یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در رابطه با حادثه تروریستی تهران فداکاری بسیاری انجام دادند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد، با بیان این که تروریست‌ها در دونقطه از تهران اقدام به عملیات کردند، افزود: عملیات آن‌ها در حرم ناکام ماند و نتوانستند کاری بکنند و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی با آن‌ها برخورد کردند.
وی ادامه داد: دیگر نقطه عملیات آن‌ها در مجلس شورای اسلامی بود که نیروهای امنیتی توانستند جلوی آن‌ها را بگیرند ضمن این‌که آنان می‌خواستند وارد صحن مجلس شوند ولی عملیات آنان ناکام ماند.
استاندار لرستان با بیان این که در زمان حوادث تروریستی و مردم کشورهای دیگر در حال فرار هستند، افزود: اما مردم ایران در این حادثه بیشتر به محل حادثه هجوم آوردند که این نشان از انسجام و وحدت ملی است.
بازوند در ادامه با بیان این که حدود دو ماه درگیر انتخابات بودیم، اظهار داشت: اکنون انتخابات تمام‌شده و باید محکم دنبال کارهای اقتصادی استان باشیم و شعار سال که فرموده مقام معظم رهبری است را باید به‌صورت جدی دنبال کنیم.
وی افزود: سال گذشته برنامه دوساله برای لرستان تصویب شد که تا تیرماه سال ۹۷ ادامه دارد لذا با توجه به مطالب مطروحه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید نقاط ضعف در سال گذشته جبران شود و مدیران باید برش‌های استانی را در برنامه بگیرند و همه برنامه‌ها را مشخص کنند سپس به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی تحویل دهند.
استاندار لرستان با بیان این که امسال ۱۲۰ میلیارد تومان برای شاخص‌های بودجه اعتبارداریم، افزود: بنا داریم ۶۰ میلیارد از این اعتبار را برای پروژه‌های عمرانی و 60 میلیارد تومان را هم برای کمک‌های فنی و اعتباری بگذاریم.
بازوند خاطرنشان ساخت: کمک‌های فنی اعتباری برای پروژه‌های بخش خصوصی است که البته باید در ستاد تسهیل میزان تسهیلات که به بخش خصوصی می‌خواهد اعطا شود باید در ستاد تسهیل مصوب شود.
وی در بخش از سخنان خود با بیان این که توسعه واحدهای بزرگ باید در دستور کار جدی قرار گیرد، افزود: فولاد ازنا و لاستیک‌سازی خرم‌آباد صنایع کِشنده‌ای هستند که به دنبال آن صنایع کوچک‌تر به وجود می‌آید لذا اگر دنبال اشتغال پایدار هستیم باید این صنایع را هرچه زودتر راه‌اندازی کنیم.
استاندار لرستان با اشاره به این که شرکت دانش‌بنیان محصولات خوبی را تولید می‌کنند، افزود: سازمان صنعت معدن و تجارت باید برای تجاری‌سازی آن‌ها همکاری‌های لازم و کمک‌های مربوطه را به عمل آورد.
بازوند با بیان این که توسعه فرش‌بافی در استان باید به‌صورت جدی دنبال شود، افزود: این ظرفیت در استان وجود دارد ولی نتوانسته است در اقتصاد استان، خودش را نشان دهد.
وی همچنین با بیان این که در خصوص برند سازی محصولات لرستان کم‌کار شده است، تصریح کرد: لرستان محصولات کشاورزی خوبی دارد که متأسفانه به علت اینکه برندسازی نشده‌اند در کشور شناخته‌شده نیستند و این کار باید توسط جهاد کشاورزی صورت بگیرد.
استاندار لرستان با بیان این اداره کل راه و شهرسازی در سال 96 باید جدیت خاصی روی رونق مسکن داشته باشد، افزود: بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی باید در دستور کار اداره راه و شهرسازی باشند.
بازوند افزود: راه و شهرسازی بایستی از وجود پیمانکارهای بومی استفاده کند چراکه در لرستان حدود ۷۰۰ پیمانکار داریم لذا اگر توانمند هم نباشند باید با آن‌ها توانایی بخشید.
وی همچنین با بیان این که بهره‌برداری از سد رودبار برای اولین بار در لرستان بود، اظهار داشت: بعد از انقلاب، این نیروگاه ۴۵۰ مگابایتی لرستان وارد مدار شد و به دنبال آن یک سد بزرگ هم به بهره‌برداری رسید که در این رابطه ۲۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده بود.
استاندار لرستان با بیان این که استانداران دیگر استان‌ها به من گفتند این پروژه باید توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شد، افزود: با توجه به این که بحث انتخابات وجود داشت و برای اینکه بهره‌برداری از این پروژه تبلیغات حساب نشود، آن را بعد از انتخابات موکول کردیم.
بازوند در پایان با بیان این که 75 درصد خانه‌های بهداشت استان باید تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسند، افزود: کل بناهایی که می‌خواهد در این رابطه ساخته شود ۱۰۴ هزار متر است که اگر ۷۵ هزار متر آن در سال ۹۶ صورت بگیرد اقدامی مهم در راستای افزایش سرانه درمانی استان خواهد بود.


خبر و عکس: مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 سردار 1396-03-18 13:40
ناراحت نباشید رئیس جمهور هم میاد افتتاح میکنه دوباره ، هم سد رودبار و هم پتروشیمی لرستان رو و هم پل جهادگران رو...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا