یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با تاکید بر لزوم تبدیل منطقه حفاظت شد اشترانکوه به پارک ملی، گفت: مستندات و شواهد بیانگر دخل و تصرف غیرقانونی در این منطقه است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "مجید کیان پور" در گفت‌وگو با خانه ملت، با یادآوری انتشار اظهارات غیرکارشناسی و غیر واقعی در رابطه با منطقه حفاظت شده اشترانکوه در برخی شبکه‌های اجتماعی، افزود: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد هستیم عده‌ای بدون آنکه سررشته‌ای از مسائل زیست محیطی و اهمیت و نقش منطقه حفاظت شده اشترانکوه در اکوسیستم منطقه داشته باشند دست به دامان شبکه‌های مجازی شده و حرف‌های فاقد استدلال  و غیرمنطقی بر زبان می‌آورند؛این در حالی است که انتشار این مطالب در شبکه‌های اجتماعی با هدف انحراف افکار عمومی از تخلفات صورت گرفته در این منطقه است.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تبدیل منطقه حفاظت شده اشترانکوه به پارک ملی، یادآور شد: همچنان بر سر موضع خود در برخورد قانونی با جاده کشی و دخل و تصرف  غیرقانونی در این منطقه حفاظت شده هستم و اعتقاد دارم منطقه مذکور سرمایه ملی بوده و همه نیز باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.
وی با اشاره به برخی شیطنت‌های صورت گرفته در خصوص ایجاد جاده در منطقه حفاظت شده اشترانکوه، ادامه داد: مستندات و شواهد نشان می‌دهد اقداماتی برای دخل و تصرف غیرقانونی در این منطقه در حال انجام است که این موارد به سازمان محیط زیست کشور منعکس شده است.
عضو مجمع نمایندگان استان لرستان با تاکید بر اینکه مطالبه عمومی مردم استان لرستان به ویژه مردم دورود و ازنا تبدیل منطقه حفاظت شده اشترانکوه به پارک ملی است، ادامه داد: همه در قبال محیط زیست و منابع طبیعی کشور مسئول هستیم و نباید به بهانه‌های واهی در صدد تخریب و تهدید این مواهب الهی باشیم.


دیدگاه‌ها  

#1 خرم آبادیم 1396-04-17 22:23
علاوه بر این مطالبه
مطالبه مردم لرستان و ایران و جهان آزادسازی قلعه فلک الافلاک در سریعترین زمان ممکن و ثبت جهانی شدنه اونه
ولله مرکز استان فراتر از حد انتظار مظلوم واقع شده
یه تیکه آزادسازی هم که شد توسط جناب دکتر دهمرده انجام گرفت.
استاندار محترم چهار سال از دوره ی کاریتون گذشت پس چی شد آزادسازی قلعه؟
شما که گفتید بودجه رو آقای روحانی مستقیم از نهاد ریاست جمهوری پرداخت کرده پس چرا قلعه آزاد نمیشه؟
رودخانه داخل شهر که جای خود ؛ انواع جانور و حیوان توش مانور میدن و دل هر بیننده ای رو دچار انزجار میکنه
چطور با وجود رودخانه کثیف و ثبت جهانی نشدن قلعه انتظار دارید توریست جذب بشه و سرمایه گذار وارد شهر؟
آقای بازوند اگه میخوای مثل دکتر دهمرده جایی تو قلب مردم لرستان به خصوص خرم آبادی ها داشته باشی در کمتر از ۳ ماه قلعه رو آزاد کن چرا که با آزادسازی به اقتصاد ایران کمک خواهی کرد اگر کارشناسان و مشاوران زبده داشته باشی بهت میگن یه آزاد سازی قلعه و ثبت جهانی اون چقد میتونه راه گشا باشه
نقل قول کردن
#2 علیرضا 1396-04-18 09:22
دکتر دهمره و اقای نصیری در مدت کوتاهه خدمتشون کاری کردن کارستون
نقل قول کردن
#3 اکبر 1396-04-18 10:40
ورودی خرم آباد از سمت فرود گاه هم که نه روشنایی داره نه بلوار ونه امکانات اقامتی وتفریحی حتی یک مسجد وسرویس بهداسشتی نداره آقای استانداروپمثل اقایان دهمرده وصابری لطفا ورودیهای شهر های استان که مظهر ونماد استان میباشند رادریاب
نقل قول کردن
#4 سپهر از خرم آباد 1396-04-20 10:53
مطالبه مردم لرستان به جز تبدیل اشترانکوه به پارک ملی آزادسازی حریم و ثبت جهانی دژ شاپورخواست در میراث یونسکو است
نقل قول کردن
#5 محمد 1396-08-26 05:31
سلام...

امیدوارم دوستان لرستانی با واژه پارک ملی و قوانین حاکم بر اون آشنایی داشته باشن چون هیچ پارک ملی در استان های غربی کشور وجود نداره و بیشتر پارک های ملی در استان هایی مثل اصفهان، تهران، سمنان و خراسان رضوی قرار دارن/

ایجاد پارک ملی برای حفظ محیط زیست و منابع اون بسیار حیاطی و مناسب هست ولی یکی از مهمترین اصول اون عدم ورود گردشگر به اون منطقه هست و قوانین بسیار سختی داره که اتفاقا در بیشتر کشورها هم اجرا میشه. در ایران هم مامورین محیط زیست موظف هستن با جدیت و قاطعیت برخورد کنن.

مثلا در اصفهان چندین پارک ملی وجود داره که هر چند سال یکبار مناطقه بیشتری به اون الحاق میشه و محدودیت های بسیار زیادی برای ورود مردم اعمال میشه.
http://uupload.ir/files/24a0_img_5488.jpg

به هر حال ایجاد پارک ملی قوانین و ضوابطی داره که مردم هم باید به اونها آشنایی داشته باشن و هم احترام بذارن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا