یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دلفان از دستگیری متخلفین صید غیر مجاز ماهی با موتور برق و تور در این شهرستان خبر داد.
به گزارش یافته، قاسم دلفانی در این خصوص اظهار داشت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت این اداره در سطح حوزه استحفاظی به سه گروه متخلف صید ماهی که با طرق مختلف از جمله موتور برق و تور اقدام به صید غیر مجاز ماهی از رودخانه‌های سطح شهرستان می‌کردند برخورد که در این راستا چهار نفر متخلف دستگیر و از آن‌ها یک دستگاه موتوربرق، دو رشته تور سالیک ماهیگیری، یک عدد ملاقه ماهیگیری و ده قطعه ماهی کشف و ضبط شد. پرونده متخلفین پس از صورت‌جلسه جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری شهرستان ارجاع گردید.
دلفانی با اشاره به زیان‌های فراوان صید آبزیان با موتوربرق و وسایل الکتریکی و نیز خطرات جانی که در این نوع صید برای صیادان ایجاد می‌شود از برخورد قاطع محیط‌زیست با این‌گونه تخلفات خبر داد.
 
حوادث جاده‌ای در کمین حیات‌وحش
معاونت نظارت و پایش محیط زیست لرستان از اتلاف یک قلاده گربه وحشی در اثر سوانح جاده‌ای خبر داد.
الهام برنا در این خصوص اظهار داشت: یک قلاده گربه وحشی در کیلومتر 27 جاده خرم‌آباد به الشتر در اثر سوانح جاده‌ای و برخورد با وسیله نقلیه تلف شده است.
برنا افزود: تصادفات جاده‌ای یکی از عوامل مهم تلفات حیات‌وحش خصوصاٌ در گربه‌سانان به شمار می‌رود که با تمهیداتی از قبیل نصب تابلوی هشداردهنده، ایجاد زیرگذر جهت عبور حیات‌وحش در نقاط حادثه‌خیز و نیز توجه رانندگان به علائم هشداردهنده می‌تواند کاهش فراوان ای داشته باشد.
رضا رهسپار رئیس اداره نظارت بر حیات‌وحش محیط زیست لرستان نیز زیاد بودن سرعت خودروهای عبوری در شب و کاهش دید رانندگان و نبود تابلوهای هشداردهنده کافی را از مهم‌ترین دلایل اتلاف حیات‌وحش دانست.
 
تحویل یک بهله سار گپه مصدوم به اداره محیط زیست پل‌دختر
رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پل‌دختر از تحویل یک بهله سارگپه مصدوم به اداره محیط زیست شهرستان پل‌دختر خبر داد.
امیر محمدی نژاد در این باره اظهار داشت: یک بهله سارگپه که به دلایل نامعلوم دچار شکستگی بال شده بود توسط یکی از دوستداران محیط‌زیست در این شهرستان تحویل اداره محیط‌زیست پل‌دختر گردید.
محمدی نژاد افزود: این پرنده شکاری پس از تیمار اولیه جهت تعیین میزان مصدومیت و انجام مراحل درمانی تحویل مرکز قرنطینه و نگهداری حیات وحش اداره کل محیط زیست لرستان در منطقه کلدر گردید.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا