یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون محیط زیست مدیر کل حفاظت محیط زیست استان  از ممنوعیت ورود بدون مجوز به مناطق حفاظت شده لرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، نبی اله قائد رحمتی گفت: ورود بدون مجوز به مناطق  امن شامل مناطق حفاظت شده اشترانکوه، سفیدکوه خرم آباد، پناهگاه‌های حیات وحش سفید کوه ازنا، سمندر لرستانی و اثر طبیعی ملی غار ماهی کور ممنوع شد.
وی افزود: به استناد ماده 1 دستورالعمل، ورود به مناطق محیط زیست در محدوده‌های امن مناطق تحت مدیریت استان و اثر طبیعی ملی غار ماهی کور، افراد حقیقی و حقوقی مستلزم دریافت پروانه و یا مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست هستند.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: فصل بهار زمان زادآوری حیات وحش است و در این فصل  مردم بیشتر از طبیعت استفاده می‌کنند  و برخی افراد نیز به منظور سبزی چینی و قارچ چینی وارد  مناطق حفاظت شده استان می‌شوند که این امر علاوه بر سلب آرامش حیات وحش  باعث از بین رفتن رستنی‌ها و آسیب رساندن به منابع طبیعی و تنوع زیستی  می‌شود.
قائد رحمتی از مردم خواست به منظور حفظ محیط زیست در صورت مشاهده هر گونه تخلف با  سامانه رایگان 1540   تماس بگیرند.
استان لرستان 2 منطقه حفاظت شده، 2 پناهگاه حیات وحش، 5 منطقه شکار و صید ممنوع و چهار زیستگاه حساس است که در مجموع حدود 15 درصد مساحت استان را در بر می‌گیرند.



خبر: محمدهادی رستمی

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند... 1396-03-02 14:26
چه عجب حرکتی بعد از مدتها از اداره کل محیط زیست شاهد بودیم خدا رو شکر که متوجه شدند سازمان محیط زیست وظایف قانونی نیز دارد
نقل قول کردن
#2 شهروند ازنا 1396-03-02 23:17
با سلام
کسی به داد طبیعت زیبای اشترانکوه و ازنا برسه.یه عده سود جو دنبال کسب مجوز برای ایجاد کارخانه ی سیمان سفید در پایه اشترانکوه (روستای پا زردآلو )هستن .خبرو میتونید داخل سایت ازناخبر ببینید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا