یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مرگ «آتنا» همه ما را تکان داد، گفت: بهزیستی باید در این رابطه معماری روانی و اجتماعی جامعه را بررسی کند.
به گزارش یافته، علی ربیعی عصر چهارشنبه در نشست مدیران بهزیستی کشور که در خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه بهزیستی به مجموعه‌ای کارآمد تبدیل شده و کسی نمی‌تواند بهزیستی را انکار کند، اظهار داشت: اهمیت سیاست رفاهی بر کسی پوشیده نیست و هیچ برنامه توسعه‌ای بدون سیاست اجتماعی نتیجه ندارد.
وی اضافه کرد: برنامه‌های توسعه‌ای ریزش دارد و افراد جامعه در این برنامه‌ها می‌ریزند که در این راستا نیاز به سازمان‌های فعال و پویا داریم. افرادی که به‌طور طبیعی و ساختاری دچار عقب‌ماندگی و فرصت نابرابر می‌شوند باید بهزیستی به آن‌ها بپردازد. نتیجه آثار گردوغبار، مسائل آب، جنگ، ناامنی سیاسی، سیاست اجتماعی و اقتصادی، تیتر بزرگ روزنامه‌ها، دعوا، ناآرامی‌های اجتماعی نتیجه‌اش به بهزیستی برمی‌گردد. حتی بهزیستی با آثار و تبعات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی مواجه است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بهزیستی با پیچیدگی رفتار مواجه‌ایم، اضافه کرد: ما پروژه‌های اجتماعی را نمی‌شناسیم؛ در حالی‌که این پروژه‌ها ذی‌نفعان متعددی دارند که این ذی‌نفعان افرادی فقیر و ناتوان هستند و حتی زبان گویایی برای دفاع از خود ندارند. سختی کار در بهزیستی وجود دارد و این نهاد پر است از پروژه‌های اجتماعی که باید این موضوع را بیشتر تبیین کنیم و مدل کار اجتماعی را در سمینارهای این چنینی بیشتر به بحث و بررسی بگذاریم.
وی با تاکید بر اینکه نیاز به تور حمایتی و سازمان های حمایتی داریم، گفت: سیاست های فرهنگی و اجتماعی، عدم امنیت اجتماعی و ... به بهزیستی بر می گردد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در بهزیستی با پیچیدگی رفتار روبرو هستیم، بیان داشت: پروژه های اجتماعی باید در کشور عملیاتی شوند چرا که ذی نفعان فراوانی دارند.
وی با اشاره به برنامه ششم بیان داشت: این برنامه یکی از برنامه های بی نظیر است که باید آموزش ها و برنامه برای مدیران بهزیستی در دستور کار قرار گیرد.
ربیعی با تاکید بر استراتژی کار علمی در بهزیستی بیان داشت: تعبیه سازمانهایی که دانش جهانی را انتقال دهند از استراتژیهای ما است. سازمان بهزیستی غیر سیاسی است و همه اقشار اجتماعی باید در آن حضور داشته باشند.
 ربیعی با اشاره به اینکه بهزیستی چالاک را مدیران در برنامه خود بگنجانند، اضافه کرد: بهزیستی به مثابه نظری و ابزار کار است و کارکردش باید خانه‌محور باشد؛ چرا که معتقدیم با کوچک‌ شدن بهزیستی شاهد بزرگ شدن خدمات خواهیم بود.
وی با بیان اینکه مردم نمره بسیار بالایی به بهزیستی می دهند، گفت: باید بهزیستی چالاک مدنظر قرار گیرد و ایجاد بهزیستی خانه محور و جامعه محور در دستور کار قرار گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت ایجاد بهزیستی مهربان و با حوصله در کشور که امنیت روانی ایجاد می کند گفت: ذات بهزیستی با مهربانی گره خورده است.
 ربیعی بیان داشت: تولید دانش داخلی در بهزیستی کم است و این در حالی است که ظرفیت های فراوانی در بهزیستی وجود دارد.
وی با اشاره به بحث سلامت اجتماعی، روانی و جسمی در جامعه بیان داشت: خوشبختانه مفهوم سلامت اجتماعی در کشور محقق شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت جذب مشارکت مردمی و اجتماعی بیان داشت: لبخند و مهر در بهزیستی داشته باشیم و بهزیستی تنها مبتنی بر مسائل مالی نباشد.
وی با اشاره به اینکه در بخش اعتیاد، طلاق، خودکشی، همسر و کودک‌آزاری و ضرب و جرح مسوولیت داریم، اضافه کرد: همچنین پیشگیری از مسوولیت‌های شناخته شده ماست و باید غربالگری‌های سلامت اجتماعی را گسترش دهیم.
 ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرگ «آتنا» گفت: مرگ آتنا همه ما را تکان داد.
وی با اشاره به رخ دادن این اتفاق مشابه برای «ستایش» در سال گذشته گفت: در این رابطه باید دید که چگونه کسی که دچار ناامنی روانی و اجتماعی می شود را آموزش داد و باید بررسی شود که چرا اینگونه اتفاقی رخ داده است.
وی افزود: متاسفانه در این گونه حوادث کودکان معصومی قربانی می شوند و نمی دانند که چطور در معرض قربانی شدن قرار می گیرند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خانواده ها باید آگاهی پیدا کنند تا دیگر «آتنا» و «ستایش» هایی را در پیش رو نداشته باشیم، افزود: در این رابطه بهزیستی باید ورود پیدا کند و معماری روانی و اجتماعی جامعه را بررسی کندو در این باره چاره اندیشی کند.
وی افزود: ما باید به فکر آتناها باشیم. ما هستیم که بایبد ببینیم جامعه به چه شکلی جلو برود.
 ربیعی بیان داشت: در این رابطه باید پروژه مطالعاتی از سوی بهزیستی و راهکارهای لازم در دستور کار قرار گیرد.
 
 
افتتاح ۱۰۰ واحد مسکن مهر ویژه معلولین
مسکن مهر مددجویان بهزیستی خرم آباد روز چهارشنبه در آیینی با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.
این طرح 100 واحدی مسکن مددجویان بهزیستی با مساحت 10 هزار و 800 مترمربع و اعتبار هزینه شده 30 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
 
 
افتتاح بزرگترین کارخانه تولید محصولات پودری غرب کشور
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به استان لرستان بزرگترین کارخانه محصولات پودری غرب کشور در شرکت شیر پگاه خرم آباد را با ظرفیت دریافت 180 تن شیر در 24 ساعت افتتاح کرد.
با افتتاح این کارخانه، صنعت تبدیل روزانه 200 تن شیر به 15 کیلوگرم شیر خشک برای مصرف انسانی و 150 تن آب پنیر به پور شیر خوراک کارخانه با 130 میلیارد ریال سرمایه گذاری و 30 نفر اشتغال اولیه فعال شد.
عملیات اجرایی احداث این کارخانه از اردیبهشت ماه سال 94 آغاز شده و در این کارخانه درهرساعت ظرفیت دریافت 10 تن شیرخام و در هر 24 ساعت ظرفیت دریافت 180 تن شیر خام را دارد. میزان تولید پودرشیرخشک دراین کارخانه روزانه 15 تن است و قابلیت تولید انواع پودرشیرخشک، پروتئین و ...علاوه بر محصولات فعلی شیرپگاه دراین کارخانه به وجود آمده است.

دیدگاه‌ها  

#1 شهرام 1396-04-22 01:11
خبر خوبی بود . ای کاش همیشه افتتاح باشه نه اغاز عملیات اجرایی.
نقل قول کردن
#2 خایدالو 1396-04-22 01:55
دولتی ها وقتی میرن اصفهان یا شهر های کویری ذوب آهن فولاد ریل سازی و ... افتتاح یا گسترش میدن میان لرستان زحمت میکشن پودر سازی افتتاح میکنن
شنیدم معاون اول چند روز دیگه میاد لرستان تا پروژه پرورش مرغ چگنی افتتاح کنن واقعا ممنونیم :D :D :D :D
نقل قول کردن
#3 رضا 1396-04-22 13:30
مسئولین اجرایی و نمایندگان استان باید سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی بزرگ را در استان آغاز کنند تا در آینده بتوان آنرا به بهره برداری رساند.در صورتیکه الان پروژه های لاستیک سازی و کارخانه سیمان خرم آباد ،نیروگاه و... هنوز وضعیت مشخصی ندارند .
تا کی.....؟
نقل قول کردن
#4 سهیل کریمی 1396-04-22 20:17
وقتی گزارش سفرهای دولت را به استانهای کویری را با استان های زاگرس نشین مقایسه میکنیم تفاوت را درک میکنی. طرح های افتتاح شده در استان های مرکزی بیشتر صنعتی و مادر است اما در استانی مثل لرستان بیشتر طرح های ساده و پیش پا افتاده را افتتاح میکنند
نقل قول کردن
#5 کوکلا 1396-04-22 21:36
آقای خایدالو آدم های ناسپاسی مثل شما باعث دلسردی مسئولین در خدمت رسانی به لرستان می شوند معلوم نیست شما دنبال چی هستی در اینقدر از اصفهان و اراک غیره صحبت نکنید چونکه مردمان با ارائه و پشت کار بالا هستند و خودشان باعث پیشرفتشان شده اند نه مثل ..یه گوشه بنشینند و فقط آیه یئس بخوانند و ناسپاسی کنند اگر من وزیر بودم و این نظر شما را می خواندم به خودم می گفتم اینها دیگه کی هستندافتتاح نمی کنی یه چیزی میگن افتتاح می کنی یه چیز دیگه میگن معلوم نیست دنبال چی هستند من از طرف شما و همه مردم لرستان از وزیر محترم تشکر می کنم
نقل قول کردن
#6 خایدالو 1396-04-23 00:55
جناب کوکلا امثال شما هستند که مانع پیشرفت لرستان هستند چون با یک مرغ داری و پودرسازی کف و سوت می زنند و شادی می کنند
اگر دولتی ها دوستدار پیشرفت لرستان هستند قلعه را آزاد کنند ، صنعت توریست در لرستان را حمایت کنند پارسیلون ، ماشین سازی ، یخچال سازی و ... را راه اندازی کنند با افتتاح مرغ داری و پودرسازی به دنبال هیاهوی رسانه ای هستند تا بگویند برای لرستان کار کردیم
نقل قول کردن
#7 حامد ج 1396-04-24 03:49
کوکلا از طرف خودت تشکر نکردی از دیگران مایع گذاشتی من هم از طرف کوکلا از وزیر تشکر میکنم در ضمن با نظر خایدالو موافقم .اینو بدون ،کوکلا که همشهریان عزیزمون تنبل نیستن و از مردم شهرهایی که اسم بردی خیلی هم کاری و فنی اند اکه یه سر به عسلویه بزنی اونوقت میفهمی که جوان لرستانی تنبل نیست و هزار و دویست کیلومتر دورتر و در گرمای 50 درجه با چه صلابتی کار میکنه جوان لرستانی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا