معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راهآهن خرمآباد- دورود ۱۴ کیلومتر تونل دارد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، " خیراله خادمی" در جلسه بررسي طرحهاي عمراني استان اظهار کرد: در لرستان به خاطر قرارگیری استان در مرکزیت توزیع ترافیک باری، شبکههای راهی در حال ارتقاء هستند و تنها استانی هست که دو شبکه ریلی در آن فعال است.
وی اضافه کرد: راهآهن خرمآباد- دورود ۱۴ کیلومتر تونل دارد که چهار کیلومتر از آن پلهای خاص است و برآورد ریالی آن 1000 میلیارد تومان است و برای اتصال آن به سمت جنوب به 2000 میلیارد تومان نیاز دارد.
این مسئول اضافه کرد: تخصیص اعتبار به این پروژه سیکل قانونی دارد و مربوط به سال ۹۱ است که باید طبق قانون عمل کرد.
خادمی ادامه داد: مطالعات این راهآهن در مسیر خرمآباد به اندیمشک در حال بررسی است که نقاط ضعف و قوتی دارد و تصمیمگیری فنی، مدیریتی و اجتماعی میخواهد.
معاون وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: فاز یک مطالعات آن در حال انجام است و این پروژه یک شبکه ریلی است. بلندترین تونلهای ریلی کشور در این راهآهن است.
وی با بیان اینکه این پروژه فعال است و مشکل مالی ندارد، افزود: قطعه ساخته نشده آزادراه جنوب به شمال از سال ۹۳ فعال شد و ۴۲ میلیون مترمکعب آن عملیات خاکبرداری بوده و 7 کیلومتر و نیم تونل دارد.
خادمی خاطرنشان کرد: اگر این دو پروژه انجام شوند شبکه حملونقل استان تغییر اساسی میکند.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: مشکل اساسی کمربند دورود بحث تملک است و ۱۵ میلیارد تومان ارزیابی مالی این پروژه است. ده درصد اعتبارات کل کشور برای تملک اراضی به این پروژه اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: کل اعتبار کشور برای تملک اراضی ۳۰ میلیارد تومان بود.
خادمی یادآور شد: تمام سهم آورده دولت امسال به آزادراه خرمآباد به اراک اختصاص داده میشود.
این مسئول همچنین گفت: جاده توره به بروجرد برای استان مشکل به وجود آورده که نیاز است بررسی شود.
دیدگاهها
مردم نجیب خرم آباد اگه لطفی بهتون کردن شما هم ناشکری نکنید
خرم آبادی ها همیشه خاص و بخشنده و مهربان و کلی نگر بوده و هستن. در ضمن آزاد راه خرم آباد اراک و راه آهن خرم آباد درود اسم هایی هستن که وزارتخانه ها تعیین کردن چرا که طرح ها ملی هستن و دست من و ما نیست.
مدیر محترم خواهشا این مسئله و طولانی شدن مسیر رو پی گیری کنید صرفا جهت شفاف سازی