یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ثبت نام  از نامزدهاي انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از 17 اردیبهشت 1392 آغاز می‌شود.

به گزارش يافته، بنا بر اعلام وزارت كشور ثبت نام انتخابات میان دوره‌ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز از 15 فروردین 1392 آغاز می‌شود.

ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم 26 فروردین 1392 خواهد بود.

همه متولدان 24 خرداد 1374 به قبل مشمول شرایط اخذ رأی خواهند بود و این افراد باید ضمن همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی خود را نیز ارائه دهند.

چنانچه این افراد تا کنون به هر علتی کارت ملی خود را تحویل نگرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال استان‌ها و شهرستان‌ها، کارت ملی خود را دریافت کنند.

قانون شوراهای شهر و روستا نیز تغييراتي داشته كه یکی از تغییرات، مدرک تحصیلی داوطلبان است که در این باره در روستاهای تا 200 خانوار ملاک خواندن و نوشتن است و سطح سواد برای روستاهای بالای 200 خانوار، دیپلم پیش بینی شده است.

در حوزه شهرها هم در شهرهای تا 20 هزار نفر، ملاک عمل فوق دیپلم است و بالاتر از آن مدرک تحصیلی لیسانس و معادل لیسانس است که داوطلبان باید هنگام ثبت نام ارائه دهند.

در مورد تعداد اعضا شوراهاي روستا تغييري اعمال شده است. در روستاهای تا جمعیت 1500 نفر، سه عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل و روستاهای بالاتر از آن پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل پیش بینی شده است.

همچنین در حوزه شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت، پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل، شهرهای تا 50 هزار نفر جمعیت هفت عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل، شهرهای تا 100 هزار نفر جمعیت 9 عضو اصلی و چهار عضو علی‌البدل، شهرهای تا 200 هزار نفر جمعیت، 11 عضو اصلی و پنج عضو علی‌البدل پیش‌بینی شده است.

در شهرهای تا 500 هزار نفر جمعیت نیز 13 عضو اصلی و شش عضو علی‌البدل، شهرهای تا یک میلیون نفر جمعیت 15 عضو اصلی و هفت عضو علی‌البدل، شهرهای تا دو میلیون جمعیت 21 عضو اصلی و هشت عضو علی‌البدل و شهرهای بیش از دو میلیون جمعیت نیز 25 عضو اصلی و 10 عضو علی‌البدل پیش بینی شده است.

بر اين اساس دو شهر خرم‌آباد و بروجرد نيز شامل ماده 7 اصلاحي قانون انتخابات شوراهاي اسلامي شهرها و روستاهاي كشور شده و در انتخابات 24 خرداد 1392، هر كدام 13 نماينده اصلي و 6 عضو علي‌البدل خواهند داشت.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا