یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مصوبه جدید گذراندن دوره‌های پیشگیری از اعتیاد برای اخذ کارت پایان خدمت، گفت: این‌گونه قوانین نیازی به مصوبه مجلس ندارد.
به گزارش یافته، "علی مؤیدی" در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره تفاهم‌نامه بین سازمان نظام‌وظیفه عمومی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اخذ کارت پایان خدمت سربازی، گفت: از این دست تفاهم‌نامه‌ها تاکنون در حوزه‌های مختلف با سازمان‌ها و نهادها منعقد شده و نیازی به مصوبه مجلس نیست، این موارد جزء اختیارات ستاد مبارزه با مواد مخدر است و نیازی به مصوبه مجلس ندارد.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزود: تاکنون صدها پروتکل و تفاهم‌نامه با نهادها در برخی حوزه‌ها منعقد شده است که در هیچ کدام از این موارد از جمله قانون جدید برای دریافت کارت پایان خدمت نیازی به مصوبه مجلس وجود ندارد، بنابراین موارد این‌چنینی مانند دریافت کارت پایان خدمت به شرط گذراندن دوره‌های پیشگیری از اعتیاد از اختیارات ابتدایی ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
وی با بیان اینکه متولی حوزه سربازان، سازمان نظام وظیفه عمومی است، تصریح کرد: این اختیارات را ستاد کل به حوزه نظام وظیفه داده است که در رابطه با سربازان و مشمولان می‌تواند تصمیماتی این‌چنینی اتخاذ کند، بنابراین این اختیارات کاملاً قانونی بوده و نیاز به مصوبه مجلس ندارد؛ ضمن اینکه این موضوع از سال جاری اجرایی می‌شود.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: هر مشمولی برای گذراندن دوره سربازی باید دوره‌های پیشگیری از اعتیاد را آموزش ببیند، البته اگر فرد سرباز معتاد باشد باید دوره‌های ترک اعتیاد را نیز طی کند.

دیدگاه‌ها  

#1 معلم دانشگاه درخرم آباد 1396-03-08 19:44
سلام ازاستاندارمحترم میخواهیم که هرچه زودترفکری بحال این سه راهی گلدشت بکنندتاتوسط این اهالی محروم رسانه ای کشوری نشده است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا