یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اظهارنظرهای مسئولان مختلف لرستان از تعطیلی احتمالی کارخانه سیمان دورود خبر می‌دهد.
به گزارش مهر، در روزهای اخیر اظهار نظرهای مسئولان سازمان تامین اجتماعی لرستان و سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نشان از احتمال تعطیلی کارخانه سیمان دورود دارد.
محمدرضا صفی خانی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال لرستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد در سخنانی گفت: کارخانه قدیمی سیمان به دلیل تکنولوژی کهنه و تاریخی‌اش، قطعاً تعطیل می‌شود.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه اظهار داشت: صنعت سیمان کشور خوابیده است، کل کارخانه‌های سیمان در کشور ۴ ماه کار می‌کنند چراکه این صنعت سودآور نیست.
وی افزود: امید ما صادرات به عراق بوده، آن هم الآن می‌دانیم وضع چگونه است.
همچنین شهناز حمزه لویی مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان نیز در نشست خبری با رسانه‌های استان با اشاره به اینکه کارخانه سیمان در خطر تعطیلی است، گفت: لیست‌های بیمه‌ای این کارخانه زیر دست ما می‌آید و می‌دانیم از سال گذشته دچار مشکل شده و شروع به ریپ زدن کرده است.
 
ثبت‌نام ۲۰ هزار لرستانی در طرح کارورزی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: بیش از ۲۰ هزار لرستانی در طرح کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش مهر، علی آشتاب شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار لرستانی در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: ۶ هزار نفر از افراد ثبت نامی در این طرح واجد شرایط هستند.
وی تصریح کرد: ۲۸۳ واحد پذیرنده افراد ثبت نام شده در طرح کارورزی را شناسایی کرده ایم؛ با اجرای طرح کارورزی روحیه کارآفرینی تقویت می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با اشاره به اینکه شاهد کاهش ۱۵ درصدی شکایات کارگری و کارفرمایی در استان بوده ایم، گفت: همچنین تعداد تشکل های کارگری لرستان ۱۷ درصد افزایش یافته است.
 
 
رشد ۲۷ درصدی صادرات لرستان در سه‌ماهه نخست سال ۹۶
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری میزان صادرات لرستان ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش‌یافته است.
 
به گزارش مهر، محمدرضا صفی خانی  هم شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته سال کم نظیری برای صنعت لرستان بود، اظهار داشت: در حوزه ارزش افزوده بخش صنعت ۲ پله رشد داشته ایم و به رتبه ۲۶ ام رسیده ایم.
وی با بیان اینکه مهم ترین بحث توجه به احیاء واحدهای راکد و نیمه فعال و بالا بردن سطح تولید در استان بود، تصریح کرد: سال گذشته لرستان رتبه سوم کشور را در جذب منابع اقتصاد مقاومتی کسب کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان یادآور شد: در گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی آمده است که به میزان ۹۸ درصد، به هدف واقعی خود در بحث رونق تولید رسیده ایم.
صفی خانی با تاکید بر اینکه در طراز اشتغال صنعت ۱۴ درصد رشد داشته ایم، افزود: در بعضی صنایع مثل صنعت سنگ ریزش اشتغال داشته ایم.
وی یادآور شد: در سه ماهه نخست سال جاری میزان صادرات لرستان ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
 
فضای کسب‌وکار در لرستان بهبودیافته است
رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: در آخرین گزارش فصلی که در رابطه با سهولت کسب‌وکار در سال ۹۵ منتشرشده جایگاه لرستان به رتبه ۱۶ ام ارتقاءیافته است.
 به گزارش مهر، حسین سلاح ورزی در این جلسه با اشاره به اینکه در لرستان علاوه بر شاخص هایی مثل بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی یا افزایش نرخ سرمایه گذاری صنعتی، یکی از اتفاقاتی که افتاده ولی خیلی به آن پرداخته نمی شود بحث بهبود فضای کسب و کار است، اظهار داشت: بر اساس تحقیقی که در سال ۹۰ توسط دانشگاه لرستان انجام شده بود، جایگاه لرستان در حوزه کسب و کار در بین استان ها ۲۸ ام بود.
وی تصریح کرد:در آخرین گزارش فصلی که در رابطه با سهولت کسب و کار در سال ۹۵ منتشر شده جایگاه لرستان به رتبه ۱۶ ام ارتقاء یافته است.
رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد با بیان اینکه این موضوع خیلی مهم است، افزود: اگر قرار است در استان یا کشور کاهش نرخ بیکاری را داشته باشیم باید سرمایه گذاری شود و این امر در فضای کسب و کار مناسب اتفاق می افتد.
سلاح ورزی یادآور شد: نمود مشخص این شاخص را در دو تا سه آینده خواهیم دید.
وی با اشاره به لزوم پیاده کردن الگوی توسعه کارآفرینی در حوزه هایی که لرستان مزیت دارد مثل گردشکری و بوم گردی و توسعه صنایع دستی و بومی استان گفت: در این رابطه منابع مالی ارزان را در اختیار قرار بدهید.

دیدگاه‌ها  

#1 لرزاده 1396-04-22 12:11
اینم خیر و برکت استاندار دلسوز و دولت تدبير
نقل قول کردن
#2 شهروند 1396-04-22 18:25
با سود این کارخانه بسیاری از کارخانجات شرکت فارس خوزستان رو ساختند یعنی از سرمایه معدنی و انسانی ما بهره ها بردند الان همچون دستمال کهنه کنار گذاشتند... کلی بیماری و مرگ سرطانی حاصل این کارخانه برای لرستان لوده....
نقل قول کردن
#3 همشهری 1396-04-22 19:11
انشااله که کارخانه سیمان دورود هرچه زودتر تعطیل بشه و مردم نفس راحتی بکشند
نقل قول کردن
#4 امیدیان 1396-04-22 20:10
سال هزار و سیصد و سی شمسی این کارخانه در دورود لرستان ساخته شده است یعنی زمانی که خیلی از شهرها هنوز هیچ کارخانه ای نداشتند. با سود این کارخانه خیلی کارخانه در استانهای همجوار ساختند حالا اگر تعطیل شود فضای کسب و کار دورود چه میشود؟ حداقل یک کارخانه جایگزین دیگری در حومه دورود برای جوانان تحصیلکرده اما بیکار دورودی بسازند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا