یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: ما در حال مذاکره با وزارت نیرو هستیم تا با استفاده از ظرفیت تیم کارشناسی آب منطقه‌ای و همچنین با کمک مدیریت ارشد استان و نمایندگان محترم مجلس بتوانیم تخصیص قابل‌قبولی برای توسعه‌ی بخش کشاورزی، صنعت و شرب بگیریم
به گزارش پایگاه خبری یافته، " رضا میرزایی" در نشست با مردم الیگودرز در رابطه با طرح موسوم به قمرود، پرورش ماهی سد حوضیان، حقوق معوقه کارکنان ایستگاه خان‌آباد و طرح‌های در دست اجرای الیگودرز گفت: در گذشته همکاران ما در امور آب در حد بضاعت خودشان در زمینه‌ی تامین آب تلاش کرده‌اند اما این تلاش‌ها کافی نبوده و فرصت سوزی‌هایی صورت گرفته است.
وی افزود: اما با توجه به اینکه هنوز تخصیص آب حوضه‌ی دز بسته نشده، ما در حال مذاکره با وزارت نیرو هستیم تا با استفاده از ظرفیت تیم کارشناسی آب منطقه‌ای و همچنین با کمک مدیریت ارشد استان و نمایندگان محترم مجلس بتوانیم تخصیص قابل‌قبولی برای توسعه‌ی بخش کشاورزی، صنعت و شرب بگیریم. البته با توجه به فرصت سوزی‌هایی که در گذشته صورت گرفته است و همچنین بحران آبی که طی سال‌های اخیر گریبان گیر فلات ایران شده است گرفتن تخصیص آب کار بسیار مشکلی خواهد بود.
میرزایی در خصوص حقوق‌های معوق نیز افزود: علت عدم پرداخت حقوق نگهبانان ایستگاه پمپاژ سد خان‌آباد و کلا سایر پروژه‌ها و همچنین طلب پیمانکاران و مشاورین طرح‌ها، مشکلات مالی مربوط به گذشته و تیم قبلی می‌باشد، لازم به ذکر است موقعی که این‌جانب شرکت آب منطقه‌ای را تحویل گرفتم، در مجموع شرکت آب منطقه‌ای حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران و مشاورین طرح‌ها دارد. همچنین حدود ۱۰ میلیارد تومان در بخش اعتبارات جاری که مربوط به حقوق کارکنان، کسورات، بیمه و ... می‌باشد بدهی دارد؛ بنابراین مشکلات مالی اداره مربوط به گذشته است و بنده وارث انبوهی از مشکلات مربوط به گذشته می‌باشم. البته با توجه به برنامه‌های خوبی که دولت جناب آقای روحانی دارند این مشکلات به امید خدا حل خواهد شد.
وی ادامه داد: ضمناً حقوق نگهبانان ایستگاه پمپاژ سد خان‌آباد قبلاً از طریق پیمانکار پروژه پرداخت می‌شده است و الان که پروژه با مشکل مالی مواجه است پیمانکار نتوانسته حقوق نگهبانان را پرداخت کند که به جد پیگیر موضوع هستیم و انشا الله با حل مشکل مالی پروژه، حق و حقوق نگهبانان ایستگاه پمپاژ سد خان‌آباد و سایر پروژه‌های مشابه پرداخت شود.
همچنین در حال حاضر چون شبکه‌ی سد خان‌آباد به تعاونی آب بران سیدالشهدا واگذار گردیده، در قرارداد فی‌مابین مقرر گردیده که حقوق نگهبانان از طریق تعاونی پرداخت گردد و نگهبانان عزیز ایستگاه نگران نباشند انشالله با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل پرداخت حقوق آن‌ها حل خواهد شد.

وی برنامه‌های سال ۹۶ آب منطقه‌ای لرستان طبق اولویت‌بندی را این‌گونه عنوان نمود:
۱_ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
۲_ تکمیل شبکه‌ی سدهای خان‌آباد، حوضیان و ...
۳_ پیگیری لازم جهت اجرایی کردن سد ده جانی
۴_ پیگیری مطالبات مردم خسارت‌دیده از طرح قمرود
۵_ انجام مطالعات ظرفیت‌های آب گردشگری حوزه‌ی شهرستان الیگودرز
۶_ پیگیری انجام مطالعات طرح‌های مهندسی رودخانه اولویت‌دار حوزه‌ی شهرستان
۷_ لحاظ نمودن نیاز آب شرب و صنعت شهرستان در طرح جامع آب استان بر افق ۱۴۲۵
همچنین جهت شروع عملیات سد ده جانی نیاز به 84 میلیارد تومان اعتبار است.
این سد دارای تخصیص 15/8 میلیون مترمکعب آب است و در راستای جبران اثرات طرح قمرود باید ساخته شود. مطالعات مرحله اول و دوم این سد باتمام رسیده است و نیاز به ایجاد یک ردیف اعتباری جدید می‌باشد در غیر این صورت به‌عنوان یک راهکار از محل ردیف طرح اعتباری قمرود می‌تواند ساخته شود که پیگیر موضوع هستیم.
وی در خصوص وضعیت حوزه آب شهرستان در سال‌های گذشته گفت: یادآوری می‌شود در شهرستان الیگودرز در مقایسه با سایر نقاط استان در بخش آب طی سال‌های گذشته کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام شده است در صورتی که در شهرستان‌هایی مثل کوهدشت که قطب کشاورزی استان لرستان محسوب می‌شود و حدود ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد حتی یک پروژه‌ی آب‌رسانی مثل سد و ایستگاه پمپاژ انجام نشده بنابراین مردم شریف الیگودرز باید شکرگزار باشند، هرچند که الیگودرز ظرفیت‌های خیلی بیشتری در زمینه‌ی کشاورزی و صنعت دارد.
 میرزایی در خصوص جاده جایگزین سد حوضیان هم اظهار داشت: موضوع جاده جایگزین و تقاطع محور نام‌برده مربوط به قبل از تصدی این‌جانب بوده ولی در مورخ دهم اردیبهشت‌ماه سال جاری جلسه‌ای با حضور معاونت محترم عمرانی استانداری در فرمانداری الیگودرز برگزار شد و توافق‌نامه‌ای بین این‌جانب و آقای مهندس محمدخانی مدیرکل راه ومسکن و شهرسازی استان امضا شد که انشالله نسبت به اجرای جاده جایگزین و زیر گذر موصوف اقدامات لازم صورت گرفته و این پروژه به زودی اجرایی شده و ادارات مربوطه نسبت به تعهدات خود عمل نمایند. انشاءلله با تامین مالی طرح، عملیات اجرایی جاده جایگزین و زیر گذر شروع خواهد شد.
ضمناً آن قسمت از جاده که طبق توافقنامه توسط شرکت آب منطقه‌ای ساخته شده کاملاً استاندارد و ایمن است و آن قسمت که به عهده زیر ساخت معادن بوده توسط آن مدیریت باید تعریض شود.
یادآوری می‌شود ما اعلام آمادگی کردیم که علیرغم تعهد کاری زیر گذر نقطه تقاطع با جاده اصفهان را بسازیم و به‌زودی شروع می‌کنیم.
وی در خصوص تخلفاتی که در وزارت نیرو مطرح است گفت: بنده فعلا اطلاعی ندارم بنابراین تا مشخص شدن موضوع نمی‌توانم اظهارنظر کنم. با توجه به اینکه هنوز هیچ تخلفی در این خصوص ثابت نشده و موضوع در حد پرسش از معاون محترم وزیر بوده و هنوز در کمیسیون‌های تخصصی بررسی نشده و بهتر است پاسخ این سؤال را به آینده موکول کنیم و زود قضاوت نکنیم.
وی در رابطه با بسته پیشنهادی نماینده الیگودرز به وزارت نیرو جهت جبران خسارات طرح قمرود گفت: بسته پیشنهادی مورد نظر نماینده محترم در حقیقت همان طرح جبران اثرات قمرود هست که توسط همکاران این شرکت قبلاً تهیه و پیگیری شده و پس از تحویل ایستگاه پمپاژ پیگیر ادامه مؤلفه‌های آن هستیم.
مدیر عامل آب منطقه‌ای در خصوص ساماندهی رودخانه‌های الیگودرز و ززو ماهرو گفت: مهم‌ترین اولویت وزارت نیرو در سال ۹۶ فعالیت‌های مهندسی رودخانه می‌باشد که انشالله شامل شهرستان الیگودرز نیز خواهد شد.
یادآوری می‌شود در جلسه 9 آذرماه 95 مدیر عامل محترم مدیریت منابع آب کشور قول دادند و تعهد کردند که اعتبار ساماندهی یکی از رودخانه‌های الیگودرز را در سال جاری تامین نمایند که اسناد ساماندهی رودخانه الیگودرز به مبلغ 8.1 میلیارد تومان ارسال شده و منتظر تخصیص می‌باشیم که نیاز است، دکتر خدابخشی نماینده محترم الیگودرز مجدداً موضوع را پیگیری نموده و ما را در تحقق تامین اعتبار آن یاری نمایند
وی در خصوص وضعیت سد اسل شاه الیگودرز نیز گفت: مطالعات فاز یک و ژیوتکنیک در سال‌های گذشته جهت احداث سد اسل شاه با مخزن حدود 1 میلیون مترمکعب توسط همکاران انجام گرفته و می‌بایست مطالعات فاز دوم آن ادامه یابد
این سد در حوضه آبریز سد خان‌آباد قرار دارد و سازمان جهاد سازندگی سابق در سالیان گذشته یک بند کوتاه بروی آن احداث کرده که جوابگو نیست.
وی همچنین به سدهای در دست مطالعه الیگودرز اشاره نمود و گفت: ما چند سد کوچک‌مقیاس در دستور کار مطالعه داریم من‌جمله گایکان به ظرفیت 1 میلیون، اردو در به طرفیت 2 میلیون، خمه بالا به ظرفیت 2 میلیون و سد چمن سلطان به ظرفیت 5 میلیون که در دست مطالعه می‌باشند
همچنین مطالعات فاز یک انجام گرفته و پیگیر تأمین اعتبار جهت شروع مطالعات فاز 2 و اخذ تخصیص هستیم که نیاز به پیگیری و حمایت‌های جناب دکتر خدابخشی نماینده محترم دارد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای در خصوص پرورش ماهی سد حوضیان نیز گفت: پرورش ماهی در قفس سد حوضیان مربوط به مدیریت قبل بوده و قرارداد آن ۱۰ ساله می‌باشد لذا حل این مشکل زمان‌بر می‌باشد و برای تخلیه آن نیاز به دستور قضایی می‌باشد.
ضمناً جهت تخلیه پرورش ماهی در قفس سد حوضیان با توجه به پیگیری‌های مداوم دکتر خدا بخشی نماینده محترم شهرستان و دستور وزیر محترم و پیگیری جناب مهندس حاج رسولی‌ها به استناد بندهایی از قرارداد به پیمانکار کتباً اخطار دادیم ضمناً در ماه جاری اخطار دوم و سوم را برای تخلیه به پیمانکار خواهیم داد و این مشکل را به امید خدا حل خواهیم کرد.
وی گفت: در آخر از دکتر خدا بخشی نماینده محترم شهرستان که به طور جدی پیگیر مسائل مربوط به حوزه آب می‌باشند و همچنین از همکاران امور آبی خودم در حوزه شهرستان که بدون ریا و هیچ‌گونه توقعی در به ثمر رسیدن پروژه‌های آب نهایت تلاش را نموده‌اند و تمام کسانی که نقش در خدمت گذاری در حوزه آب داشته‌اند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

دیدگاه‌ها  

#1 ارباب رجوع 1396-03-11 14:46
با سلام جناب مهندس میرزایی ما کشاورزان و باغداران حوزه خرم اباد از زحمات و تلاشهای جنبعالی و معاونین وکارشنا سان محترم جناب سجادی /ملکی /مختاری که با سعه صدر بیگیر مشکلات ما می باشند کمال تشکر را داریم امیدواریم مجموعه این تلاشها باعث ایجاد اشتغال در این بخش باشد.
نقل قول کردن
#2 اکبر -ظ 1396-03-12 07:18
چرا از وزارت نیرو گدایی اب می کنید ؟ ابی که مربوط به خود استان است . بجای این در فکر ساخت سدها باشید .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا