یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دریافت اطلاعات بانکی از طریق اسکیمر یکی از روش‌های مجرمان برای دسترسی به اطلاعات بانکی شهروندان است.
با توجه به افزایش خرید از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان سود‌جویان با نصب ابزاری پیشرفته در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی در دستگاه‌های کارت‌خوان، قادر به کپی کردن تمامی اطلاعات کارت بانکی بوده و با در اختیار داشتن رمز بانکی که صاحبان کارت در زمان خرید به آن‌ها اعلام کرده‌اند، توانایی برداشت از حساب هم‌وطنان عزیز را دارند.
 با توجه به اینکه امروزه شهروندان کمتر پول نقد همراه خود دارند و بیشتر از طریق کارت‌های بانکی خرید می‌کنند، لازم است در هنگام پرداخت بهای کالاها و خدمات خریداری شده، خود اقدام به کشیدن کارت و وارد کردن رمز عبور کنند و رمز و کارت خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند.
در صورت کشیدن کارت در دستگاه های کارت‌خوان مراقب باشید، دستگاه‌های کارت‌خوان سالم باشد و مواردی مثل چسب خوردن یا قطعات اضافی بر روی آن نباشد، چرا که در صورت چسب خوردگی یا قطعات اضافه امکان اسکیمر وجود دارد.
مجرمان با نصب ابزاری پیشرفته در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی در دستگاه کارت‌خوان، تمامی اطلاعات کارت بانکی را کپی کرده و اطلاعات کارت را می‌خوانند؛ بنابراین احتمال اینکه دستگاه‌های کارت‌خوانی که در فروشگاه‌ها هست دارای سخت‌افزارهای اسکیمری باشد وجود دارد.
به هیچ عنوان کارت عابر خویش را در اختیار فروشندگان قرار ندهید و رمز بانکی خود را به آن‌ها نگویید بلکه خود شهروندان عملیات بانکی را انجام دهند.
شهروندان مراقب باشند در دام اسکیمر برخی فروشندگان گرفتار نشوند و حتماً در خریدها دقت کنند که در کجا و کدام مغازه کارت کشیده‌اند، چرا که شاید شما برای یک خرید چند هزار تومانی به دام اسکمیرها بیفتید و اینکه فقط در خریدهای گران دقت نمایید کافی نیست.
علت اصلی وقوع جرائم اینترنتی سهل انگاری کاربران است که اگر رمز عبور را خود مشتریان در دستگاه وارد کنند و عملیات پرداخت را با دقت و بدون حضور دیگران انجام دهد، هیچ‌گاه مجرمان نمی‌توانند از چنین شگردهایی استفاده کنند.
هم‌وطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه نمایند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک، با ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را یاری کنند. 

سایت پلیس فتا

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا