یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب رئیس کمیسیون شوراها ۲ دیدگاه نمایندگان برای نظارت بر انتخابات شوراها را تشریح کرد.
http://yaftenews.ir/images/95/2-95/khazemi2.pngبه گزارش یافته،"سید حمیدرضا کاظمی" در رابطه با لزوم اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهار داشت: اصلاح قانون انتخابات شوراها قطعاً باید در دستور کار کمیسیون شوراها قرار گیرد، لازم است در لایحه جامع نظام انتخابات ایرادات قانون انتخابات شوراها برطرف شود.
نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایرادات و اشکالات جزئی در قانون انتخابات شورا وجود دارد، وجه دیگر ایرادات قانون انتخابات شوراها موضوع بررسی صلاحیت کاندیداها است که خلاء قانونی مشخص دارد.
کاظمی با بیان اینکه عملکرد مجلس با توجه به نوع نگاه نمایندگان به موکلین خود در نظارت بر انتخابات شوراها مناسب نیست، متذکر شد: به نظر من نظارت نمایندگان مجلس بر انتخابات شوراها کارآمد نیست و مجلس باید ساز و‌کار جدیدی برای نظارت بر انتخابات شوراها تعیین کند.
وی افزود: دیدگاه‌های مختلفی برای نظارت مجلس بر انتخابات شوراها وجود دارد، برخی معتقدند باید رایزنی شود تا از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظارت بر انتخابات شوراها نیز به شورای نگهبان واگذار شود.
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی دیگر از نمایندگان معتقدند نظارت بر انتخابات شوراها جز اختیارات مجلس است و نباید اجازه دهیم تا از اختیارات مجلس کاسته شود و نهاد دیگری این نظارت را برعهده گیرد، گفت: برخی اعتقاد دارند در بین نهادهای مجلس ساز و کاری تعیین شود تا بطور ثابت نظارت بر انتخابات و عملکرد شوراها انجام شود که همه این موضوعات در انتخابات شوراها باید مورد توجه قرار گیرد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا