یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ایجاد اشتغال مولد در روستاها با هدف کاهش حاشیه‌نشینی، گفت: کودکان تنها ابزار تامین هزینه‌های زندگی برای حاشیه‌نشین‌ها است.
http://yaftenews.ir/images/95/3-95/rostamian.jpgبه گزارش پایگاه خبری یافته، "علی رستمیان" در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص طرح برخی موضوعات مبنی بر وجود 10 تا 12 میلیون حاشیه‌نشین در کشور، گفت: عوامل مؤثری در افزایش حاشیه‌نشینی نقش دارند که مهم‌ترین آن نبود شغل و حرفه مناسب در روستاها و نقاط دور از کلان‌شهرها است، در حال حاضر مردم از روستاها و نقاط محروم به دلیل نداشتن شغلی مناسب و برای تأمین هزینه‌های زندگی به حاشیه شهرها مهاجرت می‌کنند؛ این در حالی است که پس از مهاجرت نیز به شغل مناسبی دست پیدا نمی‌کنند.
نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بسیاری از حاشیه‌نشین‌ها به شغل‌های کاذب روی می‌آورند، افزود: بیشتر افرادی که درسته خیابان‌ها و معابر شهری اقدام به دست‌فروشی و یا استفاده از شغل‌های کاذب دیگر می‌کنند، حاشیه‌نشین‌هایی هستند که به امید یک شغل مناسب به کلان‌شهرها ازجمله تهران مهاجرت کردند؛ اما به دلیل نبود شغلی قابل‌قبول به ناچار اقدام به دست‌فروشی و خریدوفروش مواد مخدر می‌کنند، بنابراین اگر بتوان میزان مشاغل را در روستاها و شهرهای کوچک افزایش داد، می‌توان به بازگشت مهاجران و کاهش حاشیه‌نشینی امیدوار بود.
وی تأکید کرد: متأسفانه در راستای اشتغال‌زایی در مناطق محروم تاکنون اقدامات قابل قبولی انجام نشده است و امیدواریم در این دولت برای موضوع حاشیه‌نشینی و رفع معضلات حاشیه‌نشین‌ها تصمیمات جدی اتخاذ شود، زیرا خالی شدن فضای روستاها نیز به‌طور حتم به نفع مردم نخواهد بود و ممکن است که در مدت‌زمان کوتاهی به یک‌باره از روستاها بین بروند؛ ضمن اینکه بی‌توجهی به حل معضل حاشیه‌نشینی در افزایش کودکان کار نیز نقش مؤثری دارد.
رستمیان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد بسیاری از کودکان کار در شهر در حاشیه پایتخت زندگی می‌کنند، گفت: تا زمانی که شغلی مناسبی برای افراد ایجاد نشود، نمی‌توان از حضور کودکان کار در شهر جلوگیری کرد؛ زیرا در شرایطی که مشکلات اقتصادی دست‌به‌گریبان خانواده است، نمی‌توان انتظار داشت میزان کودکان کار در کشور کاهش پیدا کند؛ زیرا یکی از ابزارهای تأمین درآمد خانواده‌ها کودکان کار هستند.
این نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه هیچ راه چاره‌ای برای کاهش تعداد کودکان کار جز ایجاد شرایط شغلی مناسب در جامعه نیست، افزود: البته برخی دستگاه‌های ذی‌ربط و متولی در پیگیری مشکلات کودکان کار تاکنون اقداماتی انجام دادند؛ اما این اقدامات مقطعی بوده و به انتظارات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در پیگیری و حل آسیب‌های اجتماعی توجهی نشده است.
قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهارمین جلسه شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان با اشاره به وجود ۱۰ تا ۱۲‌میلیون حاشیه‌نشین در ایران عنوان کرد: «حاشیه‌نشینی عوارض زیادی برای کودکان در این مناطق دارد.» در این جلسه معاون رفاهی وزارت رفاه از شناسایی ۱۱۰‌هزار کودک بازمانده از تحصیل خبر داد.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1396-03-24 21:20
تمام نمایندگان استاندار فرماندار مسئولین ادارت رئیس دادگستری و غیره همه از بیکاری و فقر صحبت می کنند در سطح کشوری هم رئیس مجلس رئیس قوه قضاییه مرتب از اوضاع وخیم رکود و بیکاری سخن می گویند اما تاکنون طرح ماندگار و اصولی برای معضلات جامعه ارائه نکرده اند.
نقل قول کردن
#2 شهروند 1396-03-24 21:55
اقای نماینده محترم سلسله و دلفان طرحهای هادی روستایی که در روستاها اجراء نشدن چه شد
نقل قول کردن
#3 محسن 1396-03-24 22:23
عبارت " درسته خیابانها و معابر" به نظر می‌رسد اشتباه تایپی بوده و "در سطح خیابانها و معابر" باشد.
متاسفانه در این شرایط هیچ راه‌حلی برای این معضلات نیست و نهایتا با وعده‌ی فردای بهتر جلوی بروز اعتراض‌های عمومی را می‌گیرند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا