یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طرحی برای پاک‌سازی محله محور مناطقِ آلوده به مواد مخدر در لرستان تهیه و اجرا شود.
به گزارش مهر، سردار علی مویدی صبح چهارشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اینکه خلاء قانونی در مبارزه با مواد مخدر داریم و موانعی در پیش رو داریم که هنگام ورود به مسئله موانع نمی تواند اجازه ورود به ما بدهد، اظهار داشت: چرا ماندگاری و پایداری خروجی این اقدامات برای مردم محسوس نیست و بعد از پاکسازی آرامش نسبی مقطعی حاکم می شود و این آرامش پایدار نیست.
وی با بیان اینکه در سطح کشور همین موانع را داریم، تصریح کرد: وقتی طرحی اجرا می شود اگر واقعا در ابعاد مختلف نقش دستگاه ها در طرح دیده شود اثر ماندگاری دارد و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد، در لرستان بیشترین پاکسازی را داریم اما دستگاه های دخیل در فرآیند ورود پیدا نمی کنند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر اینکه سهم شهرداری، آموزش و پرورش، بهزیستی و ... در مبارزه و پاکسازی محله ها محسوس باشد، افزود: این امر هزینه چندانی هم ندارد، در محله کهریز دوستان زحمت کشیدند و اقدامات خوبی انجام شد اما چون شهرداری ورود پیدا نکرد و بخش های دیگر ورود نکردند و در حفظ پاکسازی محله اقدام نکردند دوباره به نقطه سر خط رسیدیم.
سردار مویدی با اشاره به اینکه یک طرح حساب و کتاب دار و منظم با نظارت خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تنظیم شود و سهم ما در مبارزه با مواد مخدر تدوین شود و آمادگی داریم حداقل به عنوان پایلوت کهریز را پاکسازی کنیم، گفت: در شورای اجتماعی کشور، استان ها محله محور جلو می روند.
وی با بیان اینکه باید در پاکسازی مناطق آلوده محله محور جلو بروید، چهار تا نقطه را پاکسازی کنیم و سهم سمن ها و خیرین را ببینید و سال آینده که بیاییم بگوییم این تعداد محله را پاکسازی پایدار کرده ایم.، تصریح کرد: در این رابطه اعتبارت خوبی هم در شورای اجتماعی در نظر گرفته شده است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه لرستان جزو استان هایی است که در مبارزه با باندهای مواد مخدر، واقعا کیس هایی را متلاشی کرده است که اثرات ضربه زدن به آنها را در استان های دیگر مشاهده کرده ایم، اظهار داشت: ضربه می زنیم به شبکه ها اما در شناسایی و مصادره اموال آنها مشکل داریم.
سردار مویدی یادآور شد: در جرایم سازمان یافته می گویند باید ضربه را به مال زد، اگر مال را گرفتی دیگر قدرت نفس کشیدن ندارد، انتظار داریم این بخش ها در مبارزه تکمیل شود.

فروش اینترنتی مواد مخدر
دادستان خرم‌آباد گفت: باید قانون مجازات خرده‌فروشی مواد مخدر تغییر کرده و اصلاح شود.
سعید رازانی در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که مردم را رنج می دهد خرده فروشان مواد مخدر است، اظهار داشت: امیدواریم خروجی جلسه امروز در این حوزه باشد و قانون مجازات خرده فروشان اصلاح شود.
وی با بیان اینکه میزان مجازات ها در خرده فروشی مواد مخدر بسته به میزان مواد مکشوفه است و هرچه میزان کشف شده کمتر باشد مجازات کمتر است، تصریح کرد: در ماده ۸ مربوط به مواد مخدر روان گردان یک گرم ماده مخدر حداکثر مجازات ۶۰۰ هزار تومان دارد و این میزان مجازات بازدارنده نیست.
دادستان خرم آباد با اشاره به اینکه روش های خرده فروشی مواد مخدر تغییر کرده و اخیرا به صورت اینترنتی خرده فروشی می کنند و یک پیک موتوری بسته ای را می رساند، گفت: پیشنهاد ما این است که مثل سایر جرایم مجازات ثابت و مشخص برای خرده فروشان در نظر بگیریم.
رازانی یادآور شد: به طور مثال هرکس مرتکب جرم خرده فروشی مواد مخدر شود از یک تا ۳ سال حبس محکوم خواهد شد، این نوع مجازات ها را در حوزه اخلال نظم، سرقت و ... نیز داریم، چرا در مجازات خرده فروشی مواد مخدر وسواس به خرج می دهیم.
 
افزایش ۴ درصدی متلاشی کردن باندهای مواد مخدر لرستان
جانشین فرماندهی انتظامی استان لرستان از افزایش ۴ درصدی متلاشی کردن باندهای مواد مخدر در این استان خبر داد.
سرهنگ علی احمدی تبار هم با اشاره به اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر در سطح استان، اظهار داشت: مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار است.
وی با بیان اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در لرستان طی سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: خوشبختانه بین واحدهای مقابله با مواد مخدر در استان هماهنگی خوبی ایجاد شده است.
جانشین فرماندهی انتظامی استان لرستان از افزایش ۴ درصدی متلاشی کردن باندهای مواد مخدر خبر داد و گفت: همچنین میزان دستگیری ها در حوزه مواد مخدر ۴ درصد افزایش یافته است.
سرهنگ احمدی تبار با بیان اینکه در حوزه پاکسازی نقاط آلوده ۱۸۵ عملیات داشته ایم و این میزان نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: طرح های کنترل محورهای مواصلاتی استان در رابطه با مواد مخدر ۵ درصد افزایش یافته است.

 سازمان مردم نهاد پیشگیری از مواد مخدر در لرستان فعالیت دارند

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: ۷۵ سمن در حوزه‌های فرهنگی و پیشگیری مواد مخدر در لرستان فعال هستند.
حبیب الله خجسته پور صبح چهارشنبه در شواری مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اینکه در حوزه توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد در طول چند سال اخیر اتفاقات خوبی افتاده است، اظهار داشت: یکی از راه های سازماندهی مشارکت ها، توسعه سازمان های مردم نهاد است.
وی با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر باید سمن ها را کانالیزه کرده و به سمت مبارزه با مواد مخدر ببریم، تصریح کرد: ۷۵ سمن در حوزه های فرهنگی و پیشگیری مواد مخدر در لرستان فعال هستند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه حضور به موقع اعضای سازمان های مردم نهاد در پیشگیری و درمان مواد مخدر در استان قابل رویت است، افزود: سازمان های مردم نهاد در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در قالب همایش هایی برنامه های خود را اجرا کردند.


دیدگاه‌ها  

#1 آیت میردریکوند 1396-04-21 17:19
لطفا" مسئولین مربوطه سری هم به پارک باستان ماسور بزنند
نقل قول کردن
#2 احمدرضا 1396-04-22 03:21
آقا شما را به خدا اول از این پارک ها و بوستان های شر شروع کنید که شده محل استعمال قلیان.انگار پارک و فضای سبز و بوستان رو ساختن برای افرادی که میخوان قلیان استفاده کنن.
ما که هرکاری میکنیم نمیتونیم دلمون رو راضی کنیم خانواده رو ببریم پارک و بوستان و ....ـ.
نقل قول کردن
#3 همتی 1396-04-22 20:46
پارک های شهر شده پاتوق قلیانی های معتاد که دودشون فضای پارکها رو آلوده میکنه. هیچ احتیاجی به این مخدرات نیست. بدن انسان هیچ احتیاجی به این مواد های بدبخت کننده نداره. فقط عادته که آدمو به باتلاق میکشونه. عادت رد تفکر است و رد تفکر هم آغاز بلاهته
نقل قول کردن
#4 رزم آزما 1396-04-22 20:47
پارک های شهر شده پاتوق قلیانی های معتاد که دودشون فضای پارکها رو آلوده میکنه. هیچ احتیاجی به این مخدرات نیست. بدن انسان هیچ احتیاجی به این مواد های بدبخت کننده نداره. فقط عادته که آدمو به باتلاق میکشونه. عادت رد تفکر است و رد تفکر هم آغاز بلاهته
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا