یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرعامل شرکت آبفا شهری لرستان در این نشست اظهار داشت: مشترک‌هایی که بدهی‌شان تا حدی بالاتر برود، آب آن‌ها قطع می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، حمیدرضا کرم‌وند،  در نشست خبری مدیران آب با اصحابرسانه که صبح امروز در شرکت آبفا شهری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: مشترکانی که بدهی آن ها تا حدی بالاتر برود، آبشان قطع می‌شود.
حمیدرضا کرم‌وند با بیان این که بنا نداریم آب هیچ‌کسی را قطع کنیم، افزود: با پرداخت به‌موقع بهای آب، مانع قطع شدن آن شویم.
وی در ادامه در خصوص فرهنگ‌سازی جهت صرفه‌جویی آب، تصریح کرد: اعتراف می‌کنم که در رابطه با موضوع آب، حق مربوطه را ادا نکرده‌ایم لذا در این زمینه دست رسانه‌ها را به گرمی می‌فشاریم.
مدیرعامل شرکت آبفا شهری لرستان گفت: موضوع مصرف بهینه از آب بایستی در کتب درسی و آموزشی هم قرار گیرد تا اهمیت این موضوع به دانش آموزان هم القا شود.
کرم‌وند با بیان این که متأسفانه بهای آب در شهرها و روستاها ناچیز است و جزء سبد خانوار محسوب نمی‌شود، خاطر نشان کرد: همین علت باعث شده است عده‌ای مصرف بی‌رویه از آب ‌نمایند.

مشکل آب کشور، آب شرب نیست
مدیر عامل آب‌و‌فاضلاب روستایی لرستان نیز در این جلسه گفت: مشکل آب کشور، آب شرب نیست!
علیرضا کاکاوند با بیان این که درصد ناچیزی از مشکل آب کشور بحث آب شرب است، ادامه داد: جهاد کشاورزی بیشتر آب‌ها را استفاده می‌کند و توجه به هیچ موضوعی ندارد.

وی با ذکر این نکته که هیچ تضمینی نیست که سال دیگر در استان آب داشته باشیم ، افزود: تعداد 69 حلقه چاه در شهرستان کوهدشت از مدار خارج‌شده است و ممکن است این اتفاق برای دیگر شهرستان‌ها نیز صورت پذیرد.
مدیرعامل آب‌ و‌ فاضلاب روستایی لرستان در ادامه با بیان این که در سال 93 استان لرستان دارای ردیف ملی شد و در سال 94 برای روستاها اعتبار تخصیص داده شد، اظهار کرد: بحث تخصیص اعتبار در سال 95 و 96 نیز تکرار شد.
کاکاوند با بیان این که بحث آب امنیتی شده است، افزود: همه ما کوتاهی کرده‌ایم و باید آن را جبران کنیم لکن این کار راحتی نیست.
وی با اشاره به این که عمده مشکلات آب روستاها، مزارع، صیفی‌جات، پشت کنتوری و... می‌باشد، خاطر نشان ساخت: 15 روستای استان طی 2 روز اخیر بدون آب بوده‌اند که علت آن افت فشار برق بوده است.
مدیرعامل آب‌و‌فاضلاب روستایی لرستان بیان داشت: امروز طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن، حدود 6 درصد جمعیت روستاهای لرستان کاهش‌یافته است که به‌جز مسائل اشتغال و... آب نیز در این خصوص تأثیر دارد.
کاکاوند گفت: در سال 95 تعداد 184 روستا در لرستان آب‌رسانی شده است که تعداد 141 روستا به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: تعداد 170 روستا در سال 96 در برنامه داریم که میزان 90 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 60 درصد آن از منابع ملی و 30 درصد آن از منابع استانی تخصیص داده‌شده است.


رسانه‌ها شفاف سازی کنند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان هم که پس از تأخیر یک ساعت و پنجاه‌دقیقه‌ای در جلسه حاضر شد، اظهار داشت: برخی اعداد و ارقام کذب توسط برخی از رسانه‌ها در فضای مجازی منتشرشده که مشکلاتی را بار آورده است.
رضا میرزایی افزود: در همین خصوص اطلاعات نادرستی که به مردم ارائه داده‌شده است، باعث شده بعضی از شهرستان‌ها نسبت به این اعداد و ارقام اعتراض نمایند.
وی گفت: از رسانه‌ها تقاضا می‌کنیم که اطلاعات را به‌صورت صحیح به مردم ارائه دهند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در ادامه با بیان این که جهت آب دهی رودخانه کشکان، دریچه سد ایوشان را بازکرده‌ایم، افزود: برای جبران آب دهی کشکان، در هر ثانیه 3 هزار لیتر آب رهاسازی می‌شود که مشکل این بحران مرتفع شود.
میرزایی با اشاره به این که کشکان یکی از سرشاخه‌های کرخه است، افزود: در سال جاری گونه‌های آب‌دوست در لرستان درحال‌توسعه است و از الشتر گرفته تا ویسیان، پلدختر و برخی دیگر از شهرستان‌ها برنج‌کاری انجام‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات ارائه‌شده به ما، میزان استفاده آب در این مزارع حدود 4 هزار 250 هکتار است اما طبق بازدیدهای میدانی این آمار به 7 هزار هکتار نیز می‌رسد.

دیدگاه‌ها  

#1 کوکلا 1396-04-18 19:13
آقای میرزایی این حق کشاورز لرستانی است که برنج کاری کند نه کشاورزی که آب استان ما با هزینه چند صد میلیاردی لوله کشی کرده و به کویر برده و برنج کاری می کند یعنی چی کشکان سر شاخه کرخه است ما اگر آب زیادی داشتیم به کرخه سرازیر می شود مگر خوزستانی ها به ما خرما مجانی میدهند که ما اب را مفت تقدیم کشاورزان عرب کنیم شما به خوزستان بروید ببینید چقدر با آب لرستان سیفی کاری می کنند یعنی حق دارند از آب لرستان هر چی دوست دارند بکارند و میلیاردر شوند انوقت ما اب خوردن هم نداشته باشیم درخواست منطقی از مردم بکنید
نقل قول کردن
#2 شهروندخرم اباد 1396-04-18 23:00
با سلام جا دارد مسولین استان خوزستان وکشاورزان این استان تقدیر و تشکری از مسولین امور اب استان داشته باشند زیرا بهترین مدافع را دارند به قول دوستانمان که در کامند بالا فرمو ده ا ند چرا می بایست کشاورزان استان لرستان از حق قانونی وطبیعی خود یعنی داشتن حق ابه محروم تا اب به خوزستان برود ودر انجا صیفی کاری وبرنجکاری کنند .
نقل قول کردن
#3 لرستان_بزرگ ایرانستان 1396-04-19 06:33
آب لرستان فقط باید برای لرستان استفاده شود و اگر دیگران میخواهند باید هزینه گزاف بپردازند.این حق مردم است.
نقل قول کردن
#4 امینی 1396-04-19 14:26
یک مدیر اگر مدیر باشه باید بین علاقه و وظیفه یکی رو انتخاب کنه و بخاطر علایق شخصی و منافع فردی منافع جمعی رو پایمال نکنه . آقایان به جای اينکه حق رو به رسانه های محلی بدن جلوی حقیقت ایستادگی میکنند .
نقل قول کردن
#5 امینی 1396-04-19 14:27
به نقل از کوکلا:
آقای میرزایی این حق کشاورز لرستانی است که برنج کاری کند نه کشاورزی که آب استان ما با هزینه چند صد میلیاردی لوله کشی کرده و به کویر برده و برنج کاری می کند یعنی چی کشکان سر شاخه کرخه است ما اگر آب زیادی داشتیم به کرخه سرازیر می شود مگر خوزستانی ها به ما خرما مجانی میدهند که ما اب را مفت تقدیم کشاورزان عرب کنیم شما به خوزستان بروید ببینید چقدر با آب لرستان سیفی کاری می کنند یعنی حق دارند از آب لرستان هر چی دوست دارند بکارند و میلیاردر شوند انوقت ما اب خوردن هم نداشته باشیم درخواست منطقی از مردم بکنید


خوزستان هم لرن و از خودمون . مشکلی نیست و اونا هم بیچاره ها کارون و کرخه داره خشک میشه . بخاطر انتقال آب به اصفهان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا