یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها به حدود سه درصد رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "مهرداد غضنفری امرایی" در جلسه کارگروه "سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال" که در فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: سند سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال استان قرار است در راستای تحقق شعار سال باشد و بنابراین با سند سال گذشته تفاوت‌هایی دارد.
وی ادامه داد: بیش از 10 جلسه کارشناسی با بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و سایر مسئولان مرتبط داشته‌ایم و رقم نهایی سرمایه‌گذاری این سند 6409 میلیارد تومان است که باید به اشتغال 25 هزار و 476 نفر منجر شود.
معاون استاندار لرستان با بیان اینکه سند فوق نسبت به سال گذشته متفاوت است، افزود: تولید نقش پررنگی در این سند دارد و در حوزه‌های مختلف طبق برنامه باید تلاش کنیم که به اهداف موردنظر دست پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: در بحث صادرات امسال رشد 27 درصدی را هدف‌گذاری و برای آموزش مهارت و توانمندسازی 30 هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم و به همین ترتیب در سایر بخش‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های دقیق داریم.
غضنفری امرایی یادآور شد: سال گذشته 4136 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان داشته‌ایم که امسال افزایش 2000 میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفته است. 17.5 درصد سهم منابع دولتی و مابقی غیردولتی بوده و سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها که سال گذشته صفر بوده امسال به حدود سه درصد رسیده است.
وی با اشاره به سهم بانک‌ها در این سند، تصریح کرد: بانک‌ها معادل 63.79 درصد از سند سهم دارند که 2671 میلیارد تومان سهم دولتی‌هاست یعنی معادل 65.3 درصد و 1417 میلیارد تومان حدود 34.6 درصد سهم بانک‌های خصوصی بوده و این در حالی است که سال گذشته 15 درصد سهم داشته‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خاطرنشان کرد: سال قبل لرستان به عنوان استانی در کشور مطرح شد که در زمینه سند اشتغال بسیار موفق بوده و پیشنهادهای ما را خواستند که به دیگر استان‌ها تعمیم بدهند و امسال هم باید با جدیت خاصی در راستای تحقق سند گام برداریم.
وی بیان کرد: خرم‌آباد سال گذشته یکی از موفق‌ترین شهرستان‌ها بوده و رتبه اول در تسهیلات با پرداخت حدود 1049 میلیارد تومان (حدود 26 درصد کل) استان را کسب کرد و امسال 1721 میلیارد تومان در سند پیش‌بینی شده که رشد خوبی دارد و انتظار داریم مدیران شهرستان باز هم مثل سال گذشته موفق باشند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا