یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشست علمی تخصصی مدیران ارشد بهزیستی کشور در خرم‌آباد برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری یافته، عصر امروز نشست علمی تخصصی مدیران ارشد بهزیستی کشور با حضور "انوشیروان محسنی بندپی" رئیس سازمان بهزیستی کشور،"علی مویدی" قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، "هوشنگ بازوند" استاندار لرستان، "حجت الاسلام‌و‌المسلمین سید احمد میرعمادی" نماینده ولی فقیه در لرستان، "محمد بیرانوندی" نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس و مدیران ارشد بهزیستی کشور در سالن آمفی تئاتر اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد. 
رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست اظهار داشت: سالانه 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود.
انوشیروان محسنی بندپی شامگاه سه‌شنبه در همایش علمی و تخصصی مدیران ارشد بهزیستی کشور در خرم‌آباد، ضمم تبریک هفته بهزیستی بیان داشت: 22 هزار سرباز گمنام در بحث ارائه خدمت در بهزیستی مشغول هستند.
وی افزود: تلاش مستمر فرآیند محور و پایدار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی و بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی برای درمان و استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند موجود در جامعه 3 رویکرد مهم بهزیستی در سالیان اخیر بوده است.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در کنار این همکاری و هماهنگی بین بخشی با دستگاه‌های درگیر در بحث آسیب‌های اجتماعی داشته‌ایم.
وی عنوان کرد: از در برنامه ششم توسعه بیش از 18 بار اسم سازمان بهزیستی به‌عنوان یک سازمان تأثیرگذار آمده است.
محسنی بندپی بیان داشت: سالانه 25 تا 30 هزار کودم معلول در کشور متولد می‌شود که امیدواریم با بحث خدمات تشخیص اختلالات ژنتیکی از این مشکل جلوگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بهزیستی در بحث طلاق ازجمله دستگاه‌هایی است که قبل از ابلاغ برنامه ششم برنامه را اجرا کرده است به‌نحوی‌که ما دو سال غربالگری اجباری را اجرا کردیم.
این مقام مسوول گفت: مراقبت اجتماعی دانش آموزان و ایجاد مسوولین در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دیگران از برنامه‌های ما بوده است.
وی ابراز داشت: هم‌زمان با هفته بهزیستی در 11 استان کشور سامانه الکتریکی طلاق راه‌اندازی می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی اعتیاد را مهم‌ترین آسیب اجتماعی دانست و گفت: نگهداری و مراقبت از کودکان و زنان گرفتار اعتیاد خیلی مهم و ارزشمند است که یک دستگاه اجرایی آن را اجرا کند و لذا در تلاش هستیم در آینده بتوانیم برای این قشر راهکار علمی و تخصصی ارائه دهیم.
وی تدوین سند ملی سالمندان برای 9.3 درصد جمعیت کشور و سند ملی کاهش طلاق و سند ملی پیشگیری از خودکشی را از اقدامات مهم بهزیستی برشمرد و افزود: هفته آینده 150 اورژانس اجتماعی در سطح کشور افتتاح می‌شود و این در حالی است که از سال 78 تا 92 حدود 150 اورژانس اجتماعی در کشور ایجادشده بود.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: نیازمند شهروند مسؤولیت پذیر هستیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، اسدالله حیدری در این مراسم اظهار داشت: امروزه یکی از شگفت‌انگیزترین موضوعات در جامعه، سرعت در تغییرهای اجتماعی است.
وی ادامه داد: فضای مجازی پیامدهایی برای جامعه بشریت دارد و چالش‌هایی نیز در آینده جامعه رقم خواهد زد.
مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این که امروزه جامعه ما قابل‌انکار نیست و اکثریت فرودست و اقلیت بالادست در آن وجود دارد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در سال‌های اخیر استراتژی‌هایی را داشته و متناسب با جمعیت هدف، برخورد نموده است.
حیدری با بیان این که از زمان استاندار شدن "هوشنگ بازوند" استان ما در مسیر توسعه قرارگرفته است، افزود: با توجه به این ‌که در مسیر توسعه هستیم از ریاست محترم یازمان بهزیستی کشور، تقاضامندیم با تخصیص‌های خاص، استان ما را موردتوجه قرار بدهند.
وی با بیان این که رشد اعتبارات ملی بهزیستی لرستان قابل‌توجه است، خاطرنشان ساخت: لذا در این خصوص، اقدامات ما در حوزه پیشگیری حدود ۵۰۰ هزار نفر خدمت پیشگیرانه بوده است.
مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این که خودمان را به ناظر قوی تبدیل کرده‌ایم، تصریح کرد: ضریب خدمات ما رو به رشد بوده است.
حیدری افزود: رشد ۷۸ درصدی آموزش مهارت‌های زندگی و ارائه مشاوره تلفنی ۳۰ هزار نفر ازجمله اقدامات این سازمان در لرستان بوده است.
وی ادامه داد: تعداد 700 انجمن‌، سمن، کلینیک ‌و مرکز توان‌بخشی در لرستان به بخش خصوصی واگذارشده و با این اقدام برون‌سپاری، کیفیت کار افزایش پیداکرده است.
قابل ذکر است در این مراسم از تمبر یابود نشست علمی تخصصی مدیران ارشد بهزیستی کشور رونمایی شد.



منبع کمکی: فارس

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا