یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عملیات ساخت سد آبسرده بروجرد با جابجایی پیمانکار طرح از سر گرفته شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته؛ استاندار لرستان ظهر پنجشنبه در آیین آغاز عملیات مجدد ساخت سد آبسرده بروجرد گفت: به علت کندی روند احداث سد آبسرده و مشکلات پیمانکار طرح، در مناقصه‌ای که اسفندماه سال گذشته برگزار شد جهاد نصر حمزه که تجربه خوبی در رابطه با سدسازی دارد به عنوان پیمانکار جدید جایگزین شد.
هوشنگ بازوند افزود: این سد که عملیات ساخت آن از سال 88 آغاز شده است، پس از گذشت 8 سال تنها 29 درصد پیشرفت کاری دارد.
وی گفت: برای تکمیل این طرح 250 میلیارد تومان نیاز است و باید سالی 70 میلیارد تومان هزینه شود تا این طرح بر اساس برنامه به بهره‌برداری برسد.
بازوند با تاکید بر این که عقب‌افتادگی‌های این طرح باید در مدتی کمتر از سه سال تکمیل شود، افزود: هیچ تأخیری در پیشبرد اجرای پروژه قابل‌قبول نیست و انتظار از پیمانکار آن است که طبق برنامه‌ی زمان‌بندی کار خود را پیش ببرد.
وی افزود: تجربه‌ی وحدت و انسجام در پی گیری پروژه‌های عمرانی در بیمارستان آیت‌الله بروجردی ره در پروژه‌ی سد آبسرده هم اثرگذار و پیش برنده خواهد بود.
آبسرده سدی است از نوع خاکی با هسته رسی که با طول تاج ۴۵۰ متر، عرض تاج ۸ متر از بستر رودخانه ۸۰ متر ارتفاع دارد و حجم ذخیره آن نیز 60 میلیون مترمکعب است.
این سد باهدف کنترل جریان‌های سطحی در محدوده طرح و ذخیره آن‌ها در مخزن جهت توسعه آبیاری 4 هزار و 500 هکتار اراضی پایین‌دست و تولید انرژی برقابی به میزان 6 مگاوات در حال احداث است.
شایان ذکر است در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد آبسرده، استاندار لرستان، نمایندگان بروجرد و اشترینان در مجلس، فرماندار بروجرد و مدیر کل سازمان آبفا لرستان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

 

دیدگاه‌ها  

#1 محمود 1396-04-15 21:19
پیشرفت ۲۹ درصدی این سد طی ۸ سال یک فاجعه است چرا استاندار زودتر اقدام نکرده است.
نقل قول کردن
#2 علی 1396-04-15 21:24
اگه سالی ۷۰ میلیارد تخصیص باید حدود ۴ سال دیگه به بهره برداری می رسه ولی امسال ظاهرا ۲۶ میلیارد بیشتر تخصیص نیافته است و این یعنی افتتاح این سد به عمر ما کفاف نمی دهد.
نقل قول کردن
#3 بروجردی 1396-04-15 21:57
با تشکر از تمام مسوولین استانی و کشوری ما انسانهای قدرنشناسی نیستیم همونجور که انتقاد میکنیم همونجورم قدردانیم
نقل قول کردن
#4 بروجردی 1396-04-15 22:28
به نقل از علی:
اگه سالی ۷۰ میلیارد تخصیص باید حدود ۴ سال دیگه به بهره برداری می رسه ولی امسال ظاهرا ۲۶ میلیارد بیشتر تخصیص نیافته است و این یعنی افتتاح این سد به عمر ما کفاف نمی دهد.

برآورد این پروژه دویست و ده میلیارد تومن بوده که جهادنصر با هزینه کمتر در حدود صدوشصت وهشت میلیارد برنده مناقصه میشه که سالی همون هفتاد میلیاردم بدن دو سال و نیم تموم میشه امیدوارم که انشاله انجام بشه چون بی آبی معظلی شده تو شهر مخصوصن تو این گرما
نقل قول کردن
#5 سپهر 1396-04-16 00:39
به امید روزی که عملیات اجرایی سد مخملکوه خرم آباد شروع شود.سال هاست وعده احداث این سد تکرار می شود اما فقط در حد حرف و شعار بوده!
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1396-04-16 12:19
سد مخملکوه خواسته به حق مردم خرم اباد است . ساخت این سد به قرارگاه خاتم واگذار شده اما هنوز هیچ اعتباری برای ان در نظر گرفته نشده .
نقل قول کردن
#7 خرم آبادیم 1396-04-16 13:12
سد مخملکوه فراموش نشه لطفا؛ سد کاکاشرف و زیبا محمد که پیشی خوردشون
خیلی جالبه هر شهری که تو استان میخواد براش اتفاق میمونی بیفته خرم آبادی ها خوشحال میشن
اما به محض اینکه پروژه ای بخواد برا خرم آباد تعریف بشه همه شهرهای استان شروع میکنن به گفتن این جمله که خرم آباد همه بودجه رو میبره و به ما چیزی نمیرسه
یافته جان لطفی بکن و یه پست در این رابطه بذار که خرم آباد کل بودجه رو نمیبره بلکه سهم قانونیش رو میبره
راه آهن و آزادراه خرم آباد _ اراک رو به خاطر عبور از یک شهر دیگه طولانی تر میکنن در حالی که نباید این اتفاق بیفته و بعد مردم نجیب خرم آباد حرفی نمیزنن اینم حتما تو پست آینده بذار
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا