یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کانون کارآفرینی کشور گفت: متأسفانه مبحث کارآفرینی در کشور یتیم است و در ۱۲ هزار قانون مختلف مجلس شورای اسلامی حتی یک بار هم واژه کارآفرینی قید نشده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "مجید ایزدی" با اشاره به اینکه مدیران استانی با کانون‌های کارآفرینی همکاری مناسبی ندارند، اظهار داشت: در برخی استان‌ها هم البته تعامل خوبی وجود دارد که از آن‌ها سپاسگزاریم.
وی با بیان اینکه مبحث کارآفرینی در کشور یتیم است و در ۱۲ هزار قانون مختلف حتی یک واژه کارآفرینی نیامده است، تصریح کرد: شرایط مطلوبی برای کارآفرینی و کارآفرینان در کشور وجود ندارد و متأسفانه مسئولان دولتی در این رابطه همراهی نکرده‌اند.
رئیس کانون کارآفرینی کشور تصریح کرد: هیچ برنامه کامل، جامع و استراتژیکی درزمینهٔ کارآفرینی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل ایجاد سازمان کارآفرینی تدوین شده و در حال تصویب است و اگر انجام شود خیلی مسائل را می‌توان حل کرد، گفت: در تمام دنیا کارآفرینان مبنای کاری هستند و خط مشی کشور را تعیین می‌کنند.
ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه استان لرستان در حوزه اشتغال و تولید ثروت و ارزش مشکل دارد و دچار مسئله است، افزود: این در حالی است که پتانسیل‌های زیادی در لرستان وجود دارد که یا شناسایی شده‌اند یا در حال شناسایی هستند.
وی با اشاره به اینکه باید در لرستان از بعد اجتماعی، آموزشی و فرهنگی فعالیت‌های بیشتری صورت بگیرد، افزود: اعتقاد سرمایه‌گذاران هنوز این است که لرستان از نظر اجتماعی و فرهنگی آماده‌ی سرمایه‌گذاری نیست.
رئیس کانون کارآفرینی کشور با بیان اینکه گردشگری لرستان پتانسیل خیلی خوبی دارد، تصریح کرد: یک طرح برای به‌کارگیری قیر طبیعی در تولید سوخت و برای جلوگیری از تخریب جنگل‌های زاگرس ارائه شده است.
وی افزود: در این طرح، قیر طبیعی در کارگاه‌های کوچک و خانگی فرآوری شده و تبدیل به کنسانتره و سپس بلوک‌های زغالی خاص می‌شود که قابلیت سوخت در انواع اجاق را دارد.
ایزدی با بیان اینکه این محصول نیاز مبرم کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه و ... است، تصریح کرد: با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از نابودی جنگل‌ها می‌توان اشتغال هم ایجاد کرد و در حال پی‌ریزی این موضوع در استان لرستان هستیم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا