یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انتخابات اجلاسیه دوم هیات رئیسه مجلس دهم برگزار شد كه می‌توان نگاه متفاوتی به ترکیب اعضا داشت.
به گزارش پايگاه خبري یافته، انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و تبیین شده که هرکدام از اعضای هیات رئیسه جدید منتسب به کدام فراکسیون و جریان سیاسی هستند.
اما با نگاهی متفاوت به اعضای جدید هیات رئیسه، نکات دیگری نیز قابل مشاهده است که شاید تاکنون به این نکات توجهی نشده است.
در مجموع، 12 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هیات رئیسه حضور دارند که طبیعتاً از حوزه‌های انتخابیه متفاوتی به مجلس راه یافته‌اند، نکته جالب اجلاسیه دوم این است که برخی از حوزه‌های انتخابیه تعدد سهمیه در هیات رئیسه مجلس دارند.
به ترتیب تهران با 3 نماینده، قم و تبریز هر کدام با 2 نماینده بیشترین سهمیه را در هیات رئیسه مجلس دهم دارند، سایر اعضای هیات رئیسه مجلس از حوزه‌های انتخابیه، مشهد، رودسر و املش، اسدآباد، گرمسار و بندرعباس هستند. این در حالی است که لرستان هیچ سهمی در این ترکیب ندارد.
علی مطهری به عنوان نایب‌رئیس، محمدعلی وکیلی به عنوان دبیر و بهروز نعمتی به عنوان ناظر از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به عضویت هیات رئیسه انتخاب شدند.
علی لاریجانی به عنوان رئیس و احمد امیرآبادی‌فراهانی به عنوان دبیر از حوزه انتخابیه قم با رای نمایندگان در سمت‌های خود ابقا شدند.
مسعود پزشکیان به عنوان نایب رئیس در سمت خود ابقا شد و محمد حسین فرهنگی به عنوان دبیر بعد از یک سال غیبت باز هم به عنوان دبیر به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بازگشت.
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات و غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در انتخابات اجلاسیه دوم هیات رئیسه مجلس دهم با رای نمایندگان به عنوان دبیر در سمت خود ابقا شدند.
محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس بازهم با رای نمایندگان مجلس به عنوان ناظر در سمت خود ابقا شد، همچنین اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش به عنوان ناظر برای اولین به هیات رئیسه مجلس دهم راه یافت.
اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد بازهم با رای نمایندگان به عنوان دبیر به هیات رئیسه مجلس راه یافت، نکته جالب در این زمینه را می‌توان آن دانست که اسدآباد در مجلس نهم و دهم در هیات رئیسه مجلس عضو داشته است. در مجلس نهم بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه بود و در مجلس دهم نیز اکبر رنجبرزاده برای 2 سال پیاپی به عضویت هیات رئیسه مجلس دهم توسط نمایندگان انتخاب شد.

سمت

عنوان

حوزه انتخابیه

رییس

علی لاریجانی

قم

نایب رئیس

مسعود پزشکیان

تبریز

نایب رئیس

علی مطهری

تهران

دبیر

محمدعلی وکیلی

تهران

دبیر

احمد امیرآبادی فراهانی

قم

دبیر

اکبر رنجبرزاده

اسدآباد

دبیر

محمدحسین فرهنگی

تبریز

دبیر

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

مشهد

دبیر

غلامرضا کاتب

گرمسار

ناظر

محمد آشوری

بندرعباس

ناظر

بهروز نعمتی

تهران

ناظر

اسدالله عباسی

رودسر

 

 
منبع کمکی: خبرگزاری خانه ملت

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1396-03-14 11:05
فقط دکتر بیرانوند با دولت روحانی است هشت نماینده مخالف دولت فرستادیم انتظار داری برن هیت ربیسه
نقل قول کردن
#2 محمدآریان 1396-03-14 11:10
نمایندگان لرستان کی در راس امور سهم داشته که انتظار کسب کرسی درهیات رئیسه باشیم
تا عموم تا ماچهره ملی لرستانی به مجلس نفرستیم این وضعیت پا برجاست
نقل قول کردن
#3 بیرانوند 1396-03-16 14:30
همینکه بروجردی سالهاست رئیس کمیسیون امنیت ملی هست کافی است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا