یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن خرم‌آباد- دورود ۱۴ کیلومتر تونل دارد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، " خیراله خادمی" در جلسه بررسي طرح‌هاي عمراني استان اظهار کرد: در لرستان به خاطر قرارگیری استان در مرکزیت توزیع ترافیک باری، شبکه‌های راهی در حال ارتقاء هستند و تنها استانی هست که دو شبکه ریلی در آن فعال است.
وی اضافه کرد: راه‌آهن خرم‌آباد- دورود ۱۴ کیلومتر تونل دارد که چهار کیلومتر از آن پل‌های خاص است و برآورد ریالی آن 1000 میلیارد تومان است و برای اتصال آن به سمت جنوب به 2000 میلیارد تومان نیاز دارد.
این مسئول اضافه کرد: تخصیص اعتبار به این پروژه سیکل قانونی دارد و مربوط به سال ۹۱ است که باید طبق قانون عمل کرد.
خادمی ادامه داد: مطالعات این راه‌آهن در مسیر خرم‌آباد به اندیمشک در حال بررسی است که نقاط ضعف و قوتی دارد و تصمیم‌گیری فنی، مدیریتی و اجتماعی می‌خواهد.
 معاون وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: فاز یک مطالعات آن در حال انجام است و این پروژه یک شبکه ریلی است. بلندترین تونل‌های ریلی کشور در این راه‌آهن است.
وی با بیان اینکه این پروژه فعال است و مشکل مالی ندارد، افزود: قطعه ساخته نشده آزادراه جنوب به شمال از سال ۹۳ فعال شد و ۴۲ میلیون مترمکعب آن عملیات خاک‌برداری بوده و 7 کیلومتر و نیم تونل دارد.
خادمی خاطرنشان کرد: اگر این دو پروژه انجام شوند شبکه حمل‌و‌نقل استان تغییر اساسی می‌کند.
 معاون وزير راه و شهرسازي گفت: مشکل اساسی کمربند دورود بحث تملک است و ۱۵ میلیارد تومان ارزیابی مالی این پروژه است. ده درصد اعتبارات کل کشور برای تملک اراضی به این پروژه اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: کل اعتبار کشور برای تملک اراضی ۳۰ میلیارد تومان بود.
خادمی یادآور شد: تمام سهم آورده دولت امسال به آزادراه خرم‌آباد به اراک اختصاص داده می‌شود.
این مسئول همچنین گفت: جاده توره به بروجرد برای استان مشکل به وجود آورده که نیاز است بررسی شود.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1396-04-19 17:48
اقای معاون وزیر : راه اهن فعلی دورود اندیمشک را در زمانهای خیلی دور با قلم و چکش در حداقل زمان ساخته اند اونوقت شما برای راه اهن خرم اباد مرتب از پیچیدگی کار تونل و پل صحبت می کنید .خیلی از نقاط ایران کوهستانی و دارای راه اهن هستند مگر اونارو چطور ساختن ؟ چرا اینقدر از مشکلات صحبت میکنید ؟ راه اهن حق مردم خرم اباد است .
نقل قول کردن
#2 بروجردی 1396-04-19 18:24
جالبه بیست کیلومتر از این راه آهن جدید تو اقلیم بروجرده یعنی از روستای دوسر دورود که وارد روستای درب آستانه بروجرد و بعد ایستگاه دلی آباد و دره دلی آباد و روستاهای پشت ورکوه میشه و بعد در ارتفاعات خرسان بین بروجرد و بیرانشهر تونل زده میشه و وارد روستای پاراپونه بیرانشهر میشه و عمده ترین عملیات خاکبرداری و خاکریزی و ساخت تونل و همچنین جاذبه های دره دلی آباد تو بروجرده ولی کوچکترین اشاره ای به بروجرد نمیشه حتی بزرگترین کمپ کاری شرکت امید پارس که پیمانکار این پروژه اس تو محدوده بروجرده و جالبه تو هیچ رسانه و خبر و سخنان مسوولی اساره ای بهش نمیشه.خدای ناکرده اسم بروجرد نیاد کهراه آهن دار شده و نکنه خدای ناکرده توسعه پیدا کنه چونهمین ایستگاه دلی آباد در بیست کیلومتری و فاصله 15دقیقه ای شهره و از لحاظ فاصله و دسترسی بسیار مناسب یه شهر در حال گسترشه.
نقل قول کردن
#3 امینی 1396-04-19 19:02
تازه در حال بررسی است ؟ خسته نباشید قهرمان خدا قوت دلاور . بابا خدا خفتون کنه خسته شديم
نقل قول کردن
#4 رضا 1396-04-20 08:08
به نقل از بروجردی:
جالبه بیست کیلومتر از این راه آهن جدید تو اقلیم بروجرده یعنی از روستای دوسر دورود که وارد روستای درب آستانه بروجرد و بعد ایستگاه دلی آباد و دره دلی آباد و روستاهای پشت ورکوه میشه و بعد در ارتفاعات خرسان بین بروجرد و بیرانشهر تونل زده میشه و وارد روستای پاراپونه بیرانشهر میشه و عمده ترین عملیات خاکبرداری و خاکریزی و ساخت تونل و همچنین جاذبه های دره دلی آباد تو بروجرده ولی کوچکترین اشاره ای به بروجرد نمیشه حتی بزرگترین کمپ کاری شرکت امید پارس که پیمانکار این پروژه اس تو محدوده بروجرده و جالبه تو هیچ رسانه و خبر و سخنان مسوولی اساره ای بهش نمیشه.خدای ناکرده اسم بروجرد نیاد کهراه آهن دار شده و نکنه خدای ناکرده توسعه پیدا کنه چونهمین ایستگاه دلی آباد در بیست کیلومتری و فاصله 15دقیقه ای شهره و از لحاظ فاصله و دسترسی بسیار مناسب یه شهر در حال گسترشه.
دوست عزیز بروجردی ، نهایتاً آنچه مهمتر است سرمایه گذاری و احداث راه آهن در این مسیر و بهره برداری هم استانی ها از امکانات آن می باشد وگرنه اسم شهرها چه اهمیتی دارد؟اصلا شما اسمش رو بزار راه آهن بروجرد.
نقل قول کردن
#5 خرم آبادیم 1396-04-20 09:02
مسیر راه آهن و آزاد راه به خاطر عبور از بروجرد طولانی تر شد در حالی که میتونست اینگونه نباشه
مردم نجیب خرم آباد اگه لطفی بهتون کردن شما هم ناشکری نکنید
نقل قول کردن
#6 تنها 1396-04-20 13:33
مدیر یافته لطفی بکنن و بحث پروژه راه آهن و آزاد راه رو در قالب پست بذارن تا هم استانی ها بدونن ما تنگ نظر نیستیم و به خاطر اصرار مردم بروجرد ما رازی شدیم مسیر آزاد راه و راه آهن طولانی تر بشه در حالی که این طرح ها ملی هستن و نباید نقشه عوض میشده
خرم آبادی ها همیشه خاص و بخشنده و مهربان و کلی نگر بوده و هستن. در ضمن آزاد راه خرم آباد اراک و راه آهن خرم آباد درود اسم هایی هستن که وزارتخانه ها تعیین کردن چرا که طرح ها ملی هستن و دست من و ما نیست.
مدیر محترم خواهشا این مسئله و طولانی شدن مسیر رو پی گیری کنید صرفا جهت شفاف سازی
نقل قول کردن
#7 بروجردی 1396-04-20 21:28
اگر نقدی هست نقد بر نوع نگرش برخی از مدیرانه وگرنه وختی ما از هم استانی و هم زبونمون حرکت مثبتی ببینیم مطمعنن ما هم برای یه قدم صدها قدم برمیداریم و چه بخاهیم و چه نخاهیم که میخاهیم توجه کنید که میخاهیم جز استان لرستانیم و دنبال توسعه نقطه به نقطه اش....
نقل قول کردن
#8 لرستانی 1396-04-22 23:21
پایه پیشرفت هر منطقه راه آهن است.مسؤلان و مدیران ارشد استان بطور جدی پیگیر تکمیل زیر ساختها برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی باشند و پروژه آزادراه اراک _ بروجرد _ خرم آباد و راه آهن دورود _ خرم آباد _ پلدختر _ اندیمشک را هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسانند تا شهرهای لرستان از بن بست ارتباطی خارج شوند و گمرکات و تجارت در لرستان رونق بگیرد
نقل قول کردن
#9 علی 1396-04-29 17:42
تا از تکنولوژی غرب استفاده نکنیم چند برابر خرج مکنیم وبعد کار بی کیفیت وزمانبر تحویل مگیریم اگر اتریش رو ببینید خیلی کوهستانی تر از خرم اباد هست بزرگراه واتوبانهای عالی داره ورابطه خوبی هم با ایران چرا دست مدد نمگیریم از وین اون اتوبان یا بزرکراه اندیمشک مانند جاده معمولی اینور اب است کمی به کشورهای اطراف نگاه کنید ترکیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا