه پرداخت شود اما نتوانستند زمین را واگذار کنند، یعنی وزیر جهاد موافقت نکرده که زمین موردنظر به سپاه واگذار شود و لذا اگر این موضوع محقق نشود تفاهم‌نامه ملغی است.
کشکولی تأکید کرد: در حال حاضر مشکل اصلی از سوی دولت است، چنانکه وقتی رئیس‌جمهور و معاون وی برای واگذاری زمین به سپاه موافق هستند، وزیر آن‌ها موافقت نمی‌کند و اگر واگذاری زمین صورت نگیرد جای دیگری برای احداث پادگان مدنظر نیست و تفاهم‌نامه خودبه‌خود لغو می‌شود.
وی بابیان اینکه اعتبار 40 میلیارد تومانی در حال حاضر در اختیار استانداری لرستان است، تأکید کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که سپاه دیگر با 40 میلیارد تومان برای ساخت پادگان جدید موافقت نمی‌کند چرا که 3 سال از تفاهم‌نامه گذشته و دیگر با 40 میلیارد نمی‌توان کارهای 3 سال قبل را برای ساخت‌وساز انجام داد و بسیاری از اقلام و اجناس گران‌ شده‌اند.
 
به دولت نگفته‌ایم که پروژه‌ها را به ما واگذار کند
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) همچنین در خصوص صحبت‌های مطرح‌شده برخی دولت‌مردان مبنی بر واگذاری پروژه‌ها به سپاه به عنوان نیروی نظامی یا دولت با تفنگ افزود: سپاه فقط یک نیروی نظامی نیست، بلکه پاسدار انقلاب اسلامی است، بنابراین در همه عرصه‌ها اعم از نظامی، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و هر کجا ببیند انقلاب با تهدید مواجه است ورود پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: در تمام دنیا ارتش‌ها کمک‌حال دولت در بحران‌های مختلف مانند سیل‌ها، زلزله‌ها، آتش‌سوزی‌ها و ... هستند، بنابراین حضور نیروهای نظامی در عرصه‌های دیگر در همه جای دنیا مرسوم است.
این مسئول بیان کرد: از طرفی ما هیچ جا به دولت نگفته‌ایم که پروژه‌ها را به ما واگذار کند، بلکه این دولت‌ها بوده‌اند که از سپاه خواهش کرده‌اند، چنانکه از زمان دولت سازندگی تا دولت فعلی و در همین استان ده‌ها بار استاندار لرستان از ما درخواست کرده که از قرارگاه خاتم بخواهیم پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان را بر عهده بگیرد و انجام دهد.
 
هیچ دولتی نتوانسته بخش خصوصی را توانمند کند
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) بیان کرد: سپاه پاسداران توان، مهارت و تخصص دارد و به‌صورت قرضی برای دولت کار می‌کند، به طوری که در حال حاضر سپاه از دولت ده‌ها هزار میلیارد تومان طلب دارد.
 وی ادامه داد: هیچ دولتی نتوانسته بخش خصوصی را توانمند کند و اگر ادعایشان این است که بخش خصوصی را تقویت کنند، چرا سرمایه‌گذار توتال را از فرانسه آورده‌اند و اگر راست می‌گویند چرا نمی‌گذارند بخش خصوصی داخل جان بگیرد.
این مسئول افزود: خود دولت خواهان واگذاری پروژه‌ها به سپاه بوده است، اما حالا که می‌خواهند حرف سیاسی بزنند از سپاه به‌عنوان دولت تفنگدار یاد می‌کنند.
کشکولی در واکنش به اینکه عده‌ای در مورد دولت بی تفنگ صحبت می‌کنند، خاطرنشان کرد: دولتی که تفنگ نداشته باشد نمی‌تواند در مقابل دشمن از خود دفاع کند و سریعاً تسلیم می‌شود و ما هرگز این را نمی‌پذیریم.

منبع: فارس

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1396-04-27 18:05
سلام و دورود به ارواح پاک شهیدان و مردان بی ادعا و مردم شهید پرور هوم ولاتی...
سلامی هم خدمت جناب آقای کشکولی دارم و نقدی دوستانه به گفتمان ایشون ...در بسیاری از استانها امروز سپاه به دنبال محرومیت زدای است با واگذاری زمین و وام و....هر چند که همه املاک و دارایی های این ارگان انقلابی نیز متعلق به ملت هستش و شما نیز خادم ملت هستید و حقوقی که دریافت می کنید حال هر رقمی که هستش از کیس ملته ...امروز برای پیشرفت استان و شهر خرم آباد که در آستانه ثبت جهانی هستش و می بایست حریم قلعه آزاد شود .
نقل قول کردن
#2 شهروند 1396-04-27 18:07
امروز ما می دانیم نیتی که دارید خدمت به ملت هستش امیدوارم بیش از این مجموعه تحت الامر شما مانع ثبت جهانی قلعه و رونق گردشگری و ایجاد اشتغال در خرم آباد نشوند
منتظر اهدا ملک قلعه به ملت از سوی شما هستیم ... آرزوی سلامت برای رهبر فرزانه انقلاب و همه خدمتگذاران به نظام وتوسعه استان را از حضرت حق خواستاریم...ومن اله توفیق :
نقل قول کردن
#3 شهرام 1396-04-27 18:30
خدا انشاالله این مرد فهیم و انقلابی رو حفظ کنه و ریشه هرچی انقلابی نما و روشنفکر نماست از مدیریت فرهنگ و هنر این مملکت باک کنه .بله دیگه ادبیات مدیر فرهنگی دولت هم باید مثل ادبیات عوام فریبانه رییس دولت باشه .کار فرهنگی و کار سرهنگی عین همون من سرهنگ نیستم حقوق دان هستمه رییسشونه .معلوم نیست این اقا به عنوان رییس فرهنگی وظیفش چیه ؟ایا یکی از وظایفش عذر خواهی از یک چنین مواردی و اعلام موضع و همچنین برخورد با عوامل نیست ؟شاید به همین خاطر باشه که حقوق نجومی و اختلاس ها و صندوق ذخیره فرهنگیان بیش اومد . احتمالا اونجاهم رییسشون گفته من اقتصاد دانم سرهنگ نیستم .
نقل قول کردن
#4 شهرام 1396-04-27 18:36
به نقل از شهروند:
امروز ما می دانیم نیتی که دارید خدمت به ملت هستش امیدوارم بیش از این مجموعه تحت الامر شما مانع ثبت جهانی قلعه و رونق گردشگری و ایجاد اشتغال در خرم آباد نشوند
منتظر اهدا ملک قلعه به ملت از سوی شما هستیم ... آرزوی سلامت برای رهبر فرزانه انقلاب و همه خدمتگذاران به نظام وتوسعه استان را از حضرت حق خواستاریم...ومن اله توفیق :

. این باید در سطح کلان مطرح بشه حتی مثلا امام جمعه محترم از مقام معظم رهبری درخواست این امررو داشته باشند و دولت هم به تعهداتش عمل کنه.
نقل قول کردن
#5 علی 1396-04-27 18:41
سپاه متن ملت است و فدایی ملت عقل و شرع و اخلاق حکم میکند باید فضای مناسب در اختیار این ارگان قرارگیرد تا بتواند اطراف قلعه را تخلیه کند، وقتی بدنه دولت از راس آن تبعیت نمیکند بنظر شما سپاه باید چکار کند؟؟!
نقل قول کردن
#6 خادم ملت 1396-04-27 18:43
فرمانده محترم لطفی بکنید و یکبار دیگه سخنان رهبری رو مرور کنید
اولا که حضرت آقا سال هفتاد دستور آزاد سازی دادن چرا که ایشان آینده نگر بوده و هستن و نیک میدانن که این بنا در صورت ثبت جهانی چه کمکی به اقتصاد میکنه
دوم اینکه معظم له امر کردن به تمامی زیرمجموعه هاشون که تا حد توان برای رفع فقر تلاش کنید و اقتصاد رو فعال؛ کما اینکه ایشان سال جدید رو بااقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مزین کردن
تعریف اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل معانی گسترده ای داره از جمله استفاده از حداقل و حداکثر امکانات جهت پیشرفت اقتصاد
قلعه با توجه به شرایط خاصی که داره پس از ثبت جهانی میتونه جذب توریست کنه و ورود توریست مساوی با ورود ارز و به تبع گردش پول بهتر و همچنین ورود سرمایه گذار
فرمانده محترم سخنان رهبری کلی هستن و باید به خوبی آنالیزشون کرد.به امید خدا حضرت آقا خودش دوباره دستور آزاد سازی رو خواهند داد.
نقل قول کردن
#7 علی 1396-04-27 18:54
انصاف به خرج بدهید، باید جای مناسبی به سپاه بدهند تا تخلیه کند، بیش از سه سال است که اعلام آمادگی کرده ولی دولت از این فرصت استفاده نکرد متاسفانه!
نقل قول کردن
#8 خرم آبادی 1396-04-27 19:17
بر کسی پوشیده نیست که سپاه جز خدمت هیچ کاری دگر در فرهنگش نیست
امید است باز از خود گذشتگی به خرج دهد و به خاطر ملت و مردم خرم آباد همکاری کند تا اثر تاریخی این شهر ثبت جهانی شود
نقل قول کردن
#9 حمید ت 1396-04-27 20:11
گاهی باید برای رضای خداوند کار کرد جوانان این شهر از بیکاری رنج میبرن ، به نقل مکان پادگانها بجاهای دیگه فرصت بزرگی برای پیشرفت جوانان این شهر حاصل میشه.الان چند سالی است که در بخش زمین و ساختمان تورمی بحمدالله نداشته ایم و اگر سپاه بزرگواری کنن و با همین مبلغ راضی به جابجایی شوند لطف بزرگی به دولت و جوانان این شهر نموده اند.
نقل قول کردن
#10 خادم ملت 1396-04-27 20:19
اهمیت توریست و گردشگر در بیانات حضرت آقا در مشهد مقدس :اینجا شما از این مسیر، در هر سال میلیونها عبورکننده دارید – حالا آمارها مختلف است؛ بعضی میگویند بیست میلیون، بعضی میگویند پانزده میلیون – که زائرین مشهد از اینجا عبور میکنند. خب، اگر چنانچه وسائلی فراهم شود، نه همهی اینها، بلکه بخشی از اینها، یک روز در این استان توقف کنند، ببینید چه تأثیر عظیمی بر وضعیت استان خواهد گذاشت. اینجور نیست که شما بخواهید مسافر و گردشگر را از مرکز شهر یا از گوشه و کنار کشور بکشانید به یک نقطهی دوردست. اینجا دوردست نیست؛ اینجا در معرض عبور و مرور کاروانهای زیارتی است؛ مردم دارند میروند، میآیند. یک روز، یک شبانهروز، نه همهی این مسافرین، بعضی از اینها، در این شهر بمانند و بروند از مراکز طبیعی اینجا، از همین مراکز تاریخی اینجا بازدید کنند. شما ببینید چه تحولی در کسب و کار و زندگىِ اینجا به وجود خواهد آمد…
نقل قول کردن
#11 خادم ملت 1396-04-27 20:23
مقام معظم رهبری مدظله العالی :من تصورم این است که اگر مسئولین کشور و مسئولین استان بتوانند از همین مسئله‌ی گردشگری به شکل درست، با تبلیغات صحیح و با جهتگیرىِ صحیح استفاده کنند، درآمد آن، استان را از همه‌ی معونه‌های دیگر بی نیاز میکند…
اینا گوشه ای از بیانات ولی امر مسلمین می باشه
نقل قول کردن
#12 خادم ملت 1396-04-27 20:30
صنعت گردشگری بعد از نفت و خودرو در رتبه سوم درآمدزایی قرار داره
حال قلعه با این عظمت در صورتی که ثبت جهانی بشه میتونه در اقتصاد کشور خیلی تحول ایجاد کنه
چیزی که خواست فرمانده کل قواست.
من اینجا خواهشی از عزیزان دارم اونم اینه که سخنان رهبری رو اول آنالیز کنند بعد در موردشون حرف بزنند
رهبری با توجه به اندیشمند بودنشون سخنان رو کلی عرض می کنند.
یکی از خواست های رهبری در باب اقتصاد مقاومتی کمتر شدن وابستگی به اقتصاد نفتیه لذا ما باید خواست ایشون رو اجرا کنیم و چه بهتر که در این مسیر ما بیاییم و صنعت گردشگری رو رونق بدیم
احدی حق ممانعت از دستورات رهبری رو نداره بنابراین تمامی سربازان ایشان باید نسبت به دستورات مطیع باشن.
نقل قول کردن
#13 بختیاری نژاد 1396-04-27 22:24
باسلام . با ابراز ارادت به سردار فرمانده محترم سپاه در اینکه بایداز اراضی منابع ملی زمین مناسبی برای پادگان در اختیار سپاه قرار بگیرد حرفهای سردار کشکولی کاملا درسته که احتمالا استاندار محترم با جدیت در حال پیگیری است هم برای زمین و هم اعتبار بیشتر برای راضی کردن سپاه استان برای آزاد سازی قلعه . و اما در مورد اینکه برخی گفته های ایشان قابل نقد است شکی نیست و بهتراست بپذیرند . شاید بهتر باشد. اختلاف نظرها با رئیس جمهورکه منتخب ملت اند به همان میزان که در مرکز ابراز میشود کافی باشد .تا اینکه در جاهای دیگر هم مطرح گردد . چرا که این اظهار نظرها از دو طرف جز دامن زدن به تفرقه و دوقطبی کردن جامعه نتیجه دیگری ندارد .
نقل قول کردن
#14 آرمین 1396-04-27 22:43
سردار کشکولی عزیز
قلعه فلک الافلاک میخواد ثبت جهانی بشه پس خواهشا همکاری کنید،بذارید خاطره خوبی از این کار شما دربین مردم به جا بمونه، هیچ کس منکر زحمات سپاه نیست :-|
شما خودتون میبینید که جوونای خرم آباد چقدر تنگدست و بیکار هستن! پس کمک کنید،اختلافتون با دولت به مردم محروم خرم آباد مربوط نیست! امیدوارم دولت هم یک مکان مناسب به سپاه اختصاص بده :oops:
نقل قول کردن
#15 سپهر از خرم آباد 1396-04-27 22:52
این خبر بسیار تلخ و ناراحت کننده هست.عدم تخلیه حریم قلعه به معنای نقش برآب شدن رویاهای دوستداران لرستان به ویژه جوانان خرم آباد هست.ثبت دژ باستانی شاپورخواست در میراث جهانی یونسکو میتونست تحول اساسی و بی سابقه ای در اقتصاد لرستان ایجاد کنه،با حضور گسترده گردشگران خارجی علاوه بر ارتقاء سطح فرهنگ و زندگی مردم،فرصت های شغلی فراوانی برای جوانان تحصیل کرده اما بیکار مثل بنده فراهم میشد.متأسفم که قلعه،نگین ارزشمند شهر خرم آباد و سرمایه ی بی نظیر تاریخ لرستان فدای احداث یک باغ گیاه شناسی در غرب خرم آباد میشه.
نقل قول کردن
#16 شهروندخرم ابادی 1396-04-27 23:40
با سلام خدمت سردار کشکولی که بنده به شخصه مدت مدیدی در دفاع مقدس در معیت ایشان بودیم ما انتظار مان این بود با توجه به بومی بودن ایشان و شناخت کاملی که از مشکلات ومعضلات مرکز استان دارند نهایت همکاری را در راستای ازاد سازی حریم قلعه انجام می دهند ولی در این مصاحبه مقداری دجار نگرانی شدیم باز هم امیدواریم یا توجه به روحیه جهادی ومردمی ایشان در مدتی که مسولیت دارند با تخلیه حریم قلعه نامنیکی برای خود وسپاه همانند دوران جنگ به یادر بگذارند.
نقل قول کردن
#17 ساکی 1396-04-27 23:53
به نقل از سپهر از خرم آباد:
این خبر بسیار تلخ و ناراحت کننده هست.عدم تخلیه حریم قلعه به معنای نقش برآب شدن رویاهای دوستداران لرستان به ویژه جوانان خرم آباد هست.ثبت دژ باستانی شاپورخواست در میراث جهانی یونسکو میتونست تحول اساسی و بی سابقه ای در اقتصاد لرستان ایجاد کنه،با حضور گسترده گردشگران خارجی علاوه بر ارتقاء سطح فرهنگ و زندگی مردم،فرصت های شغلی فراوانی برای جوانان تحصیل کرده اما بیکار.متأسفم که قلعه،نگین ارزشمند شهر خرم آباد و سرمایه ی بی نظیر تاریخ لرستان فدای احداث یک باغ گیاه شناسی در غرب خرم آباد میشه.

برادر من چرا ....حرف میزنی،این زمین گیاه شناسی که تو داری راحت ازش حرف میزنی تتمه از باغ تاریخی فلاحت که تاریخش اگه از قلعه بیشتر نباشه کمتر نیست!
نقل قول کردن
#18 فرهنگی 1396-04-28 01:33
یک تیاتر که فوقش پنجاه نفر تماشاچی داسته و اگر شما صدایش را در نمی آوردید هر پنجاه نفر فراموشش کرده بودند برای مدیریت استان لرستان تبدیل به معضل میشود
نقل قول کردن
#19 شهروند 1396-04-28 04:07
[quote name="سپهر از خرم آباد"]این خبر بسیار تلخ و ناراحت کننده هست.te
جناب سپهر عزیز همانطور که قلعه برای ما مهمه باغ گیاه شناسی مهمتر و همانطور که در بالا ذکر کردم املاک سپاه هم متعلق به ملت هستش و سپاه املاک زیادی دارد مثل پادگان حمزه که با ۱۰۰۰متر آن میشه ساختمان اداریشان را مجدد بسازند
نقل قول کردن
#20 محمد 1396-04-28 09:46
سلام -خدمت عزیزان: ببینید استاندار قبلی با سلیقه هر چه تمام دیوار های قلعه رو برداشت و دیوار های برداشته شد و فضای بسیار خوبی درست شد اما متاسفانه استاندار آمد و دوباره دور قلعه رو دیوار کشید و نگهبان و در حال چی فرقی میکنه اگه سپاه هم بیرون بره اونم دیواره پس فرقی حاصل نمی شه پس شلوغ نکنید
نقل قول کردن
#21 سپهر از خرم آباد 1396-04-28 12:10
[quote name ساکی
برادر من چرا ....حرف میزنی،این زمین گیاه شناسی که تو داری راحت ازش حرف میزنی تتمه از باغ تاریخی فلاحت که تاریخش اگه از قلعه بیشتر نباشه کمتر نیست!
این تفکر خطرناک شما گرز بزرگی بر راه توسعه لرستان زده که حالا حالاها قابل جبران نیست.اینو به هر کسی که ذره ای از میراث تاریخی-فرهنگی اطلاع داره بگید از خنده میترکه.بر چه اساسی با چه استدلالی میگید ارزش تاریخی باغ فلاحت از قلعه بیشتره؟؟؟؟در ضمن اصلاً نیازی نیست جوش بزنید،چون به هدفتون رسیدید و قلعه مهمترین اثر تاریخی لرستان قربانی احداث باغ بی ارزش گیاه شناسی شد.ولی مطمئن باشید آیندگان هیچ وقت این خیانت را نخواهند بخشید و فراموش نخواهند کرد
نقل قول کردن
#22 سپهر از خرم آباد 1396-04-28 12:22
اینکه میگید باغ گیاه شناسی مهمتر از قلعه هست تلخ ترین جوک سال که چه عرض کنم جوک قرنه.امثال شما فردا روزی اگر قلعه ریزش کرد و از بین رفت چه پاسخی به وجدانتون میتونید بدید؟؟؟عدم تخلیه حریم قلعه به معنای منتفی شدن ثبت جهانی این اثر چند هزار ساله است،در نتیجه هیچ بودجه ای برای اجرای طرح استحکام بخشی قلعه که پر از نمزدگی و ترک خوردگی است اختصاص داده نخواهد شد.کدام عقل سلیم قبول میکند که خرم آباد بدون داشتن قلعه جهانی و با داشتن یک باغ گیاه شناسی چند هکتاری می تواند به مقصد پایدار گردشگری تبدیل شود؟؟؟مردم لرستان به ویژه خرم آبادیها کسانی را که به بهانه ایجاد باغ گیاه شناسی مانع تخلیه حریم قلعه شدند نخواهند بخشید.مقصر چنین وضعیتی انجمن های به اصطلاح مردم نهاد و مثلاً حامی محیط زیست هستند که کورکورانه بدون هیچ منطقی از احداث باغ گیاه شناسی دفاع می کنند.وگرنه ارتش و سپاه به خوبی نشان داده اند که حاضر به همکاری و همراهی برای ساماندهی قلعه هستند
نقل قول کردن
#23 امیر 1396-04-28 16:05
به نقل از ساکی:
به نقل از سپهر از خرم آباد:
این خبر بسیار تلخ و ناراحت کننده هست.عدم تخلیه حریم قلعه به معنای نقش برآب شدن رویاهای دوستداران لرستان به ویژه جوانان خرم آباد هست.ثبت دژ باستانی شاپورخواست در میراث جهانی یونسکو میتونست تحول اساسی و بی سابقه ای در اقتصاد لرستان ایجاد کنه،با حضور گسترده گردشگران خارجی علاوه بر ارتقاء سطح فرهنگ و زندگی مردم،فرصت های شغلی فراوانی برای جوانان تحصیل کرده اما بیکار.متأسفم که قلعه،نگین ارزشمند شهر خرم آباد و سرمایه ی بی نظیر تاریخ لرستان فدای احداث یک باغ گیاه شناسی در غرب خرم آباد میشه.

برادر من چرا ....حرف میزنی،این زمین گیاه شناسی که تو داری راحت ازش حرف میزنی تتمه از باغ تاریخی فلاحت که تاریخش اگه از قلعه بیشتر نباشه کمتر نیست!

احسنت از خرم آباد فقط قلعه رو میشناسن بعضیا
نقل قول کردن
#24 سپهر از خرم آباد 1396-04-28 16:28
به نقل از سپهر از خرم آباد:
اینکه میگید باغ گیاه شناسی مهمتر از قلعه هست تلخ ترین جوک سال که چه عرض کنم جوک قرنه.امثال شما فردا روزی اگر قلعه ریزش کرد و از بین رفت چه پاسخی به وجدانتون میتونید بدید؟؟؟عدم تخلیه حریم قلعه به معنای منتفی شدن ثبت جهانی این اثر چند هزار ساله است،در نتیجه هیچ بودجه ای برای اجرای طرح استحکام بخشی قلعه که پر از نمزدگی و ترک خوردگی است اختصاص داده نخواهد شد.کدام عقل سلیم قبول میکند که خرم آباد بدون داشتن قلعه جهانی و با داشتن یک باغ گیاه شناسی چند هکتاری می تواند به مقصد پایدار گردشگری تبدیل شود؟؟؟مردم لرستان به ویژه خرم آبادیها کسانی را که به بهانه ایجاد باغ گیاه شناسی مانع تخلیه حریم قلعه شدند نخواهند بخشید.مقصر چنین وضعیتی انجمن های به اصطلاح مردم نهاد و مثلاً حامی محیط زیست هستند که کورکورانه بدون هیچ منطقی از احداث باغ گیاه شناسی دفاع می کنند.وگرنه ارتش و سپاه به خوبی نشان داده اند که حاضر به همکاری و همراهی برای ساماندهی قلعه هستند

در پاسخ به کامنت شماره19 جناب شهروند
نقل قول کردن
#25 سپهر از خرم آباد 1396-04-28 16:32
نقل قول:

احسنت از خرم آباد فقط قلعه رو میشناسن بعضیا
بعضیا اگه خرم آباد شناس تشریف دارن بگن به جز قلعه کدوم اثر تاریخی در این شهر شرایط و ظرفیت ثبت شدن در میراث جهانی رو داره؟؟؟کدوم اثر تاریخی در خرم آباد میتونه با ساماندهی به منبع عظیم درآمدزایی و اشتغال آفرینی تبدیل بشه؟؟؟
نقل قول کردن
#26 اکبر-ظ 1396-04-28 21:11
اخرش متوجه نشدیم دولت تفنگدار و دولت بی تفنگ یعنی چی ؟
نقل قول کردن
#27 سعید 1396-04-28 22:07
تنها امید مردم به معظم اله ودستورات ایشان است خدا ایشان را برایمان حفظ بفرمایند .وامید که سربازان رهبر عزیزم هم از دستورات ایشان تبعیت کرده وحریم قلعه را ازاد سازند تا کمکی به معیشت و رفع مشکلات این شهر بشه انشالا
نقل قول کردن
#28 دیناروند 1396-04-29 01:35
هدف و اصرار مردم از آزادسازی قلعه فقط و فقط ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تحصیلکرده از گسترش صنعت گردشگری است چون ما هیچ منبع معیشت دیگری نداریم. من از برادران سپاه که همیشه پشتیبان و خیرخواه مردم استان بودند عاجزانه تقاضا دارم کمال همکاری را با میراث فرهنگی در ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک داشته باشند.
نقل قول کردن
#29 عباس 1396-04-29 09:50
باغ گیاه شناسی در مرکز شهر قرار داره. پادگان باید به خارج شهر منقل بشه
نقل قول کردن
#30 علی 1396-04-29 14:41
با سلام. اولا تما مسئولین چه سیاسی چه نظامی باید بفکر پیشرفت این استان باشند هر مسئولی جایگاهی دارد یکی در سطح یک بخش یک شهرستان کوچک و یک شخص را هم ملتی مسئولیت میدهند که باید حرمت قانون و مردم حفظ بشه.رئیس جموهور بالاترین شخص اجرایی کشور هست نباید مورد بی احترامی قرار بگیره قانون جایگاه افراد را در قالب تشکیلات مشخص کرده . اما در رابطه با قلعه انتظار مردم اینه که سپاه بخاطر مردم تخلیه کند هر چند پیشینه این منطقه مشخصه سپاه هم جاهای زیادی دارد این همه منابع ملی و مراتع لطفا سعی کنید این مملکت پیشرفت کنه این بنفع سپاه استانداری و مردم هست
نقل قول کردن
#31 موسوی 1396-04-29 16:40
به نقل از سپهر از خرم آباد:
این خبر بسیار تلخ و ناراحت کننده هست.عدم تخلیه حریم قلعه به معنای نقش برآب شدن رویاهای دوستداران لرستان به ویژه جوانان خرم آباد هست.ثبت دژ باستانی شاپورخواست در میراث جهانی یونسکو میتونست تحول اساسی و بی سابقه ای در اقتصاد لرستان ایجاد کنه،با حضور گسترده گردشگران خارجی علاوه بر ارتقاء سطح فرهنگ و زندگی مردم،فرصت های شغلی فراوانی برای جوانان تحصیل کرده اما بیکار مثل بنده فراهم میشد.متأسفم که قلعه،نگین ارزشمند شهر خرم آباد و سرمایه ی بی نظیر تاریخ لرستان فدای احداث یک باغ گیاه شناسی در غرب خرم آباد میشه.

عزیزان شهر خرم آباد به زنجیره گردشگری نیاز دارد قلعه به تنهایی تحول آفرین نیست. باِغ گیاهشناسی زاگرس در کنار قطب گردشگری دریاچه کیو جز لاینفک زنجیره گردشگری خرم آباد است.
نقل قول کردن
#32 موسوی 1396-04-29 16:46
باغ گیاهشناسی زاگرس در کنار دریاچه زیبای کیو جز لاینفک زنجیره گردشگری خرم آباد است.این باغ در سال ۸۳ در ردیف آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
نقل قول کردن
#33 موسوی 1396-04-29 16:49
دره تاریخی خرم آباد متشکل از زنجیره آثار تاریخی فرهنگی و طبیعی است که باغ ملی فلاحت نیز بخشی از آن است. دوره تفکری که برای توسعه بلوار شریعتی سنگ نبشه را بریدند و دور انداختند گذشته!
نقل قول کردن
#34 حسنوندیان 1396-04-29 18:33
به نقل از محمد:
سلام -خدمت عزیزان: ببینید استاندار قبلی با سلیقه هر چه تمام دیوار های قلعه رو برداشت و دیوار های برداشته شد و فضای بسیار خوبی درست شد اما متاسفانه استاندار آمد و دوباره دور قلعه رو دیوار کشید و نگهبان و در حال چی فرقی میکنه اگه سپاه هم بیرون بره اونم دیواره پس فرقی حاصل نمی شه پس شلوغ نکنید

اگر حریم قلعه بطور کامل آزاد بشود احداث موزه_هتل_رستورا ن_فروشگاه صنایع دستی_تأسیس کارگاه بدلیجات مفرغی_تأسیس بازارچه داعم صنایع گردشگری و درآمدزایی از حضور گردشگران داخلی و خارجی باعث ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تحصیلکرده بیکار خواهد شد.امیدوارم سپاه با میراث فرهنگی همکاری کند چون وجود یک پادگان نظامی در کنار بزرگترین بنای خشتی جهان هیچ توجیهی ندارد
نقل قول کردن
#35 صادق امیری 1396-04-29 18:57
به نقل از عباس:
باغ گیاه شناسی در مرکز شهر قرار داره. پادگان باید به خارج شهر منقل بشه

اصلا زمین باغ گیاه شناسی جای مناسبی برای احداث پادگان نیست چون برج های مسکونی در چند متری همین باغ گیاه شناسی اشراف کامل دارند و آن منطقه پر رفت و آمد گردشگری که در نزدیک دریاچه گردشگری کیو است چگونه جای مناسبی برای احداث پادگان و آمد و رفت سربازان است؟طبق قانون مصوب مجلس در سال ۱۳۸۵ هیچ پادگانی نباید در مرکز شهر باشد و باید به خارج شهر منتقل گردند
نقل قول کردن
#36 سامان فلاحتی 1396-04-29 19:17
اولین کسی که دغدغه آزادسازی کامل حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک را داشت رهبر معظم انقلاب بود که با اطلاع از تأثیر مثبت آزادسازی و ثبت جهانی قلعه بر معیشت مردم خرم آباد در سفر سال ۱۳۷۰ به لرستان ، دستور آزادسازی قلعه را صادر فرمودند. و مجلس شورای اسلامی هم در ۱۹ آذرماه ۱۳۸۲ قانون آزادسازی قلعه را تصویب کرد و شورای نگهبان هم در ۲۶ آذرماه سال ۱۳۸۲ آن را تأیید کرد.قلعه با شرایط ایده آلی که دارد پس از آزادسازی و ثبت جهانی و ساماندهی محوطه آن میتواند شهرت جهانی یابد و با جذب توریست داخلی و خارجی که مساوی است با ورود ارز و به تبع گسترش چرخه پول میتواند ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تحصیلکرده بیکار کند.احداث موزه ، هتل ، مهمانسرا ، رستوران ، فروشگاه مواد غذایی ، فروشگاه و بازارچه داعم صنایع دستی و گردشگری ، احداث نمایشگاه داعمی ، فروش غذاها ، شیرینی و لباس محلی و احداث تفرجگاه در کنار قلعه کلی گردشگر جذب کرده و ایجاد اشتغال پایدار خواهند کرد.مطمعن باشید سود آزادسازی کامل قلعه به همه خواهد رسید و اثر مثبتی بر اقتصاد خرم آباد به عنوان بیکارترین مرکز استان ایران خواهد داشت
نقل قول کردن
#37 سپهر از خرم آباد 1396-04-29 19:23
به نقل از موسوی:
به نقل از سپهر از خرم آباد:
این خبر بسیار تلخ و ناراحت کننده هست.متأسفم که قلعه،نگین ارزشمند شهر خرم آباد و سرمایه ی بی نظیر تاریخ لرستان فدای احداث یک باغ گیاه شناسی در غرب خرم آباد میشه.

عزیزان شهر خرم آباد به زنجیره گردشگری نیاز دارد قلعه به تنهایی تحول آفرین نیست. باِغ گیاهشناسی زاگرس در کنار قطب گردشگری دریاچه کیو جز لاینفک زنجیره گردشگری خرم آباد است.

آقای موسوی،زنجیره گردشگری خرم آباد بدون نگین طلایی اش هیچ ارزشی ندارد.آزادسازی حریم فلک الافلاک به معنای ثبت جهانی این اثر ارزشمند در میراث جهانی یونسکو است که زمینه تبدیل شدن لرستان به یکی از مهمترین قطب های گردشگری ایران را فراهم می کند و منبع عظیم اشتغال زایی و درآمدزایی برای مردم خواهد بود.اما اگر شرایط برای تخلیه حریم قلعه فراهم نشود این بنای باشکوه به زودی از فهرست موقت یونسکو حذف می شود،بودجه ویژه یونسکو برای نجات فلک الافلاک از نابودی دریافت نمی شود و این به معنای از بین رفتن شاخص ترین جاذبه تاریخی و توریستی لرستان در آینده نه چندان دور است.
نقل قول کردن
#38 سپهر از خرم آباد 1396-04-29 19:43
به نقل از موسوی:
دره تاریخی خرم آباد متشکل از زنجیره آثار تاریخی فرهنگی و طبیعی است.دوره تفکری که برای توسعه بلوار شریعتی سنگ نبشه را بریدند و دور انداختند گذشته!

بله دوره آن تفکر گذشته اما مشکل اینجاست که اکنون با تفکری واپس گرایانه تر از آن زمان روبرو هستیم!تفکری که معتقد است دژ چند هزار ساله شاپورخواست شاهکار معماری دنیا و مهمترین بنای تاریخی استان لرستان باید برای ایجاد یک باغ مصنوعی فدا شود.از باغ ملی که می گویید امروز فقط یک نام باقی مانده و دیگر هیچ!اگر باغ فلاحت ارزش تاریخی اش را حفظ کرده بود چه بسا می توانست به عنوان یکی از باغ های ایرانی در کنار باغ های اصفهان و شیراز ثبت جهانی شود،اما این گونه نیست.پس کدام عقل سلیم با چه استدلال منطقی می تواند قبول کند که اهمیت باغ گیاه شناسی بیشتر از دژ شاپورخواست است؟!به نظرتان جهانگردانی که در شهرهای خود زیباترین باغ های گیاه شناسی جهان را دارند برای دیدن کدام یک از این دو مکان در خرم آباد لحظه شماری می کنند؟دژ شاپورخواست یکی از قدیمی ترین قلعه های دنیا با موزه های باستان شناسی و مردم شناسی یا باغ مصنوعی گیاه شناسی؟؟!!
نقل قول کردن
#39 احمد آزادبخت 1396-04-29 19:48
باغ گیاه شناسی زاگرس ( باغ فلاحتی ) قدمتی یک صد ساله دارد و درختان و نباتات آن در ایران بینظیر و نمونه هستند و مثل آنان در کل ایران بسیار کم نظیر است. جای پادگان از قدیم الایام در حومه و خارج شهر بوده است نه در شمال شهر و جنب یک دریاچه گردشگری _ تفریحی.
دستور آزادسازی قلعه را رهبر معظم انقلاب ۲۶ سال پیش صادر کردند و ۱۵ سال پیش هم قانون آزادسازی دژ شاپورخواست توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان و تمام ارگان های دولتی و حکومتی رسیده است.
دولت پول را پرداخت کرده و...
نقل قول کردن
#40 فرهادی 1396-04-29 19:50
بخش اعظم حریم قلعه ( ضلع شرقی و جنوبی قلعه ) در اختیار و تملک سپاه است. امیدواریم سپاه با میراث فرهنگی و گردشگری برای تخلیه کامل پادگان ، همکاری لازم را داشته باشد تا قلعه برای نوروز ۱۳۹۷ آماده ثبت جهانی باشد
نقل قول کردن
#41 دریکوند 1396-04-29 19:54
به نقل از موسوی:
باغ گیاهشناسی زاگرس در کنار دریاچه زیبای کیو جز لاینفک زنجیره گردشگری خرم آباد است.این باغ در سال ۸۳ در ردیف آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

احسنت ، درود بر شما ، این باغ فلاحت خرم آباد خود یک موزه است و بیش از یک قرن قدمت دارد. بذر و نهال بیشتر این درختان کهنسال از اروپا و استانبول و آلمان آورده شده اند آن هم در دوره پهلوی اول زمان مسافرت رضاخان به ترکیه. حالا نباید آن باغ را از بین برد و پادگان نظامی در شمال و قلب تنفسی شهر ساخت. خواهش میکنم احساسی برخورد نکنند و آینده نگر باشند
نقل قول کردن
#42 چگنی 1396-04-29 19:57
جناب سپهر ، از شما بعید است که پیشنهاد نابودی باغ گیاه شناسی زاگرس و باغ موزه فلاحتی را با قدمتی صد ساله و ساخت پادگان نظامی به جای آن را میدهید. قانون آزادسازی قلعه مصوب سال ۱۳۸۲ باید اجرایی شود و این قانون را به نابودی باغ گیاه شناسی زاگرس چرا ربط میدهید؟
نقل قول کردن
#43 مجید قنبری 1396-04-29 19:59
پارک کوچک گلسرخ در ضلع جنوبی قلعه ( زیر پل حاجی خرم آبادی ) را ببینید که عصرها چقدر جمعیت و گردشگر جذب میکند حالا اگر سپاه همکاری کند و پادگان را تخلیه کند میتوان پارک گلسرخ را گسترش داد و یک دریاچه کوچک در جنوب قلعه برای جذب گردشگران ساخت و نیاز مردم علوی و چال میر حسین و شریعتی را هم به پارک و فضای سبز رفع کرد
نقل قول کردن
#44 نمازی 1396-04-29 22:03
چندین سال از قانون آزادسازی قلعه باستانی فلک الافلاک میگذرد اما به دلیل عدم مطالبه گری مردم خرم آباد و بی تفاوتی نمایندگان و مسؤلان این قانون همچنان خاک میخورد
نقل قول کردن
#45 فریادرس 1396-04-29 22:21
خدا رو شکر به خاطر وجود همشهریان فهیم و اندیشمندم
خادم ملت که پیام گذاشتی ؛ ممنون برا تبلیغ درست شما و شناخت عمیقتون ازاندیشه های رهبری
مدیریت محترم یافته خبر از شما نهایت سپاس رو دارم که با ایجاد این سایت دارید سطح فرهنگ و تفکر بالای خرم ابادی های عزیزتر از جان رو بالاتر میبرید
نقل قول کردن
#46 سپهر از خرم آباد 1396-04-30 00:20
به نقل از فرهادی:
بخش اعظم حریم قلعه ( ضلع شرقی و جنوبی قلعه ) در اختیار و تملک سپاه است. امیدواریم سپاه با میراث فرهنگی و گردشگری برای تخلیه کامل پادگان ، همکاری لازم را داشته باشد تا قلعه برای نوروز ۱۳۹۷ آماده ثبت جهانی باشد

کاش اینطور میشد که شما می فرمایید ولی متأسفانه به دلیل اختلافات شدید میان نهادهای مسئول،تخلیه حریم دژ شاپورخواست باز هم به تعویق افتاده و هرگز امکان ندارد وعده واگذاری کامل حریم قلعه تا پایان شهریور1396 محقق شود.در ضمن حتی در صورت آزادسازی حریم درجه یک دژ شاپورخواست زمان ثبت جهانی این اثر ارزشمند زودتر از سال1400هجری خورشیدی نخواهد بود.جهت اطلاعتون سال97 محور ساسانی فارس و جنگل ارسباران آذربایجان شرقی،سال های98و99 منظر فرهنگی اورامانات کردستان و روستای ابیانه اصفهان در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت می شوند.
نقل قول کردن
#47 سپهر از خرم آباد 1396-04-30 00:26
به نقل از چگنی:
جناب سپهر ، از شما بعید است که پیشنهاد نابودی باغ گیاه شناسی زاگرس و باغ موزه فلاحتی را با قدمتی صد ساله و ساخت پادگان نظامی به جای آن را میدهید. قانون آزادسازی قلعه مصوب سال ۱۳۸۲ باید اجرایی شود و این قانون را به نابودی باغ گیاه شناسی زاگرس چرا ربط میدهید؟

وقتی سرنوشت اجرای قانون آزادسازی قلعه(که به قول خودتان به حدود پانزده سال پیش باز می گردد اما تا کنون فقط در حد حرف و شعار باقی مانده)به محل احداث باغ گیاه شناسی گره خورده و شرایط به گونه ای است که به ناچار یکی از این دو باید فدای دیگری شود انتظار دارید از قربانی شدن مهمترین بنای تاریخی استان لرستان و تنها امید شهر خرم آباد برای تبدیل شدن به قطب بین المللی گردشگری در راه احداث یک باغ کوچک حمایت کنم؟؟؟!!!
نقل قول کردن
#48 سعیدی 1396-04-30 00:33
جناب آقایان جایدری و قاسمی محبت بفرمایید همه نظرات را به نمایش بگذارید که مساله روشن شود
----
یافته:
با سلام. متن پیام شما نیاز به بررسی دارد
نقل قول کردن
#49 موسوی 1396-04-30 00:42
همشهری های عزیز
بحث این است که امروز خرم آباد هم به ساماندهی حریم قلعه نیاز دارد و هم باغ گیاهشناسی. شرایط شهر خرم آباد طوری است که حذف حتی یک درخت هم سزاوار نیست تا چه رسد به باغ ارزشمند گیاهشناسی زاگرس.
نقل قول کردن
#50 موسوی 1396-04-30 00:44
دوستان بفرمایند کجای دنیا برای ساماندهی یک اثر تاریخی، اثر دیگر هرچند کوچکتر را از بین می برند.
نقل قول کردن
#51 موسوی 1396-04-30 00:47
محض اطلاع دوستان در بین تمام استانهای زاگرس استان لرستان برای پروژه باغ گیاهشناسی زاگرس انتخاب شده است. با این حرکت استان لرستان به قطب تحقیقات جنگل و مرتع کشور تبدبل شده است.
نقل قول کردن
#52 مهرنیا 1396-04-30 07:44
باغ گیاه شناسی زاگرس یعنی مطرح کردن خرم آباد در سطح جهان و قرار دادن آن در سطح باغ گیاه شناسی کیو انگلستان، ما چرا با داشته هایمان مشکل داریم، آیا برای توسعه حتما باید یک بخش مهم و ارزشمند را که میتواند برند زاگرس ایران در سطح جهان باشد را نابود کنیم که تا احتمالا یک کار دیگری صورت بگیرد
نقل قول کردن
#53 مهرنیا 1396-04-30 07:48
با احداث باغ گیاهشناسی زاگرس زمینه اشتغال دهها مهندس، کارگر و تکنیسین فراهم شده که اینها دارای شغل مستقیم و پایدار بوده، ضمن اینکه باغ گیاهشناسی خودش محل مراجعات و بازدیدهای علمی و دوستداران حفظ تنوع زیستی قرار گرفته و همین ها موجب اشتغاد هستند.
نقل قول کردن
#54 مهرنیا 1396-04-30 07:52
دوستان ما قلعه فلک الافلاک را ارزشمند می دانیم، اما نباید در ازای آن زیبایی و توانمندی گردشگری باغ فلاحت و دریاچه کیو را نابود کنیم.
نقل قول کردن
#55 مهرنیا 1396-04-30 07:55
پادگانها نماد خشونت و جنگ وباغ های گیاهشناسی نماد صلح و آرامش هستند، با احداث باغ گیاهشناسی در کنار دریاچه زیبای کیو در واقع در واقع موجب ایجاد و آرامش و زمینه سازی سرمایه گذاری در دیگر بخش های تولیدی استان فراهم میگردد.
نقل قول کردن
#56 مهرنیا 1396-04-30 08:00
آیا با احداث پادگان و نصب انواع تابلوهای امنیتی مثل عکس برداری ممنوع، توقف ممنوع، منطقه نظامی سریع رد بشوید و.... دهها جمله دیگر آیا چهره زیبای منطقه کیو زخمی نمی شود
نقل قول کردن
#57 مهرنیا 1396-04-30 08:07
من دوست دارم برای مظلومیت این استان و چرا اینقدر کارشناسان زیست محیطی در مظلومیت هستند و کسی به دردها و شکوه هایشان توجهی ندارد، یک ملجا و پناهگاهی پیدا شود، بهترین ملجا و پناهگاه مردم فهیم و طبیعت دوست خرم آباد هستند، امید است مردم به کمک مظلومیت پتانسیل زیستی زاگرس بیایند و پادگانها هم به جاهایی منتقل شوند که باید منتقل شوند.
نقل قول کردن
#58 سپهر از خرم آباد 1396-04-30 16:43
به نقل از موسوی:
دوستان بفرمایند کجای دنیا برای ساماندهی یک اثر تاریخی، اثر دیگر هرچند کوچکتر را از بین می برند.

دوستان بفرمایند کجای دنیا برای ایجاد یک باغ گیاه شناسی،یک اثر تاریخی-فرهنگی منحصر به فرد را که در انتظار ثبت شدن در فهرست میراث جهانی یونسکو است و می تواند تحول مثبتی در اقتصاد منطقه رقم بزند را کم ارزش و کم اهمیت تر نسبت به آن باغ گیاه شناسی معرفی می کنند؟؟؟
نقل قول کردن
#59 مهرنیا 1396-04-30 16:49
ایکاش یکی بود بر مظلومیت نیلوفرهای آبی سراب چنگایی، لاله واژگون های زاگرس، لاله های ریمله، گل پامچال های اشترانکوه، دارمازوهای منطقه قلایی، گیاهان دارویی گرین(سمسا، مفرا، چای کوهی، مخالصه، چویر بو خاص، ازبوه، مرزه های کوهی و در حال افول و نابودی) و سایر گیاهان ارزشمند و دارویی این استان که هر کدام یک پتانسیل اقتصادی هستند، توجه و التفاتی می نمود و حالا که قرار است این گیاهان در کنار دریاچه زیبا کیو یک پناهگاه و پشتوانه ژنتیکی پیدا کنند، این قدر مورد تاخت و تاز قرار نمی گرفتند و بر اهمیت حفظ پتانسیل های زیستی استان و اینکه مردم سالهاست با این گیاهان خود را دارو و درمان نموده اند و حتی منبع درآمد اقتصادی آدم های ضعیف و دست تنگ بوده اند، به کمک می آمدند و برای مسئولین اهمیت اقتصادی و روحی روانی این سرمایه ها را بیشتر نمایان می کردند.
نقل قول کردن
#60 سپهر از خرم آباد 1396-04-30 16:57
به نقل از مهرنیا:
باغ گیاه شناسی زاگرس یعنی مطرح کردن خرم آباد در سطح جهان و قرار دادن آن در سطح باغ گیاه شناسی کیو انگلستان، ما چرا با داشته هایمان مشکل داریم، آیا برای توسعه حتما باید یک بخش مهم و ارزشمند را که میتواند برند زاگرس ایران در سطح جهان باشد را نابود کنیم که تا احتمالا یک کار دیگری صورت بگیرد

باغ گیاه شناسی زاگرس نه از نظر مساحت نه از نظر تنوع و زیبایی گونه های گیاهی در مقابل باغ کیو لندن هیچ حرفی برای گفتن ندارد.ولی دژ شاپورخواست با قدمت چند هزار ساله،معماری باشکوه و نقش ویژه ای که در شکل گیری تمدن شهر باستانی شاپورخواست داشته در صورت ثبت شدن در میراث یونسکو به مهمترین جاذبه جهانگردی غرب ایران تبدیل می شود و با حضور صدها هزار گردشگر خارجی در طول سال،صنعت توریسم و هتلداری در لرستان رونق می گیرد.در نتیجه هزاران فرصت شغلی برای جوانان بیکار که از زندگی سختشان رنج میبرند فراهم خواهد شد،مثل مشهد و اصفهان و شیراز و تبریز و یزد و کرمان که هیچ جوان بیکاری ندارند.بروید این شهرها ببینید به برکت رونق صنعت گردشگری چقدر شغل ایجاد شده و مقایسه کنید با لرستان!
نقل قول کردن
#61 سپهر از خرم آباد 1396-04-30 17:05
به نقل از مهرنیا:
با احداث باغ گیاهشناسی زاگرس زمینه اشتغال دهها مهندس، کارگر و تکنیسین فراهم شده که اینها دارای شغل مستقیم و پایدار بوده، ضمن اینکه باغ گیاهشناسی خودش محل مراجعات و بازدیدهای علمی و دوستداران حفظ تنوع زیستی قرار گرفته و همین ها موجب اشتغاد هستند.

با احداث مجموعه فرهنگی-گردشگری در حریم دژ شاپورخواست و ثبت این بنای شکوهمند تاریخی در فهرست آثار جهانی زمینه اشتغال هزاران جوان تحصیلکرده در بخش های گوناگون از جمله هتلها،رستورانها ،مجتمع های تجاری و رفاهی،ترمینال،ف رودگاه و...فراهم می شود،حضور سرمایه گذاران برای احداث طرح های بزرگ گردشگری و صنعتی از جمله کارخانه،برج،مون وریل،تله کابین،سورتمه،پا رک آبی،هتل و...قطعی می شود.
نقل قول کردن
#62 مهرنیا 1396-04-30 18:21
به نقل از سپهر از خرم آباد:
به نقل از مهرنیا:
با احداث باغ گیاهشناسی زاگرس زمینه اشتغال دهها مهندس، کارگر و تکنیسین فراهم شده که اینها دارای شغل مستقیم و پایدار بوده، ضمن اینکه باغ گیاهشناسی خودش محل مراجعات و بازدیدهای علمی و دوستداران حفظ تنوع زیستی قرار گرفته و همین ها موجب اشتغاد هستند.

با احداث مجموعه فرهنگی-گردشگری در حریم دژ شاپورخواست و ثبت این بنای شکوهمند تاریخی در فهرست آثار جهانی زمینه اشتغال هزاران جوان تحصیلکرده در بخش های گوناگون از جمله هتلها،رستورانها،مجتمع های تجاری و رفاهی،ترمینال،فرودگاه و...فراهم می شود،حضور سرمایه گذاران برای احداث طرح های بزرگ گردشگری و صنعتی از جمله کارخانه،برج،مونوریل،تله کابین،سورتمه،پارک آبی،هتل و...قطعی می شود.

هیچ ارزش و اعتباری برای توسعه علمی و جهانی استان قایل نباشیم.
نقل قول کردن
#63 سپهر از خرم آباد 1396-04-30 20:19
به نقل از مهرنیا:
به نقل از سپهر از خرم آباد:
به نقل از مهرنیا:
با احداث باغ گیاهشناسی زاگرس زمینه اشتغال دهها مهندس، کارگر و تکنیسین فراهم شده که اینها دارای شغل مستقیم و پایدار بوده، ضمن اینکه باغ گیاهشناسی خودش محل مراجعات و بازدیدهای علمی و دوستداران حفظ تنوع زیستی قرار گرفته و همین ها موجب اشتغاد هستند.

با احداث مجموعه فرهنگی-گردشگری در حریم دژ شاپورخواست و ثبت این بنای شکوهمند تاریخی در فهرست آثار جهانی زمینه اشتغال هزاران جوان تحصیلکرده در بخش های گوناگون از جمله هتلها،رستورانها،مجتمع های تجاری و رفاهی،ترمینال،فرودگاه و...فراهم می شود،حضور سرمایه گذاران برای احداث طرح های بزرگ گردشگری و صنعتی از جمله کارخانه،برج،مونوریل،تله کابین،سورتمه،پارک آبی،هتل و...قطعی می شود.

هیچ ارزش و اعتباری برای توسعه علمی و جهانی استان قایل نباشیم.

هیچ ارزش و اعتباری برای کاهش بحران بیکاری،افزایش رفاه مردم و ارتقاء سطح فرهنگ و زندگی در لرستان قائل نباشیم...
نقل قول کردن
#64 شهروند 1396-05-01 09:51
کسی در لرستان نه منکر اهمیت تاریحی قلعه باستانی است و نه می خواهد اهمیت میراث تاریح طبیعی آن کم رنگ شود. هر دو مهم هستند .
همانطوری که دوستمان در نظرشان فرموده بودند موقعیت باغ گیاهشناسی به دلیل اشراف آپارتمانهای اطراف مناسب برای یک مرکز نظامی نیست، کما اینکه خدای نکرده در یک موقعیت بحرانی، همین مناطق مسکونی هم از آسیب در امان نخواهند بود.
کما اینکه از لحاظ اشراف به دریاچه مکان بسیار عالی هم هست. امیدوارم شهروندان لرستانی یک گنجیه و میراث طبیعی را فدای سایر خواسته ها نکنند. نکته اینکه با حفظ ذخایر زنتیکی و زمینه اشتغال تولید گیاهان بومی که بسیاری از آنها از زمره گیاهان دارویی و معطر هستند، می توان در اقتصاد استان اثر گذارتر و پایدارتر عمل نمود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا